Calcule marca Dumitru Dragomir!** Ce sumă incredibilă crede că va obține din meciurile transmise la LPF TV

Președintele LPF, Dumitru Dragomir, a declarat, marți, într-o
conferință de presă, că Liga Profesionistă de Fotbal ar putea
câștiga cu postul TV propriu în format „pay-per-view” circa 170 de
milioane de euro din 170 de meciuri transmise.

„Nu poate să iasă rău cu această platformă TV pentru că
este făcut un calcul economic. Un calcul micuț să facem…
Din cele cinci pachete
nevândute avem de transmis 170 de meciuri. Din șase milioane de
abonați din România, vindem și noi la un milion cu un euro. Așadar,
170 de meciuri înmulțit cu 1 milion… vine 170 de
milioane
. Și asta numai
la un euro meciul.
Producția poate să coste și 50 de milioane
și tot rămân 120 de milioane. Plus publicitate și ce mai derivă de
aici
. Suntem noi bătrâni și avem capul mare, dar nu suntem
proști”
, a spus Dragomir.

El a menționat că LPF va avea o platformă funcțională cu unul
sau două posturi TV fie în luna februarie, fie peste trei ani,
aceasta urmând să fie construită din banii obținuți din drepturile
TV, dar și din împrumuturi bancare. „Cu banii pe care îi
luăm din pachetele vândute, plus împrumuturi bancare, ne facem
sigur o platformă cu unul sau două posturi TV. Că va fi gata în
februarie sau peste trei ani, dar sigur ne facem. Am luat și noi
exemplul câtorva țări din străinătate unde Liga și-a făcut propria
platformă. Am antamat specialiști și o să-i trimitem în Olanda,
Franța, Italia și Anglia pentru a vedea cum au făcut ligile de
acolo. Între timp depunem documente pentru constituirea unei
societăți. Noi avem diamantul, avem drepturile de televiziune, iar
după părerea mea este un diamant neșlefuit. Dar șlefuit va aduce
bani foarte mulți”
, a adăugat oficialul LPF.

În opinia lui Dragomir, societățile de cablu și DTH vor fi de
acord să retransmită postul Ligii Profesioniste de Fotbal pentru că
vor primi bani pentru a furniza acest serviciu. „Sunt
interesate și societățile de cablu, care iau bani de la noi precum
și celelalte platforme pentru că noi vom plăti ca să ne difuzeze.
Postul nostru de televiziune pay per view va fi retransmis de
societăți pentru că noi le plătim pentru asta. Digi să zicem are 2
milioane de abonați… ia să îi dai 2 euro de meci sau pe etapă. Ei
o să încaseze de la noi, nu pierd. O să dăm și prin satelit, pe
ciupercile alea… dăm pe toate, tati, că suntem băieți
deștepți
, a afirmat el.

Postul s-ar putea numi LPF TV, sediul ar putea fi construit în
parcarea actualei clădiri a Ligii din Cotroceni, iar moderatori vor
fi aduși de la actualele televiziuni de sport care se vor
desființa, susține Dumitru Dragomir. „Nu știu cum se va
numi postul… LPF TV, nu e frumos numele ăsta? Nu știu, veniți și
voi cu propuneri. O parte dintre dumneavoastră veți fi angajații
noștri, vă garantez acest lucru. Moderatori luăm de la celelalte
posturi, că alea mor. Ă‚ia cu ce să facă emisiuni dacă n-au imagini?
Ne-am luat noi măsuri, am făcut studiu de fezabilitate, tot. Ce, mă
țin ăștia de prost aici sus? Noi facem aici un post de televiziune
să spargem Europa. Pentru sediul postului sunt mai multe
variante… E și un fost depozit înalt de 12 metri cu o curte de un
hectar pe care îl luăm aproape gratis… Apoi e varianta să
construim aici în parcarea de la sediul nostru, dar nu eu hotărăsc,
ci membrii”
, a mai afirmat Dragomir.

Adunarea Generală a LPF s-a întrunit, marți, pentru a decide ce
se va întâmpla cu cele șase pachete de meciuri nevândue la
licitația din 4 aprilie. Conducătorii de cluburi au hotărât ca
pachetul numărul 9 de meciuri din Liga I să fie încredințat TVR
pentru suma de nouă milioane de euro fără TVA, iar pentru celelalte
cinci pachete disponibile să se negocieze cedarea lor până la 15
iunie.

Dragomir a declarat că LPF își va face o platformă TV indiferent
dacă va vinde sau nu cele cinci pachetele rămase. Platforma ar urma
să devină operațională peste trei ani în cazul finalizării cu
succes a negocierilor sau din februarie 2012, în caz contrar.

La licitația din 4 aprilie, la care au participat societățile SC
Antena TV Group SA, SC RCS&RDS SA și SC Romtelecom SA, numai
trei pachete au fost adjudecate dintre cele nouă. Liga a scos la
licitație cesiunea drepturilor de televiziune (audiovizuale) prin
orice mijloc tehnic a imaginilor în mișcare, însoțite sau nu de
sunet, din cadrul meciurilor de fotbal ale competiției Liga I
„PARTENER” în sezoanele competiționale 2011/2012, 2012/2013,
2013/2014, partidele fiind împărțite în nouă pachete. Astfel,
RCS&RDS a câștigat primul pachet de meciuri, Romtelecom, pe cel
de-al doilea, iar Antena 1, pe ce de-al optulea, pentru celelalte
pachete nelicitând nimeni.

RDS&RCS și Romtelecom au licitat pentru pachetul numărul 1,
prima câștigând la al doilea pas cu suma de 13.200.000 de euro plus
TVA (preț de plecare 12.900.000 de euro plus TVA).

Cel de-al doilea pachet a fost adjudecat de Romtelecom, singura
care a licitat, cu suma de pornire de 12.900.000 de euro plus
TVA.

Pachetul numărul opt a fost adjudecat de Antena 1, cu suma de
10.500.000 de euro plus TVA.

Prețul de pornire a licitației pentru fiecare pachet, cu
excepția pachetelor 8 și 9, a fost de 12.900.000 euro (4.300.000
euro/ sezon competițional), la care se adaugă TVA. Prețul de
pornire a licitației pentru pachetele 8 și 9 este, pentru fiecare
dintre ele, a fost de 10.500.000 euro (3.500.000 euro/ sezon
competițional) la care se adaugă TVA.

RCS&RDS și Antena 1 au câștigat, în urmă cu trei ani,
licitația pentru drepturile de televizare ale meciurilor din Liga
I, în sezoanele 2008/2009, 2009/2010, 2010/2011, pentru suma de 85
de milioane de euro plus TVA.

Sursa: Mediafax

Publicat: 03 05. 2011, 17:29
Actualizat: 03 05. 2011, 17:34