25 de milioane de motive!** Barcelona a luat o decizie fără precedent în istoria clubului

Pe final de contract cu UNICEF, Barcelona se gândește să mai
reducă din actele caritabile. Presa spaniolă anunță că, în premieră
în istoria clubului, gruparea catalană ar putea accepta un sponsor
comercial pe tricou, de la care așteaptă 25 de milioane de euro pe
sezon.

Un sponsor pe tricou e echivalent cu o creștere a bugetului
clubului. În general, pentru că mai există și excepții. Cele mai
cunoscute sunt Bilbao și Barcelona. Nu ar trebui să mire pe nimeni
că e vorba de două echipe din Țara Bascilor și Catalunia, regiuni
cunoscute pentru spiritul separatist și mândru al nativilor lor.
Câteodată, și din varii motive, și acesta se mai înclină. În fața
problemelor financiare, primii care au cedat sunt cei de la Bilbao,
în 2008, când au acceptat pentru prima dată, după 110 ani de
existență, un alt nume pe tricou. Un compromis doar pe jumătate,
fiind vorba de o rafinărie de petrol din Țara Bascilor. Doi ani mai
devreme, Barcelona a primit și ea un logo pe tricouri, dar era
vorba de o cauză nobilă, în care cei care scoteau banii din buzunar
erau chiar catalanii! Doar că vremurile s-au schimbat, la fel și
președinții Barcelonei.

UNICEF
costă bani

În 2006, cu Laporta președinte, Barcelona a semnat un acord pe
cinci ani cu UNICEF, în urma căruia accepta logo-ul cunoscutei
organizații pe fața tricoului. În plus, gruparea de pe „Camp Nou”
varsă anual de atunci 1,5 milioane de euro în conturile UNICEF!
Sport, ziarul de casă al Barcelonei, a anunțat, ieri, citând surse
apropiate de clubul catalan, că actualul președinte, Sandro Rossel,
studiază posibilitatea acceptării unui sponsor pe tricou. Unul care
să dea bani, de data aceasta, în premieră în istoria de 111 ani ai
clubului! În funcție și de prelungirea sau nu a acordului cu
UNICEF, există trei variante, toate urmând să aducă bani
grei.

Mai mult
decât Real Madrid

Prima variantă, cea mai profitabilă, este cea în care UNICEF ar
urma să cedeze poziția de sponsor principal. 25 de milioane de euro
anual solicită Barcelona, cu două milioane mai mult decât încasează
Realul de la Bwin. În celelalte două cazuri, în care, în ambele,
UNICEF ar rămâne sponsor principal, pozițiile scoase la vânzare ar
fi pe spatele tricourilor, sub număr (12 milioane de euro), sau pe
spatele șortului de joc (între 6 și 12 milioane). Doar că, în
ipoteza în care UNICEF rămâne sponsor, pare exclusă asocierea cu
niște companii internaționale ce domină acum piața de profil, și
anume casele de pariuri.

23,6 milioane de
euro
este cea mai mare sumă pe care o
plătesc în acest moment două companii, AON și Standard Chartered,
pentru a apărea pe tricourile lui Manchester United, respectiv
Liverpool

Publicat: 10 12. 2010, 05:03
Actualizat: 10 12. 2010, 05:11