Bogații Europei**

România se află în fața unei premiere, prin Oltchim reușind să
pătrundă într-un top al bogaților Europei. La nivel de handbal
feminin, gruparea vâlceană este pe locul secund, după Viborg, în
ierarhia celor mai înstărite echipe.

În peste 80% dintre domeniile de activitate, România se
regăsește în pluton atunci când vorbim de clasamente la nivel
european. Sportul a fost mai mereu un vârf de lance pentru
societate, iar Oltchim a reușit să depășească chiar orice barieră.
De altfel, explicația ascensiunii până în finală este simplă:
Vâlcea a reușit să aducă trofeul Champions League la București
pentru că a investit bani. Fără un buget adecvat, cele mai
valoroase handbaliste din România aflate peste hotare nu ar fi fost
convinse să revină în țară, Oltchim construindu-și în patru ani o
echipă de top, atât din punct de vedere numeric, cât și
valoric.

Buget de
3,1 milioane de euro în 2009

În 2009, SC Oltchim SA, principalul sponsor al echipei de
handbal, a raportat la Adunarea Generală un buget de aproximativ
3,1 milioane de euro. Anul trecut, campioana României s-a oprit
însă în semifinalele Ligii Campionilor. Managerul Constantin Roibu
nu a renunțat însă la ideea de a face ca echipa de handbal să fie
cea mai bună din Europa, astfel că a continuat să mențină ștacheta
sus. Jucătoarele au fost ținute pe loc, contractele la fel, iar
așteptările nu au mai fost înșelate.

Oltchim a pornit ca fiind a treia echipă ca buget din Europa în
acest sezon, după Viborg (5 milioane de euro) și FCK Handbold (4
milioane de euro), însă ultima s-a sufocat. Așadar, finala aduce
față în față cele mai înstărite echipe de pe continent.

Vin și
banii

Oltchim joacă pentru glorie în finala Ligii Campionilor, dar
ultimul act al competiției îi poate aduce și un câștig
frumos.
Handbalul este un sport care, de regulă, consumă bani, veniturile
fiind infinit mai mici decât sumele cheltuite. Și, totuși, o finală
de Champions League poate aduce și satisfacții materiale, nu doar
jucătoarelor, ci și conducerii. Bugetul formației vâlcene poate fi
amortizat în urma finalei cu aproximativ 450.000 de euro. În calcul
nu a fost luată posibilitatea de a atrage noi sponsori. Prezența în
ultima rundă a competiției îi garantează 30.000 de euro. Apoi,
Oltchim mai poate încasa 40.000 de euro dacă va obține o dublă
victorie în fața celor de la Viborg. Automat, în vistieria clubului
ar intra și 50.000 de euro pentru adjudecarea trofeului. În total,
Vâlcea s-ar alege de la EHF cu 120.000 de euro.

Supershow
la finală

Biletele reprezintă o cotă și mai însemnată la buget. Acestea
costă între 100 și 250 de lei (la loje), însă mulți parteneri și
sponsori ai Oltchimului au plătit chiar triplu pentru a-și asigura
intrarea la meci. La o primă estimare, suma ar fi în jurul a
300.000 de euro. Apoi, nu trebuie uitat faptul că Oltchim s-a
degrevat de toată organizarea finalei, pe care a încredințat-o
firmei SEG, aceasta urmând să suporte absolut toate cheltuielile,
plus show-ul unei finale. Aceasta urmând să se ocupe de tot,
inclusiv de show-ul din Sala Polivalentă și festivitatea de
premiere. SEG Group este firma care organizează inclusiv Cupa
României Timișoreana și finala de la Iași.

Publicat: 07 05. 2010, 08:34
Actualizat: 07 05. 2010, 08:36