Formula 1: Renault îi face cu ochiul lui Fernand Alonso, însă aducerea spaniolului ar produce un scandal fără precedent după ce concernul francez a disponibilizat 15.000 de angajați

Cyril Abiteboul, șeful de la echipa Renault de Formula 1, a declarat că Fernando Alonso „este o opțiune” pentru a-l înlocui pe Daniel Ricciardo în echipa franceză în sezonul viitor. Abiteboul a subliniat că spaniolul nu este singura alternativă pe care o are în vedere echipa franceză, dar este una dintre cele care se adaptează profilului dorit: un lider pe pistele din Marele Circ.

3 piloți de Formula 1, printre cei 50 de sportivi cei mai bogați din 2020. Sporturile cu motor, al 7-lea sport profitabil din această ierarhie

„Există piloți extraordinari care sunt liberi de contract anul viitor. Frnando Alonso este o opțiune, dar există și altele”, a explicat Abiteboul. Dorința echipei franceze este să angajeze un pilot pentru un proiect pe termen lung, pentru a profita de schimbarea reglementărilor din 2022, motiv pentru care apar ca posibile variante alte trei nume: Sebastian Vettel, Valtteri Bottas și Nico Hulkenberg.

Atac de fostul manager de la Ferrari

„Vom avea nevoie de timp pentru a reflecta”, a spus Abiteboul, precizând că semnarea angajamentului pentru sezonul 2021 nu va fi imediată. „Este o decizie extrem de importantă și nu vom intra în dinamica Ferrari sau McLaren pentru a decide un pilot într-un sezon care încă nu a început”, a explicat el. „Pilotul este ultima piesă a puzzle-ului de reconstrucție”, a adăugat acesta, într-o intervenție la Radio Montecarlo.

Marco Andrea Zecchi, managerul echipei Ferrari între 1989 și 1992, a susținut imposibilitatea ca Renault să ajungă la o înțelegere cu Fernando Alonso, după ce a anunțat în această săptămână 15.000 de concedieri ale lucrătorilor săi.

„Dacă în acest timp concediați oamenii și cheltuiți totuși foarte mulți bani semnând cu Alonso, riscați să provocați o revoluție. Sindicatele s-ar putea întreba de ce compania face concedieri. Pe bună dreptate”, a declarat Zecchi pentru publicația L’Equipe.

Pentru Zecchi, singura justificare posibilă pe care oamenii o puteau vedea pentru semnarea lui Alonso ar fi că totuși constructorul se află într-o campanie de promovare și creștere a notorietății mărcii. Cu toate acestea, s-a poziționat pe deplin împotriva acestei posibilități.

Proteste masive după dispinibilizările de la Renault

Câteva sute de persoane au manifestat sâmbătă dimineaţa în faţa uzinei Renault de la Maubeuge, nordul Franţei, faţă de intenţia constructorului auto de a elimina 15.000 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 numai în Franţa, informează AFP.

Protestarii s-au strâns în faţa uzinei în jurul orei 10.00, la chemarea sindicatelor, după care au plecat în marş până în centrul oraşului Maubeuge, pe o distanţă de aproximativ şase kilometri.

Activitatea la această uzină, unde lucrează aproximativ 2.100 de angajaţi, este oprită începând de vineri. Conducerea Renault intenţionează să transfere producţia de utilitare electrice Kangoo de la uzina de la Maubeuge la cea de la Douai, unde lucrează aproximativ 2.900 de angajaţi.

Publicat: 01 06. 2020, 07:47