EXCLUSIV | Faliment Arena. FCSB plătește sume uriașe pentru a acoperi gaura dată de lipsa spectatorilor în Liga 1. Invitații gratuite și tribuna VIP populată de rudele jucătorilor, „zestrea” după pierderea mărcii Steaua

Problemele echipei lui Gigi Becali după pierderea numelui „Steaua” sunt, pe termen lung, mai mari decât anticipa finanțatorul. Numărul spectatorilor la meciurile de pe teren propriu a scăzut constant și vizibil în ultimii ani, motiv pentru care cheltuielile de închiriere a Arenei Naționale sunt suportate exclusiv din buzunarul finanțatorului. Mai mult, pentru a încerca să atragă fanii la stadion, FCSB oferă suporterilor un număr important de invitații gratuite, atât la peluză cât și la tribuna a doua, o altă sursă de pierderi. Nici în sectorul de lux de pe cel mai mare stadion al țării lucrurile nu stau mai bine. Pe locurile vândute, de obicei, cu sume între 50 și 150 de lei, iau loc rudele și prietenii jucătorilor cu invitațiile cu preț zero de care aceștia beneficiază.

Informațiile obținute de ProSport de la oficiali ai clubului lui Becali care se ocupă cu gestionarea situației tichetelor de intrare pictează un decor deprimant: „Numărul real al spectatorilor plătitori nu are nicio legătură cu ceea ce se anunță la stația de amplificare. Spre exemplu, la un meci cu Chiajna sau cu Timișoara vin 2-3000 de spectatori, însă bani se încasează de la cel mult jumătate dintre ei. Bilete merg către invitații clubului, către familiile jucătorilor, către cei care merg în peluză. Și toate cu preț zero„. Sub protecția anonimatului, sursele ProSport au dezvăluit că la partida cu Concordia Chiajna disputată la începutul lunii trecute a fost încasată o sumă derizorie: „Au fost anunțați peste 3000 de spectatori, însă plătitorii au fost mai puțini ca oricând. Au intrat în club cam trei mii de euro din bilete. În total, în acest sezon pierderile sunt uriașe, cam cât salariul unui jucător de top de la echipă„.

De la 3,8 milioane de euro la 0,5 milioane, după disputa cu Armata

Problema dată de absența spectatorilor este cu atât mai complicată cu cât la aproape fiecare meci din Liga 1 FCSB trebuie să acopere din buget diferența între banii încasați din vânzarea biletelor și costurile de organizare. Este motivul pentru care rareori este închiriat și al doilea inel de pe Național Arena, însă chiar și fără acesta e nevoie de un buget de circa 20.000 de euro la fiecare partidă, bani care acoperă absolut fiecare aspect ce ține de organizare, începând de la chirie, continuând cu asigurarea pazei și terminând cu cele necesare asigurării condițiilor pentru spectatori, media și echipă.

Situația este la fel de neplăcută și în ceea ce privește partidele din cupele europene. Asistențele la partidele din preliminariile Ligii Campionilor și din grupele Europa League au adus în conturile clubului puțin peste 500.000 de euro, contrast important cu situația din momentul în care clubul lui Gigi Becali se bucura de prezența tuturor fanilor pe stadion. În sezonul 2013/2014 din Liga Campionilor, atunci când echipa a ajuns și a jucat în grupe, Becali a contabilizat încasări din vânzarea biletelor de circa 3,8 milioane de euro, cu un record de aproape 1,5 milioane de euro din partida cu Chelsea. 

Nu știu, nu mai țin cont acum. Am încasat atât de mulți bani că acum nu mai fac socotelile astea 

Gigi Becali, întrebat dacă încasările din vânzarea biletelor la meciul cu Lugano acoperă cheltuielile

Publicat: 12 12. 2017, 08:17
Actualizat: 12 12. 2017, 08:18