Transformarea Mariei Șarapova în 10 ani: „De la adolescenta timidă a devenit o femeie de succes în afaceri, cu 150 de milioane de dolari”

  • Tabloidul britanic Daily Mail consideră că Maria Șarapova este un fenomen în condițiile în care are succes atât pe terenurile de tenis, cât și în afara acestora 
  • Piatra de temelie la tot ce a dobândit rusoaica până azi a fost succesul obținut la Wimbledon la numai 17 ani

Maria Șarapova (27 ani), jucătoarea care a învins-o pe Simona Halep în finala de la Roland Garros, se va număra printre principalele protagoniste și în turneul de Grand Slam de la Wimbledon (23 iunie – 6 iulie). Pentru rusoaică, turneul londonez este unul cu totul special, în condițiile în care în 2004, la numai 17 ani, câștiga primul titlu de Grand Slam. A fost momentul în care Șarapova s-a consacrat în întreaga lume și s-a transformat într-o adevărată mașină de făcut bani. Înaintea ediției din acest an de la Wimbledon, britanicii de la Daily Mail au constatat faptul că adolescenta timidă de acum 10 ani a devenit între timp o femeie de succes în afaceri, în condițiile în care averea ei a ajuns la aproximativ 150 de milioane de dolari.

5 titluri de Grand Slam are în palmares Maria Șarapova. Ultimul a fost obținut la începutul lunii, la Roland Garros

Maria Șarapova a fost înzestrată cu foarte mult talent pentru tenis, iar rezultatele excepționale obținute încă de la o vârstă fragedă au propulsat-o și în atenția sponsorilor. Mulți și-au dorit să-și asocieze imaginea cu jucătoarea din Rusia, stabilită în SUA încă de la șapte ani, mai ales că a fost mereu și fotogenică, o sportivă care a avut de la primele apariții priză la public. Titlul din 2004 de la Wimbledon i-a schimbat total viața. „Ni s-a oferit totul atunci, dar principala preocupare a fost ca Maria să nu sfârșească precum Anna Kournikova”, a declarat Max Eisenbud pentru Daily Mail, agentul jucătoarei și, totodată, mentorul din spatele milioanelor de dolari deținute azi de rusoaică.

„La antrenamente, Maria nu se oprea nici pentru o gură de apă”

Spre deosebire de Anna Kournikova, care este în mare parte uitată pentru ce a realizat în tenis, Maria Șarapova a avut un drum bine bătătorit. Ea a continuat să câștige titluri importante în tenis (n.r. s-a impus cel puțin o dată în toate cele patru turnee de Grand Slam), dar să-și sporească și averea cu mult peste visele unui sportiv aflat în activitate. Acum, deținătoarea titlului de la Roland Garros a ajuns la câștiguri anulale de 27 de milioane de dolari. „La 17 ani nu prea te gândești la afaceri. Părinții mei m-au ajutat însă mult, beneficiind de sprijinul lor am rămas realistă”, a declarat Șarapova.

Eisenbud, omul cu o infleunță importantă în tot parcursul Șarpovei, a jucat tenis la colegiu în circuitului american, iar mai târziu a devenit manager pentru juniori în cadrul unui program la Academia lui Nick Bollettieri. „Pe Maria am văzut-o pentru prima dată la Brandenton, la 9 ani. A fost ca și cum te uitai la un film cu tânărul Tiger Woods. Fiecare antrenament dura câte o oră și jumătate, iar în tot acest timp Maria nu se oprea nici măcar pentru o gură de apă„, a povestit agentul jucătoarei.

Șarapova a pus pe picioare afacerea „Sugarpova”

Eisenbud a rămas alături de Șarapova și la senioare și a ajutat-o să-și lanseze și propriile dulciuri – „Sugarpova”. „În ultimii 4-5 ani, Maria a vrut să dețină ceva. Astfel, am vorbit cu un tip, Jeff Rubin, care deținea o afacere de succes cu bomboane”, a spus Eisenbun în Daily Mail cu privire la proiectul „Sugarpova”. În 2013, rusoaica și-a lansat bomboanele cu 12 arome diferite. Managerul jucătoarei este convins că Șarapova va avea succes la fel de mare și în afaceri după ce va termina cu tenisul, mai ales că se va putea dedica business-ului peste 300 de zile pe an.

De-a lungul ultimului deceniu, Maria Șarapova a fost manechin pentru diferite case de modă, dar a fost și protagonista unui pictorial în Sports Illustrated

Până să-și lanseze propria afacere de bomboane, Maria Șarapova a dat lovitura în plan financiar prin multe alte contracte de publicitate. Printre altele, rusoaica a devenit imaginea, Canon, Prince, Nike. Cu firma de echipament sportiv, Maria a semnat în 2010 un contract pe 8 ani, în valoare de 70 de milioane de dolari. A fost cel mai mare contract de sponsorizare încheiat de o sportivă. Mai mult, Șarapova și-a lansat propria linie de articole sportive, „Nike Maria Sharapova Collection”. Jucătoarea a „proiectat” îmbrăcăminte pentru toate turneele importante, în colaborare cu Nike și Casa de Modă Cole Haan.

Publicat: 22 06. 2014, 14:35
Actualizat: 22 06. 2014, 14:36