EXCLUSIV | FCSB are un nou sponsor! Regulamentul obligă o rivală din Liga 1 să renunțe la contractul cu aceeași companie UPDATE | Reacția FCSB

UPDATE, vineri, 15:42 | FCSB a reacționat azi după ce ProSport a publicat în exclusivitate, aseară, informația potrivit căreia compania Betano devine sponsorul vicecampioanei. Potrivit comunicatului, actualul sponsor principal, City Insurance, rămâne numărul 1 din grupul partenerilor echipei roș-albastre, dar, totodată, subiectul prezentat de ProSport se confirmă citind printre rândurile redactate de FCSB. Astfel, Betano se va asocia în aceste zile cu formația patronată de George Becali, iar numele casei de pariuri va apărea pe tricourile celor de la FCSB, deasupra numărului de joc. City Insurance rămâne sponsor principal și în următorii doi ani.

„City Insurance este și va rămâne partenerul principal al clubului nostru, în conformitate cu contractul semnat între cele două companii și datorită bunei colaborări pe perioada derulării contractului, în care City Insurance a dovedit corectitudine, responsabilitate și respect față de obligațiile asumate! Tocmai din aceste motive, suntem mândri să amintim că City Insurance este cel mai statornic partener principal al clubului nostru”, se arată în comunicatul scris de FCSB, publicat azi pe pagina de facebook a vicecampioanei României. .


FCSB dă o lovitură importantă pe plan financiar. Vicecampioana Ligii 1 din ultimele patru ediții a semnat un contract de sponsorizare cu Betano, compania care activează în domeniul pariurilor sportive, urmând să fie unul din sponsorii principali ai clubului finanțat de Gigi Becali. Sursele ProSport indică faptul că documentele au fost încheiate între cele două părți, iar înțelegerea urmează să fie anunțată în următoarele zile. Mai mult, FCSB a luat deja primele măsuri pentru a oferi expunerea promisă noului sponsor, echipamentele vicecampioanei fiind trimise în cursul zilei de azi, joi, pentru a fi inscripționate cu sigla Betano.

Mutarea are ramificații importante în Liga 1. Universitatea Craiova CS avea, începând cu vara lui 2017, un contract de sponsorizare cu aceeași companie, contract pe care cele două părți îl anunțau în acel moment întins pe o durată de trei sezoane. Totuși, Regulamentul de Organizare a Activității Fotbalistice (ROAF) interzice în mod clar ca două sau mai multe cluburi din aceeași competiție să aibă expus pe echipamentul de joc aceeași companie, același sponsor. La capitolul „Integritatea competițiilor”, punctul 2, litera d se precizează:

„Pentru protejarea integrității sportive a competițiilor, un club afiliat nu are dreptul ca direct sau indirect: să încheie un contract cu un partener comercial care a încheiat deja un astfel de contract cu un alt club din aceeași categorie competițională, dacă prin contract se stabilește obligația clubului de a purta numele partenerului comercial pe echipamentul jucătorilor”.

Cum FCSB a trimis deja la inscripționat tricourile, ca regulamentul să nu fie încălcat ar trebui ca U Craiova să renunțe a mai afișa numele sponsorului așa cum o face în prezent, adică pe tricourile de joc, în zona pieptului. Asta în cazul în care echipa antrenată în acest moment de Victor Pițurcă va continua colaborarea cu Betano.

1 milion de euro pe sezon ar fi suma pentru care s-au înțeles FCSB și Betano, potrivit lui Gigi Becali: „Betano vrea să semneze cu noi, dar nu se poate să luăm un milion de la ei pentru că și Craiova are același sponsor și se interpretează. Regulamentele nu permit asta„.

FCSB își pregătea mutarea din primăvară

Discuțiile dintre Betano și FCSB nu sunt o noutate, lucru trădat inclusiv de o cerere a vicecampioanei care datează din luna mai a acestui an. Atunci, Răzvan Burleanu anunța faptul că FCSB dorește o modificare în ROAF, astfel încât să se permită cluburilor să aibă contracte comerciale cu același sponsor, cu posibilitatea de a afișa pe echipament sigla sau numele partenerului. „În momentul de față, ROAF nu permite ca două cluburi să aibă același sponsor principal. Așteptăm un răspuns din partea celor de la UEFA. La nivelul celor mai importante Ligi din Europa, nu regăsim o asemenea prevedere. Mai așteptăm, în maximum o săptămână o să avem și un răspuns„. ProSport l-a contactat pe Adrian Stângaciu, șeful Departamentului Juridic al FRF, cel care a precizat faptul că „sută la sută nu a existat modificarea acestui articol în ROAF„. Astfel, așa cum am menționat anterior, în condițiile în care FCSB și-a inscripționat tricourile, cei de la U Craiova ar trebui să își schimbe echipamentele, renunțând la însemnele Betano.

Prevederea din ROAF sunt, așa cum preciza și Răzvan Burleanu, nu pare să aibă echivalent în alte campionate. Mai mult, în Grecia, PAOK, AEK, Olympiakos și Panathinaikos, cele mai importante cluburi, au pe tricourile de joc numele Stoiximan, adică operatorul european care deține marca Betano. 

Ultimul sponsor plătea 1 milion de euro 

Potrivit declarațiilor publice făcute de Gigi Becali, compania City Insurance, ultimul sponsor principal al FCSB-ului, ar fi plătit în conturile clubului un milion de euro anual. Suma a fost mărită în 2017, spune același personaj, de la 600.000, atât cât prevedea contractul inițial. Chiar dacă nu a beneficiat de acțiuni de promovare a brandului din partea FCSB, City Insurance a apărut în discuțiile publice ca urmare a unor mărturisiri ale finanțatorului clubului. La finalul sezonului trecut, Becali menționa faptul că cei din conducerea sponsorului oferă un bonus de 100.000 de euro dacă Filipe Teixeira primește o ofertă de prelungire a contractului. 

Publicat: 19 09. 2019, 19:31
Actualizat: 20 09. 2019, 15:42