Timișoara** LOW COST

Criza financiară se simte și la Timișoara. Chiar dacă (încă) joacă în Champions League, clubul are în acest moment cuțitul la os din punct de vedere financiar. Așa că a luat primele măsuri anti-criză.
Semnele problemelor cu banii sunt vizibile de mai multă vreme. Angajații își iau cu întârziere salariile, jucătorii la fel. Biletele încasate cu Șahtior și Stuttgart vândute nu întâmplător la pachet, peste 500.000 de euro!, au reprezentat o gură de oxigen. Dar atât, pentru că obligațiile față de jucători sunt foarte mari. Așa că sunt reduse cât mai mult posibil costurile, ceea ce nici nu e rău într-o perioadă de criză. Elocventă este deplasarea la Stuttgart. Timișoara n-a închiriat un charter, care ar fi costat cel mult 40.000 de euro, ci a preferat o cursă de linie, chiar dacă aceasta ateriza la Munchen. Adică la 200 de km de destinație, fiind astfel necesară deplasarea și cu autocarul. Cum calificarea era ca și ratată, măcar s-au economisit aproximativ 20-30.000 de euro.

Au vrut să vândă și ce nu aveau!

Nu e singurul semn că e o problemă mai ales de lichidități la Timișoara. Și transferurile s-au făcut după același "tipar": jucători gratis sau cu plata mai târziu. Așa a sosit Chiacu și de aceea nu a venit Roman, spre exemplu. În plus, se tergiversează rezolvarea litigiilor, deși deciziile sunt clare, cum ar fi în cazul fostului antrenor Balint sau preparatorului Marinescu. Nu întâmplător, banii pentru drepturile TV ale meciului cu Șahtior au fost ceruți în avans, acceptându-se chiar o ofertă mai mică pentru a beneficia de acest avantaj! Mai mult, oficialii clubului au aflat târziu, cu stupoare, că nu pot vinde drepturile și la play-off-ul cu Stuttgart cum ar fi vrut, pentru că UEFA a preluat din acest an drepturile și pentru turul preliminar. În acel moment au început să se agite întrebând când vor încasa banii de la forul european.

Așteaptă banii de la UEFA

De plata de la UEFA se leagă toate promisiunile de achitare a datoriilor pe care le face clubul bănățean, adică undeva la jumătatea lunii septembrie când ar trebui să sosească prima tranșă. Cum bănățenii au garantate peste trei milioane de euro deja, două pentru play-off plus unul pentru grupele Europa League, situația nu este deocamdată critică. Marea problemă este a lichidităților pe moment.

PLANUL ANTI-CRIZĂ‚ AL TIMIȘOAREI
1. Cursă de linie și autocar în loc de charter în deplasarea la Stuttgart
2. Întârzierea până la limita legală a salariilor
3. Transferuri gratis sau cu plata la termen
4. Banii încasați în avans din drepturile TV
5. Vânzarea biletelor la pachet
6. Tergiversarea litigiilor care implică plata de bani

Publicat: 26 08. 2009, 10:07
Actualizat: 26 08. 2009, 13:38