Ce spun „Legile Jocului” și recomandările UEFA despre hențul lui Mario Camora din derby-ul CFR – FCSB! Regulamentele îi dau dreptate lui Istvan Kovacs 

Faza care a stârnit cele mai mari controverse, la derby-ul CFR – FCSB, 2-0, a fost momentul în care Mario Camora a atins mingea cu mâna în careu, fază la care Istvan Kovacs a lăsat jocul să continue.

Cei de la FCSB au contestat decizia arbitrului, solicitând penalty și acuzându-l pe central de o greșeală care a contat mult în economia partidei.

Doar că decizia lui Istvan Kovacs pare corectă, dacă sunt consultate „Regulile Jocului”, manualul arbitrilor la nivel mondial. Faza judecată de Kovacs ține de „Legea 12 – Greșeli și conduită necorespunzătoare/ henț”. În acest articol sunt explicate situațiile în care atingerea mingii cu mâna nu se consideră infracțiune și nu trebuie penalizată.

Hențul lui Camora din meciul CFR – FCSB. Ce se arată în „Regulile Jocului”

Nu este infracțiune dacă mingea atinge mâna/brațul jucătorului:

  • Direct din corpul sau din capul jucătorului (inclusiv din propriul picior)
  • Direct din corpul sau din capul altui jucător, care este aproape (inclusiv din picior)
  • Dacă mâna/ brațul este aproape de corp și nu își face corpul mai mare în mod nenatural 
  • Când un jucător cade și mâna/brațul este între corp și sol, pentru a-și susține corpul, dar nu extinsă în lateral sau vertical departe de corp” se arată în „Regulile Jocului”.

Istvan Kovacs a respectat și recomandările UEFA

La faza incriminată din jocul CFR – FCSB, Istvan Kovacs a considerat că mingea atinge mâna lui Camora direct din capul altui jucător, care este aproape. În plus jucătorul nu își face corpul mai mare în mod nenatural, în sensul că poziția în care își ține mâna este una naturală, el fiind în alergare și nu are intenția de a-și crea un avantaj cu mâna..

Istvan Kovacs a luat decizia corectă și în privința recomandărilor UEFA, care le sugerează arbitrilor să nu penalizeze hențul în câteva ipostaze:

  • Când mingea vine de la o distanță scurtă/minge neașteptată
  • Când Mâna este în poziție naturală
  • Când jucătorul nu poate să împiedice contactul cu mingea

Kovacs a considerat că toate aceste situații se aplică la faza de la partida CFR – FCSB și, în consecință, a considerat că nu se impunea acordarea penalty-ului solicitat de oaspeți, în baza regulamentului și a recomandărilor UEFA.

 

Publicat: 14 12. 2020, 15:37