Maybach-ul, reparat în spatele casei

Cazul „Rolls Royce second-hand” nu e primul în care Gigi Becali,
în căutare de fală deșartă, se împopoțonează peste măsură.

Latifundiarul a omis intenționat să menționeze că limuzina Rolls
Royce Phantom e achiziționată, de fapt, la mâna a doua, la fel cum
procedase și în februarie 2005, cu un Maybach. Și atunci, ca și
acum, principalul „cui” care scărmănase orgoliul bogătașului din
Pipera fusese zvonul că a dat de fundul sacului cu bani.

Cabotin și grandoman, Gigi Becali născocise, acum cinci ani, o
poveste spectaculoasă, în care negocierile dure cu reprezentanții
Mercedes din România și puterea sa de convingere jucau rolul
principal. În realitate, limuzina Maybach nu a fost cumpărată de la
importatorul autorizat, a costat mai puțin de jumătate din suma de
500.000 de euro pe care se lăuda că a cheltuit-o, iar reparațiile
după numeroasele incidente rutiere în care a fost implicat Becali
s-au făcut la un service „de cartier”, deoarece bogătașul s-a
zgârcit la banii de asigurare CASCO!

Reparații cu
ranga!

Diferența de clasă dintre snobul din Pipera și ceilalți doi
posesori (la vremea respectivă) de Maybach din țară, Viorel
Cataramă și Ion Țiriac, a ieșit la iveală în special la acest ultim
capitol. În timp ce Becali și-a reparat portiera cu ranga, devenind
astfel subiectul de distracție al întregii Europe, Țiriac își ducea
mașina, la revizii, în Germania, iar pentru Maybach-ul lui Cataramă
veneau în țară echipe speciale de mecanici de la Mercedes.

În
familia Becali, mărimea contează în primul
rând

Obsesia pentru mașini cât mai mari pare să fie o caracteristică a
familiei Becali. Pentru verii îmbogățiți aproape peste noapte după
Revoluție e mai puțin important ca obiectul cumpărat să fie nou și
de calitate. Ioan Becali povestea, în urmă cu ani, că după 1990,
când s-a întors în comuna natală (Pipera), și-a făcut o intrare
triumfală pe uliță, la bordul unui Mercedes vechi, dar uriaș, pe
care-l cumpărase de la un târg de mașini din Germania, pentru a le
face în ciudă vecinilor. „Era atât de mare, că n-aveam loc pe drum,
agățam gardurile când treceam!”, relata Giovani. Acum, după ce s-a
mai înstărit, Ioan Becali circulă cu un Rolls Royce, iar fratele
său, Victor, conduce un Bentley. (Matei Udrea)

Publicat: 17 09. 2010, 08:05
Actualizat: 17 09. 2010, 12:32