Volkswagen își schimbă planurile pentru a pentru a atinge obiectivele UE de emisii

Volkswagen ar putea fi nevoită să-și intensifice planurile de producție în masă a vehiculelor electrice, pentru a atinge obiectivele europene de reducere a emisiilor de gaze, a declarat directorul executiv al companiei, citat de Reuters.

Remarcile au venit după ce Uniunea Europeană a convenit, luni, să reducă emisiile de CO2 ale autoturismelor cu 37,5% până în 2030, și vin după avertismentele lansate de Germania, care dispune de cea mai puternică industrie auto din uniune, că obiectivele stabilite ar putea costa locuri de muncă și ar putea afecta sectorul.

Obiectul UE îl depășește pe cel stabilit de Volkswagen, de 30%, compania anunțând că va ajunge la o pondere a automobilelor electrice de peste 40% din totalul vânzărilor totale de vehicule din 2030, a spus CEO-ul Herbert Diess.

„Aceasta înseamnă că programul nostru de restructurare, care este necesar pentru a aborda această schimbare sistemică, nu este suficient”, a spus Diess.

Ministrul german al economiei, Peter Altmaier, spune că obiectivele au fost la limita a ceea ce era fezabil din punct de vedere tehnic și economic. Aproximativ 436.000 de locuri de muncă din Germania sunt legate de producția automobilelor pe benzină și diesel.

VW, cel mai mare producător de automobile din Europa, a alocat pentru următorii cinci ani aproximativ 30 de miliarde de euro pentru a se asigura că poate reduce emisiile de dioxid de carbon cu 30%, prin retehnologizarea procesului său de producție, pentru a se concentra mai mult pe vehiculele electrice.

Obiectivele mai dure ale UE, a spus Diess în remarcile trimise prin e-mail, vor necesita modificări suplimentare ale strategiei. „Va fi necesară restructurarea portofoliului de produse, reducerea ofertei de automobile pe bază de combustibili clsici, precum și o ajustare semnificativă a structurilor fabricilor noastre și a celor suplimentare de baterii și acumulatori”, a spus Diess.

El a adăugat că planurile grupului trebuie revizuite în toamna anului 2019, în conformitate cu calendarul de planificare al producătorului.

În ansamblu, VW intenționează să cheltuiască aproape 44 de miliarde de euro în dezvoltarea autoturismelor electrice, a mașinilor autonome și a noilor servicii de mobilitate, până în 2023, urmărind să devină cel mai profitabil producător de autovehicule echipate cu baterii.

Concurenții germani BMW și Daimler au refuzat să comenteze obiectivele UE.

Asociația germană a producătorilor de automobile VDA a declarat că obiectivele sunt prea ridicate și au criticat lipsa unei foi de parcurs clare.

MEDIAFAX

Publicat: 18 12. 2018, 18:05
Actualizat: 18 12. 2018, 20:32