A stat 60 de ani într-un hambar, dar apoi a fost vândut și a devenit cel mai scump Porsche 356 din istorie

FOTO: captura YT @Fantasy Junction
Vezi galeria foto - 4 poze

O mașină fabricată în urmă cu șapte decenii, din care 60 de ani a stat într-un hambar, a fost vândută și a devenit cel mai scump model Porsche 356 din istorie.

Mașina s-a aflat printre cele peste 100 de automobile scoase la licitație în luna august, iar prețul la care a ajuns modelul, de aproape 400.000 de lire sterline (peste 500.000 de dolari), a fost un record de licitație la eveniment, notează AutoEvolution.

Poate că prețul nu ar fi atras atenția, fiind vorba despre un model istoric, „Pre-A” Speedster, fabricat în 1955, cât starea mașinii, care timp de 60 de ani a stat într-un hambar din Ohio, având exteriorul puternic afectat de condițiile nefavorabile.

O mașină Lamborghini a stat parcată 40 de ani în sufrageria unui apartament. Au fost nevoiți să dărâme un zid când proprietarul a vândut-o

După 60 de ani de stat într-un hambar, a devenit cel mai scump Porsche 356 din istorie

Modelul Porsche „Pre-A” Speedster 356, cu un singur proprietar încă de la fabricație, în 1955, a stat timp de 60 de ani într-un hambar, iar în această vară a fost scos la licitație, unde suma obținută a făcut ca această mașină să devină cel mai scump Porsche 356 din istorie.

Mașina a fost depozitată în hambar în 1962, cu 96.561 de km la bord, și a rămas neatinsă până când un specialist în mașini Porsche din California, a aflat despre această bijuterie, cel mai bine conservat exemplar al mașinii sport.  În loc de restaurare, specialistul a decis să conserve componentele originale, cele care au fost prea deteriorate au fost înlocuite, iar la reasamblare, aceasta s-a făcut ca un clasic extrem de original.

De altfel, mașina păstrează toare panourile caroseriei originale, lucru care poate fi verificat prin marcajele din fabrică, iar patina este un amestec între vopseaua originală și cea aplicată de dealerul auto înainte de depozitare.

În privința interiorului, acesta a fost foarte modificat în timpul depozitării în hambar, astfel că elemente precum covoarele sau husele scaunelor au fost înlocuite în totalitate. În prezent, scaune au fost acoperite cu o piele tratată, cu un aspect îmbătrânit, pentru a nu face notă discordantă cu restul mașinii.

Originale sunt bordul, volanul și indicatoare din bord, dar și o parte din motor, pentru acesta din urmă fiind nevoie doar de inele de piston noi. Rezervorul a fost salvat de cei care s-au ocupat de restaurarea modelului Porsche 356, în timp ce cutia de viteze și sistemul de alimentare au fost reconstruite.

„Pre-A” 356 Porsche, invitat la concursurile de conservare

Modelul „Pre-A” Speedster 356 descoperit în hambar, unde a stat 60 de ani, este un clasic foarte bine conservat, iar potrivit vânzătorului, a primit deja câteva invitații la concursurile de conservare.

Clasicul Porsche este una dintre cele mai impresionante mașini descoperite uitate în hambar, astfel că este de înțeles de ce a ajuns să fie vândută la peste o jumătate de milion de dolari.

Publicat: 08 09. 2025, 16:59