Ce nebunie! Sky a câștigat contratimpul pe echipe din Turul Romandiei pentru doar 0,3 secunde. Froome devine mare favorit: i-a luat 40 de secunde lui Quintana

Sky a câștigat prima etapă din Turul Romandiei, un contratimp pe echipe de 19,2 kilometri, cu doar 0,3 secunde înaintea lui Orica-GreenEdge. Froome a câștigat, astfel, timp prețios în fața rivalilor săi

Efortul depus într-un contratimp pe echipe este inuman, dar extraordinar de privit. Rutierii se antrenează destul de puțin pentru un astfel de exercițiu, dar totul trebuie să meargă ca uns pe șosea pentru a nu exista probleme. Evident, o echipă puternică la TTT are nevoie de rutieri buni la contratimp, iar astfel de rutieri s-au găsit, marți, la Sky și Orica-GreenEdge în prima etapă a Turului Romandiei. Nu a fost un exercițiu exclusiv pentru „motoare Diesel”, rutieri puternici pe distanțe lungi și plate, ci un contratimp destul de scurt, de doar 19,2 kilometri, cu o mică ascensiune programată spre final, însă panta medie a fost de doar 2,6%.

Rezultatul? Evident, decis de marginal gains, câștigurile mici, dar sigure, atât de promovate de echipa Sky. Cu Froome, Geraint Thomas, Rowe, Kennaugh sau Stannard în echipă, britanicii au avut o medie de viteză excelentă, de 54,042 km/h, devansând-o pe Orica-GreenEdge cu doar 0,3 secunde! Ironia sorții, în Turul Trentino, Sky, atunci fără Froome, pierduse pentru doar 0,3 secunde în fața echipei Bora-Argon18. A fost o victorie extrem de importantă pentru Froome, care a luat deja avantaj important în clasamentul general. Are 8 secunde în fața lui Simon Spilak (Katiușa), 14 secunde în fața lui Rigoberto Uran (Etixx-Quick Step), 17 secunde în fața lui Vincenzo Nibali (Astana) și 40 (!) de secunde în fața lui Quintana (Movistar). Froomey nu e, însă, primul lider, tricoul urmând să îi revină lui Geraint Thomas, cel care a trecut primul linia de sosire.

Etapa a doua e programată miercuri, între Apples și Saint-Imier, pe o lungime de 166,1 kilometri. Marea dificultate e ascensiunea aflată cu 17,1 kilometri înainte de final, care are 8 kilometri lungime și o pantă medie de 6,7%, cu pantă maximă de 6,9%, o ascensiune pe care Quintana ar putea accelera pentru a încerca să recupereze deja din handicap, o dezmorțire înaintea etapelor mai dificile care urmează.

Publicat: 28 04. 2015, 23:43
Actualizat: 28 04. 2015, 23:44