Cu cât se vinde BMW-ul lui Gabi Torje din 2016, care are 140.000 de kilometri

Fostul fostbalist Gabriel Torje a luat decizia să-și vândă mașina BMW din 2016, la bordul căreia a făcut 146.000 de kilometri.

Retras din activitate în 2024, după ce a jucat câteva meciuri la Câmpulung Muscel, Gabio Torje își vinde BMW-ul din 2016 și vrea 13.000 de euro.

Suma de bani pe care vrea s-o încaseze Gabi Torje pe BMW-ul din 2016

BMW xDrive este denumirea comercială pentru sistemul de tracțiune integrală prezent la diverse modele BMW din 2003. Sistemul utilizează un diferențial de ambreiaj acționat electronic pentru a varia cuplul între puntea față și cea spate.

„Dacă este dinamovist înrăit, știi a cui este mașina asta. 320, X drive, cutia automată, 2016. Paket sport, jante sport, mașina este 4×4. Interior impecabil. Volanul de M, climă pe două zone, moduri de condus, senzori cu afișaj.

Mașina are doar 146.000 de kilometri, fotbalistul a fost pe la Lazio, a fost prin Olanda, deci nu prea a avut timp să se plimbe cu ea. În spte arată foarte bine. Cred că au stat foarte multe gagici aici. 190 de cai putere. Ne-a lăsat și papuceii lui. Eu v-am zis că este fotbalist”, este anunțul de prezentare a mașinii.

Aceasta nu este singura mașină pe care o deține fostul fotbalist. Torje are și un Porche, care la începutul anului 2024 a fost sechestrat în vamă.

Modelele cu sistem de vectorizare a cuplului DPC au, de asemenea, un set de angrenaje planetare pentru a supraacționa o punte sau o roată spate, după cum este necesar.

Înainte de introducerea sistemului xDrive, tracțiunea integrală era disponibilă pe mai multe modele încă din 1985, bazată pe un sistem care folosește cuplaje vâscoase.

Cele dintâi modele BMW M care au utilizat xDrive au fost E70 X5M și E71 X6M

Primele BMW-uri disponibile cu tracțiune integrală au fost modelele E30 325iX din 1985-1992 și E34 525iX din 1991-1996. Aceste mașini folosesc diferențiale centrale și spate având cuplaje vâscoase, pentru a varia repartizarea cuplului între roți.

Diferențialul central are o repartizare implicită a cuplului față – spate de 37:63, datorită angrenajului planetar.

Până la 80% din cuplu poate fi transferat către puntea de declanșare, utilizând forța de forfecare crescândă a fluidului siliconic din cuplajul vâscoas (datorită plăcilor canelate/fanate din interiorul unității), deoarece patinarea roților face ca o punte să rotească mai repede decât cealaltă.

Același principiu se aplică și diferențialului spate, variind repartizarea cuplului între roțile spate. Diferențialul față nu are funcție de blocare. Tracțiunea integrală a fost întreruptă când Seria 3 E30 și Seria 5 E34 au fost înlocuite de E36 și, respectiv, E39.

Primele modele BMW M care au utilizat xDrive au fost E70 X5M și E71 X6M din 2009. Primul model BMW M non-SUV care nu avea tracțiune spate a fost F90 M5 din 2017, care era disponibil doar cu xDrive.

În Canada, 50% din BMW-urile vândute în 2005 erau echipate cu xDrive. Din 2010, BMW Canada a încetat să mai ofere versiuni cu tracțiune spate pentru modelele disponibile cu xDrive. Singura versiune BMW Seria 6 (F12) 650i disponibilă fără xDrive în 2012 a fost cea decapotabilă.

Publicat: 17 08. 2025, 16:48