Cum va arăta noul stadion Dinamo! Date și detalii în exclusivitate despre arena de 172.000.000 euro. Radiografia, metru cu metru, a unui proiect grandios. EXCLUSIV
ProSport vă prezintă, în exclusivitate, detalii despre noul stadion Dinamo, arena din miezul Capitalei care urmează să fie construită începând cu acest an. Conform lui Ionuț Popa, președintele clubului sportiv din „Ștefan cel Mare” – CS Dinamo fiind beneficiarul investiției de 172.000.000 euro-, lucrările de demolare, consolidare și construcție vor începe în această primăvară, după ce va fi semnat contractul cu asocierea de firme care a câștigat licitația deschisă de Compania Națională de Investiții – Bog’art- Dico și Țigănaș, ACI Cluj, UTI Construction and Facility Management.
Tot ce trebuie să știi despre Arena Multifuncțională Dinamo, stadionul de 172.000.000 euro din miezul Capitalei. EXCLUSIV
La începutul lunii aprilie, când Ministerul Dezvoltării atribuie limitele de credite pentru Compania Națională de Investiții, vom semna contractul. Semnăm contractul la începutul lunii aprilie, după care asocierea câștigătoare o să depună toate documentele privind autorizația și organizarea de șantier. Noi avem deja o mare parte din documente realizate, i-am ajutat, am mers înainte cu ele, cred că în luna mai vor veni containerele, să se delimiteze zona, o să vedem utilaje în „Ștefan cel Mare”, a precizat Ionuț Popa în cadrul emisiunii EXCLUSIV DINAMO de la ProSport.
De la declarația șefului dinamovist pornim o incursiune bazată pe date colectate și studiate din studiile întocmite de arhitecții care au lucrat la „modelarea” Arenei Mulțifuncționale Dinamo prin studiul de fezabilitate și alte detalii oficiale prezentate comisiilor de la Ministerul Dezvoltării în momentul în care a fost aprobată investiția.
O radiografie în exclusivitate a obiectivului ce urmează să se ridice în „Groapă” în cele 25 de luni cât este estimată perioada de construcție.
Parcul Sportiv Dinamo se întinde, între arterele Șoseaua Ștefan cel Mare la sud, Bulevardul Barbu Văcărescu la est și Calea Floreasca pe latura vestică, strada Comandor Eugen Botez la nord, pe o suprafață de 175377 mp.
Bucata dezmembrată pentru a fi construită noua arenă este de 66571 mp. Vezi jos suprafața care a fost preluată deja de Compania Națională de Investiții.
Trei conducte traversează perimetrul noului stadion, structura de rezistență a Spitalului de Urgență urmează să fie întărită
Stadionul va fi construit pe aceeași axă, Nord- Sud, cu o deviație de 5% către nord vest față de actuala arenă.
Lucrările, aici vorbim atât de demolare, cât și de construcție, vor fi complexe. Terenul destinat investiției este traversat de două magistrale importante, o conductă de termoficare și una de alimentare cu apă. La fel, pe axa nord- sud există și o conductă de empuismente. Toate cele trei urmează a fi deviate, repoziționate, construite galerii de beton, iar în cazul magistralei de apă este prevăzută montarea unui canivou.
La fel, așa cum ProSport a anunțat în exclusivitate, constructorul va fi nevoit să întărească, prin ridicarea unor piloți și a unui perete nou de sprijin, structura de rezistență a Spitalului de Urgență Floreasca pe latura sud-estică a stadionului. Astfel, aici demolarea va fi parțială. Vor fi intercalate lucrările de consolidare, apoi demolarea va fi finalizată.
- 125×85 m va măsura suprafața de joc a Arenei Multifuncționale Dinamo. Aici se vor putea disputa partide de fotbal, respectiv rugby la nivel național și internațional. Stadionul va fi de categoria 4 UEFA
Patru porți de acces în stadion
Accesul în noul stadion din „Ștefan cel Mare” urmează a fi realizat prin patru porți de acces, față de trei cum sunt în prezent. Astfel, în nordul parcului sportiv ar putea să se construiască o nouă intrare, plus un drum de acces, prin strada Comandor Eugen Botez. Pe aici ar urma să intre echipele și suporterii adverși care vor avea un sector dedicat, conform proiectului, în coltul nord-vestic al stadionului, care se întinde pe ambele inele.
De notat că intrarea principală va fi din Bulevardul Barbu Văcărescu – acces principal pentru autovehiculele care urmează să deservească stadionul și amenajările sportive din nordul complexului sportiv, plus accesul spectatorilor în sectoarele nord și vest ale Arenei Multifuncționale Dinamo.
La fel, prin această poartă de acces va fi construită o nouă rampă cu o înclinație mai mare față de cea din prezent, de 15%, pe unde vor putea coborî spre stadion și autocarele sau autovehicule de mai mare tonaj. În zona bazinului Tolea Grințescu va fi amenajat un rond unde vehiculele vor ajunge fie spre zona de sud, către porțiunea de primire tribuna 1, fie spre est, unde se vor afla accesul în parcare, ieșirea din parcare și accesul către spațiul circulabil dintre cele două corpuri.
Celelalte porți de acces:
- Șoseaua Ștefan cel Mare – accesul ocazional în incintă al automobilelor, respectiv afluirea și defluirea spectatorilor din toate categoriile, în special sectoarele VIP, Peluza Sud (gazde), respectiv tribuna a II-a! Rotonda din fața actualei arene (zona în care se află statuia lui Ivan Patzaichin- vezi foto jos) își va păstra configurația actuală după ce va fi demolată și reconstruită după patina existentă cu cele două turnuri din stânga și din dreapta și copertina semicirculară.
Foto Profi Media
Foarte important! În proiectul noului stadion, tribuna 1și zona VIP vor va fi amplasate unde, în prezent, se află tribuna a II-a!
- Calea Floreasca: Acces secundar pentru mașini, doar situații de urgență, iar pentru spectatori acces la sectoarele VIP, respectiv tribuna nord. În acest moment, pentru a putea fi realizat și accesul auto prin acest punct trebuie demolată o clădire, este vorba de cele două loji ridicate în lateralul tribunei oficiale, care aparțin Asociației Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo (Dinamo Badea). (VEZI FOTO JOS).
SURSA FOTO: MEDIAFAX FOTO
Spații dedicate spectatorilor
Locurile Arenei Multifuncționale Dinamo vor fi în totalitate acoperite și distribuite astfel:
- Inelul inferior, cu o capacitate de 8952 locuri;
- Inelul superior, cu o capacitate de 14.547 locuri;
- Locuri destinate persoanelor cu dizabilități – 184, plus alte 184 pentru însoțitori.
Cele două inele sunt separate de un nivel intermediar de unde se asigură accesul atât către nivelul inferior (de la partea superioară) cât și către nivelul superior (prin scări de vomitoriu).
Nivelul intermediar asigură, așa cum a fost specificat anterior, accesul către sectoarele superioare și inferioare.
Zona VIP este prevăzută, în cadrul tribunei 1, în sectoarele centrale, cu două categorii: VIP 1, respectiv VIP 0. La inelul inferior se află zona VIP 1 (940 locuri), în timp ce în primele rânduri ale inelului 2 sunt prevăzute lojile VIP 0, cu 252 de locuri dispuse în două rânduri succesive de fotolii.
În zona VIP se va afla un foaier de 800 mp în care sunt prevăzute un bar și două zone de luat masa, cu autoservire în cele două laturi extreme ale foierului. Foaierul va beneficia de un perete cu geamuri mari care vor permite ca spectatorilor vizibilitatea spre terenul de joc.
Spații dedicate echipelor și oficialilor
Acest perimetru va fi disponibil pe latura nord-estică, acolo unde este tribuna 1 și vor include:
- 4 vestiare principale pentru echipe, fiecare a câte minimum 25 de locuri cu dimensiuni minime de 80×70 cm, prevazute cu grup sanitar și dușuri, bazin de recuperare comun pentru fiecare cuplu de vestiare;
- 4 vestiare pentru arbitri, cu cameră de schimb și grup sanitar cu duș;
- 4 camere de depozitare echipament;
- două săli cu încălzire de antrenament indoor cu o dimensiune, fiecare, de 160 mp, câte una pentru fiecare cuplu de vestiare principale;
- o sală de forță dedicată exclusiv echipei gazdă;
- două vestiare pentru copii și juniori care vor fi folosite în timpul meciurilor exclusiv de copiii de mingi;
- un punct de prim ajutor, cuplat cu o cameră dedicată personalului medical și brancardierilor;
- cameră de control antidoping, cu cameră de așteptare, cameră prelevare probe și mic grup sanitar cu duș;
Spatiile pentru oficiali vor include:
- o camera comună pentru arbitri;
- două vestiare pentru arbitri și alți oficiali divizate pe sexe, incluzând cameră de schimb, grup sanitar și duș;
- o cameră pentru oficialii de meci, observatori;
- o sală de ședinte;
- Zona pentru flash – interviu.
Spații destinate reprezentanților mass-media. Tot la tribuna 1 vor fi prevăzute și zonele destinate presei:
- Sală de conferințe (128 mp și 70 de locuri);
- Zonă de lucru pentru presă cu sală de lucru presa scrisă, sală de lucru pentru fotografi, depozitare presa scrisă și fotografi, sală de primire prevăzută cu un bar, grupuri sanitare divizate pe sexe;
- Boxă de presă din incinta tribunei cu 60 de locuri prevăzute cu birou, 30 pentru presa scrisă, 30 pentru comentatorii radio și tv;
- Zona studiorurilor tv cu zona interviurilor, flash- interviu / zona mixtă.
Locuri de parcare
Noul stadion din „Ștefan cel Mare” va avea două parcări înglobate în incinta arenei. Capacitatea acestora va fi structurată în felul următor: 250 de locuri pentru sectorul VIP în zona de nord a arenei, 24 locuri pentru presă. În zona tribunei 1 vor mai fi alte 12 locuri descoperite destinate vehiculelor oficiale.
Parcarea pentru publicul VIP și cea pentru presă vor putea fi folosite și în afara perioadei de desfășurare a evenimentelor sportive, atunci când vor putea deservi întreg Parcul Sportiv Dinamo.
Săli de antrenament pentru 11 discipline sportive ale Clubului Sportiv Dinamo
Particularitatea Arenei Multifuncționale Dinamo o reprezintă construcția în stadion a mai multor săli care le vor permite sportivilor de la 11 discipline să se pregătească aici în condiții moderne, cu toate facilitățile.
Astfel, scrima, lupte, judo, haltere, box, atletism indoor, handbal și baschet – tenis indoor, caiac/canoe, canotaj, volei. În proiect este prevăzut, de asemenea, o sală pentru exerciții fizice comună și un centru de recuperare.
Toate aceste săli, cu o dimensiune totală de 6000 mp, vor fi poziționate în latura dinspre șoseaua Ștefan cel Mare prin extinderea corpului central.
- 24×44 metri va fi dimensiunea sălii de handbal;
- 115×15 metri va fi dimensiunea sălii de atletism;
- 3 ringuri și 410 mp va avea sala de box a Arenei Multifuncționale Dinamo;
- 270 mp măsoară sala de haltere;
- 690 mp este dimensiunea sălii de judo și lupte, cu un tatami pentru judo și două suprafețe pentru lupte;
- 4 vestiare sunt prevăzute pentru zona de handbal, tenis și două pentru atletism, toate divizate pe sexe.
Hotel, cantină, amfiteatru, spațiu expozițional
În corpul perimetral al arenei, în partea nord-vestică, va fi construit un hotel cu o capacitate de 40 de locuri de cazare dispuse pe două etaje. Fiecare cameră măsoară 27 de metri pătrați, iar spațiile vor fi cuplate două câte două pe linia grupului sanitar. Hotelul va fi prevăzut cu recepție și sală de mic dejun și o zonă de lounge.
În aceeași zonă a corpului perimetral sunt prevăzute alte două zone destinate, de această dată, cantinei și unui amfiteatru de 230 mp și o capacitate de 200 de locuri. Sala de mese a cantinei va avea 50 de mese și 190 de mp, bucătărie de 40 mp, patru spații de depozitare, zonă de debarasare și preluare veselă (6 mp), plus un grup de vestiare divizate de sexe, cu wc și duș separate destinate exclusiv personalului. Spațiul expozițional va găzdui evenimente culturale, expoziții temporare, precum și o expoziție permanență ce va expune trofeele clubului.
Acesta este amenajat în corpul perimetral, pe latura vestica si va beneficia de întreaga înălțime utila a acestuia. Pe latura sud- vestică vor fi ridicate birourile clubului.
FOTO. Cătălin Mureșanu
Heliportul care va deservi Spitalul de Urgență Floreasca
Poate cel mai interesant element pentru un stadion va fi heliportul care urmează să deservească Spitalul de Urgență Florească, această investiție fiind inclusă studiul de fezabilitate pentru Arena Multifuncțională Dinamo (VEZI FOTO SUS). Heliportul va fi ridicat în partea de sud-vest, către spital, între clădirea mamut aflată în conservare de două decenii, despre care ProSport a anunțat în exclusivitate că va fi preluată de Ministerul Sănătății și corpul perimetal al stadionului.
Helipadul care va permite aterizarea elicopterelor SMURD. În prezent, acestea folosesc Velodromul în cazul urgențelor, de unde pacienții sunt preluați cu ambulanțele și transportați la camera de gardă din Calea Floreasca. Heliportul va avea o înălțime de 33 metri.
Evacuarea pacienților va fi realizată cu targa rulantă și se va face printr-o platformă prevăzută cu elevator care va fi amplasată la marginea pistei. Aceasta va conduce către un nivel intermediar, amplasat imediat sub helipad. Acest nivel intermediar se află la cota aproximativă de 29 m care corespunde cu cota terasei spitalului, putându-se, de aici, traversa prin intermediul unei pasarele de conexiune către clădirea deservită. Tot la acest nivel se găsesc ascensorul pentru transportul pacienților și scara pentru evacuare și intervenții curente.
Investiții și în Parcul Sportiv Dinamo
În afara investiției care vizează Arena Multifuncțională Dinamo, conducerea Clubului Sportiv Dinamo a început modernizarea mai multor zone din parcul sportiv din „Ștefan cel Mare” de care depinde infrastructura fotbalistică destinată centrului de copii și juniori.
Astfel, la Velodrom va fi construit un teren de fotbal cu suprafață sintetică de dimensiuni normale și două suprafețe de minifotbal, plus vestiare și grupuri sanitare destinate puștilor de la Academia Dinamo. La fel, va fi refăcut și se află în lucrări terenul „Piți Varga”, căruia i-a fost schimbată suprafața de joc. Aici, juniorii vor avea parte de un gazon natural. La fel, în zona serelor, conducătorii de la CS Dinamo vor să construiască mai multe terenuri de dimensiuni reduse pentru grupele de minifotbal din cadrul academiei.