Formula 1: Cum și-a schimbat constructorul McLaren logo-ul de 8 ori în istorie. Portocaliul apare în noul branding pentru 2021

Constructorul McLaren, cu sediul în Woking (Anglia), și-a dezvoltat sigla pentru sezonul de Formula 1 din 2021, apropiindu-se de ceea ce a fost la începuturile sale.

O mulțime de lucruri se schimbă în Formula 1, în special brandingul. Anul acesta, McLaren își modernizează logo-ul cu un font modernizat și o notă de portocaliu papaya acum vizibilă.

Papaya, cunoscută și ca mamao, pepene de copac, sau lechoza, este fructul arborelui Carica papaya, din genul Carica.

Formula 1: Cum și-a schimbat constructorul McLaren logo-ul de 8 ori în istorie. Nota de portocaliu apare în noul branding pentru 2021

Fontul va fi alb, mai modern și puțin mai îngust. În acest fel, își propun să reflecte agilitatea și viteza. Acest nou logo a fost conceput luând în considerare utilizarea acestuia în rețelele sociale.

McLaren este una dintre cele mai de succes echipe de Formula 1, câștigând până în prezent opt titluri mondiale în campionatul constructorilor și 12 în cel al piloților. Ea se situează pe locul secund în topurile participărilor, victoriilor și pole position-urilor din Formula 1, în fiecare fiind depășită doar de Scuderia Ferrari.

McLaren are astfel cel de-al optulea logo din istorie în Formula 1. Pentru primul dintre ei trebuie să vă întoarceți în 1963 și a fost total diferit de cel actual. Designerul său a fost Michael Turner, un prieten personal al lui Bruce McLaren.

Prima schimbare a siglei a venit în 1967. Toate culorile au dispărut. Cel mai dinamic „Speedy Kiwi” a fost introdus în 1967, proiectat încă o dată de Michael Turner pentru a sublinia viteza mai mare la care au circulat mașinile lui Bruce. De asemenea, a luat o culoare izbitoare de portocaliu papaya, care a devenit cunoscut în mod colocvial ca „McLaren Orange”.

Steagul în carouri, una dintre vechile embleme ale celor de la McLaren

În 1981, logo-ul a devenit cel al celor de la McLaren International. Designerul său a fost Raymond Loewy și amintește de un steag în carouri. Sponsorul principal roșu a fost adăugat atât mașinii, cât și logo-ului. A fost proiectat de Raymond Loewy ca un cadou de la sponsorul Phillip Morris și evocă un steag în carouri. Partenerul principal de la acea vreme dorea ca culoarea mașinii să se coreleze cu culoarea mărcii sale, dar la televizor nuanța lor normală părea mai închisă.

Zece ani mai târziu, în 1991, s-a proiectat o altă variantă. În 1997, a apărut semnul vitezei, similar cu vârtejurile create de aripa din spate. Fundalul a devenit negru, făcând albul să iasă și mai mult în evidență.

Sezon excelent pentru echipa din Woking în 2020

În 2002, i s-a oferit o notă mai modernă, iar marca de viteză a fost oarecum mai fină, la fel ca și scrisul, care s-a schimbat în comparație cu sigla anterioară. În 2017, sigla a devenit complet neagră, în ciuda faptului că papaya combinată cu negru a apărut din nou pe mașină.

Sezonul 2020 a fost însă unul surprinzător pentru echipă. Prin piloții Lando Norris și Carlos Sainz Jr., echipa a reușit 2 podiumuri și numeroase clasări în puncte, ceea ce a dus echipa pe locul 3 în clasamentul la constructori, cel mai bun loc din 2012 încoace. În martie 2020, McLaren a anunțat că vor reveni la motoarele Mercedes pentru 2021. După ce Carlos Sainz a plecat la Ferrari, echipa l-a cooptat pe australianul Daniel Ricciardo pentru sezonul din 2021.

Publicat: 02 02. 2021, 06:45
Actualizat: 02 02. 2021, 09:31