Banii, ochii „diavolilor”

Forbes a publicat ieri ultimul Top 50 al celor mai valoroase
echipe din sportul mondial. Manchester United (1,83 miliarde de
dolari) este pe primul loc, depășind clubul de fotbal american
Dallas Cowboys (1,65) și echipa de baseball New York Yankees
(1,6).

Ziariștii de la Forbes au explicat cum a ajuns Manchester United
cel mai bogat club de fotbal din lume, dar și cea mai valoroasă
echipă din toate sporturile. Numai David Beckham și Cristiano
Ronaldo au adus clubului 139 de milioane de fani din întreaga lume,
persoane care au continuat să susțină clubul chiar și după
plecările celor două vedete. „Diavolii” au în total 333 de milioane
de suporteri, cei mai mulți dintre toate echipele din sport.

470 de milioane de dolari de la Nike

Numărul impresionant de fani a atras și sponsorii: compania de
echipament sportiv Nike, cu care clubul are contract până în 2015,
a băgat în conturile „diavolilor” 470 de milioane de dolari în 13
ani (36 de milioane anual). Mai mult, Manchester United primește
anual 50% din vânzările de produse specifice de la Nike,
aproximativ 28 de milioane de dolari. Sponsorul principal al
echipei, Aon, compania de asigurări cu care clubul a semnat în 2010
un contract pe cinci ani, plătește echipei 34 de milioane de dolari
anual, cu 50% mai mult decât AIG, sponsorul „diavolilor” în
perioada 2006-2010.

Barcelona, abia pe locul 25

Topul Forbes este surprinzător pentru multă lume. Barcelona, echipa
care a cucerit cele mai multe trofee în ultimii ani, se situează
abia pe locul 25, fiind evaluată la un miliard de dolari. De
altfel, numai nouă echipe de fotbal se află în Top 50 realizat de
Forbes. Real Madrid (1,32 miliarde de dolari) este a șasea echipă
din sport ca valoare și Arsenal (1,18 miliarde dolari) a opta.
Chelsea (646 milioane de dolari), deținătoarea titlului în Premier
League, e poziționată pe locul 48.

Asia, secretul marketingului

Cele trei echipe de fotbal din topul Forbes clasate printre primele
zece au ceva în comun: toate trei au știut să se vândă în Asia.
Astfel, cluburile merg în fiecare an în turnee în China, Japonia
sau Coreea de Sud și deschid din ce în ce mai multe magazine
oficiale pe continentul galben. De altfel, site-urile oficiale ale
granzilor europeni sunt disponibile în chineză, japoneză sau
coreeană.


>
MUTV, televiziunea oficială a lui Manchester United, deține 192 de
milioane de abonați, fiind o importantă sursă financiară a
clubului.

57 de milioane de
euro
a câștigat Manchester United
din drepturi TV în sezonul 2009-2010

Publicat: 23 07. 2010, 09:28
Actualizat: 23 07. 2010, 09:35