Top Ten / Cele mai valoroase branduri din sport

Primul studiu la nivel mondial care își propune să prezinte cele mai valoroase branduri sportive și cifra aproximativă care poate fi trecută în dreptul numelor acestora a luat în calcul 200 de cluburi, asociații sau ligi profesioniste. SportsPro Magazine, autorii analizei, estimează ca pe primul loc se situează NFL (National Football League), liga profesionistă a fotbalului american, estimată la aproximativ 4,5 miliarde de dolari.

USA peste tot

Podiumul este completat de MLB (Major League Baseball), liga de baseball din USA, a cărei valore este pe undeva pe la 3,93 miliarde de $, iar podiumul este închis de NBA (National Basketball Association), liga profesionista de baschet, brand valorând 2,3 miliarde de $. Curios, abia pe locul patru se află FIFA World Cup, cu un scor echivalent a 1,7 miliarde de dolari.

Surpriza sanskrită

Bomba o reprezintă plasarea Indian Premier League, prima ligă profesionistă de… cricket din India, imediat în spatele FIFA World Cup, cu o valoare de piață cu numai 100 de milioane de $ sub aceasta. "Nu au fost luate în calcul ligile alcătuite chiar de către cluburi și care contribuie la susținerea brandului, este un fel de afacere socialistă, de genul unei întreprinderi care produce mașini pe stoc pe care nu le cumpără nimeni, dar care sunt cumpărate de instituții ale statului, în urma unor comenzi de stat și care plătesc automobilele tot cu bani din bugetul de stat.

S-a luat în calcul numai ceea ce se autofinanțează și, din acest punct de vedere, prima ligă indiană este un exemplu pozitiv. Gândiți-vă numai că principalul sponsor este Coca-Cola și că un indian din doi bea zilnic această băutură și veți avea imaginea business-ului", a explicat un purtător de cuvând al SportsPro Magazine.

Ferrari, prima "pe echipe"

Cel mai bine clasat brand dintre "echipe, scuderii, cluburi etc" este Ferrari, "Căluțul Cabrat" fiind estimat la 1,55 miliarde de $, cifră cu care ocupă locul șase și fiind urmați imediat în clasament de Manchester United, cotată la 1,45 miliarde de $. Curios, Formula 1 este situată abia pe locul nouă, sub Ferrari, dar și sub Manchester, cu o valoare de 1,1 miliarde de $. Ciudațeniile continuă, spre exemplu Champions League este abia pe 13, cu o valoare estimată de 1,1 miliarde de $, urmată, pe locul 14, de Real Madrid, cu o valoare de 1,07 miliarde de $. Oricum, este ciudat cum de un club poate fi mai valoros decât competiția în care evoluează, la fel cum Ferrari poate fi cotat mai bine decât Formula 1. Probabil, competiția are pierderi…

Publicat: 20 06. 2009, 16:01
Actualizat: 20 06. 2009, 17:27