Honda atacă supremația Dacia Spring! Modelul cu care vrea s-o doboare
Dacia Spring a reușit să atingă vânzări impresionante la nivelul Europei, cu peste 670.000 de unități vândute numai în 2024. În acest context, Honda încearcă să atace supremația modelului Dacia Spring în categoria micromașinilor electrice și a pregătit un model compact, care are un design retro, însă o abordare net urbană.
Noul model Honda urmează să ajungă pe piață în această toamnă, iar prețul estimat este de aproximativ 20.000 de dolari, potrivit MotorAxe. Asta în timp ce Dacia Spring pornește de la 11.400 de euro, conform site-ului oficial al Dacia.
Honda atacă supremația Dacia Spring. Modelul cu care vrea s-o doboare
Noul model Honda cu care constructorul nipon vrea să atace supremația Dacia Spring, dar și să o doboare, este versiunea electrică a „kei car”-ului N-One, care este comercializat în Japonia din 2012, scrie ElNational.
Modelul N-One e are motorul adaptat la zero emisii, iar autonomia sa declarată este de 270 de km în ciclul WLTC (ciclul de testare al vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial), cu 30-50 de km peste omologarea europeană WLTP.
Potrivit sursei menționate, N-One eeste remarcabil deoarece, pe lângă autonomia sa, în ciuda dimensiunilor reduse pe care le are modelul (3,4 metri lungime, 1,48 m lățime și 2 metri înălțime) oferă o propunere de mobiliate urbană fără a-și „sacrifica propriul caracter”.
Exteriorul modelului Honda are o estetică retro modernă, cu faruri rotunde și o grilă închisă la culoare. De asemenea, modelul poate să rivalizeze cu Hyunday Insider, Fiat 500e sau Renauld Twingo, astfel că în Europa este probabil ca Honda să prezinte o versiune cu ecartament mai lat, mai apropiată de conceptul de Super EV (mașină electrică) prezentat recent la evenimentele internaționale.
Dacia e cea mai vândută mașină într-o țară de top din UE! Ce model a făcut din nou ravagii
Date tehnice ale N-One e, modelul cu care Honda vrea să doboare Dacia Spring
Modelul N-One e se bazează pe o simplitate funcțională, bine venită în cazul mașinilor care propun mobilitate urbană. Interiorul are un bord digital, cu comenzi fizice și un afișaj central opțional de până la 9 inci pe versiunile cele mai echipate. Astfel, s-a renunțat la elementele în exces și se acordă o atenție suplimentară pe detaliile practice, cum ar fi suportul pentru smartphone și conexiuni USB, fapt care îi consolidează caracterul urban.
N-One e este dotat cu un motor electric de 60-64 de cai putere, cuplat la o baterie de 29,6 kWh, care permite o încărcare de până la 50 Kw, iar viteza pe care o poate atinge este de 100-120 km/h.
Potrivit MotorAxe, N-One e va fi lansat pe piață în Japonia, în această toamnă, iar în ceea ce privește punerea pe piață la nivel global, în special în Europa, data urmează să fie analizată.
Honda a declarat că noua mașină electrică a fost „dezvoltată în căutarea mașinii electrice ideale”.