Dacia a ajuns la 1.100.000.000 de euro. E cel mai valoros brand românesc

Foto: Facebook Dacia
Vezi galeria foto - 4 poze

Dacia a redevenit cel mai valoros brand românesc după doi ani în care a fost în scădere. Gigantul de la Mioveni a ajuns la o cotă de 1.1 miliarde de euro.

Fostul sponsor oficial al celor de la Udinese a urcat în fruntea clasamentului celor mai valoroase branduri românești. Celebra marcă auto a suferit o scădere de 5% a valorii de brand, dar tot a ajuns la 1.1 miliarde de euro, potrivit raportului publicat de Brand Finance.

Dacia, cel mai valoros brand românesc din 2025

Dacia se repoziționează ca lider de brand românesc și în acest an. A ajuns la 1.1 miliarde de euro devansând branduri precum eMAG, Banca Transilvania sau Dedeman.

Anual, liderul mondial în evaluarea valorii brandurilor analizează peste 6.000 de branduri din întreaga lume și alcătuiește rapoarte despre toate brandurile din peste 100 de țări. În România, numeroase branduri au fost ani la rând în top 50, dar unele și-au menținut bine poziția în vârful clasamentului.

Valoarea de brand reprezintă beneficiul economic net pe care acționarii l-ar obține dar ar licenția brandul pe piața liberă, notează profit.ro.

Dacia reușește să fie fruntașă, potrivit analizei experților de la Brand Finance. eMAG a avut câțiva ani dificili, dar a reușit să aibă o creștere a valorii de brand de 8%, ajungând la 893 de milioane de euro. În top 3 se regăsește și Banca Transilvania, cu 856 de milioane de euro. Banca Transilvania este cel mai puternic brand românesc, cu rating de elită AAA+. Este o performanță uluitoare reușită de BT, fiind pentru al patrulea an consecutiv în topul celor mai puternice zece branduri bancare la nivel mondial.

Mobexpert, scoasă din TOP 50 

Mobexpert, compania deținută de Dan Șucu, patronul de la Rapid și Genoa, nu a fost inclusă în top 50. Asirom, Erbașu, ZUZU și Kober și-au făcut loc în clasament în detrimentul celor de la Mobexpert, Agricover, ALRO și DERO.

„Nu este o surpriză că jumătatea superioară a clasamentului este ocupată de branduri mai consacrate, în timp ce jumătatea inferioară este mai dinamică și are mai multe șanse să adăpostească brandurile mari ale viitorului. Cu toate acestea, pentru majoritatea brandurilor, fie că urcă sau coboară în clasament, extinderea limitată în afara pieței locale rămâne un factor restrictiv pentru creșterea valorii brandului”, a precizat Mihai Bogdan, de la Brand Finance România.

Cifrele sunt îmbucurătoare pentru mediul de afaceri privat din România. Valoarea colectivă a celor 50 de branduri românești a crescut cu 4.8% față de anul trecut, cifra totală a acestora ajungând la 7.3 miliarde de euro.

Publicat: 29 04. 2025, 19:35
Actualizat: 29 04. 2025, 19:37