Visul unui pilot de raliuri, de la copilărie la maturitate. Povestea lui Adi Teslovan: „Pentru mine înseamnă echilibru și precizie!”

Toamna, fugea de la școală direct lângă pista de patinaj viteză, dar nu pentru a vedea spectacolul de pe gheață, ci pentru a-i zări de aproape pe piloții care luau startul în Raliul Harghitei. Vara, o petrecea la Borsec, la bunici, și se hrănea cu poveștile despre apa miraculoasă care țâșnește din munții zonei. De atunci a început visul său. Acum, la 30 de ani distanță, îl trăiește în realitate. Aceasta este povestea spectaculoasă a lui Adi Teslovan.

„Știi momentele alea din copilărie care te marchează și te fac să visezi? Cam așa s-a întâmplat și la mine. Pentru raliuri, pe când eram în clasa a patra, iar despre apele minerale în fiecare vară când mergeam la bunici. Ei îmi povesteau mereu. Așa pasiunea și dorința s-au transformat în joburi full time”, rememorează Adi, dublul campion național al clasei 5 la raliuri și directorul de marketing al uneia dintre cele mai importante companii din domeniul apelor minerale din România.

Era cea mai așteptată zi în fiecare an. Aștepta să sune clopoțelul de „ieșire” pentru a fugi spre zona în care erau expuse mașinile etapei din campionatul național de raliuri. „Stăteam acolo ore întregi să admirăm mașinile, nu doar eu, ci și alți colegi. Devenise deja o tradiție anuală pentru noi. Ne doream să îi cunoaștem pe piloți, ne mai mânjeam cu vasilină pe mâini doar să fim și noi ca mecanicii. Apoi, după raliu, făceam noi propriile noastre raliuri pe străduțe. Ne strigam după numele piloților de atunci”, se amuză acum pilotul, care a devenit la rândul său un model pentru micuții care ajung în parcul service al etapelor naționale.

Își făcuse inclusiv un ritual în drumul spre școală, preferând să meargă mai mult, și asta doar pentru a trece pe lângă mașina de curse a campionului local Svetozar Cnejevici. „Efectiv, aproape dublam distanța, dar eram așa bucuros când o vedeam, că uitam de tot. Visam să fiu ca el, să fiu și eu pilot. Ai mei mă mai trăgeau de urechi, mereu mai întârziam că stăteam să mă uit la mașina domnului Cnejevici”, mai povestește pilotul.

Anii au trecut, dar dorințele au rămas în mintea puștiului blond care a crescut în Miercurea Ciuc. A absolvit liceul, facultatea și s-a mutat în Capitală. „Au rămas acolo în mintea mea, apa minerală și raliurile m-au urmărit, dar nici nu mă gândeam că voi ajunge că acum să vorbesc din ambele posturi”, este sincer Adi Teslovan.


FOTO: Rallycow


Ambele vise împlinite în mai puțin de un an

La 25 de ani devenea directorul de marketing al Romaqua Group, poziție pe care o ocupă și astăzi, iar un an mai târziu și-a îndeplinit al doilea vis, cel de a deveni pilot. „Eram un fan al automobilismului sportiv, mergeam la etape ca spectator, apoi mi-am luat inima în dinți și m-am înscris. Prima etapă a fost Raliul Mănăstirilor din 2002 și eram la volanul lui Volkswagen Golf GTI. Ce crezi că s-a întâmplat? Nu am înțeles mare lucru că mașina s-a oprit după câțiva kilometri din prima probă specială. A fost un duș rece, dar m-a motivat să continui”, își mai amintește acesta.

În 2003, după câteva podiumuri la etapele din acel sezon, a ajuns să concureze în același raliu pentru care fugea de la școală, acasă, în Harghita. A pilotat o Dacia Nova, iar copilot i-a fost Cseh Vajk-Imre, cel care îi stă în dreapta și în momentul de față. A terminat pe locul 6 la Clasa N. „Îți dai seama că am avut emoții. I-am văzut pe toți din copilărie că erau acolo lângă mine și a contat enorm, mai ales că eram la început și mai aveam doar 3 trepte de viteză funcționale. Chiar și atunci îmi aminteam de mașina domnului Cnejevici, pe care l-am văzut acolo, pe traseul de concurs. E un sentiment ciudat”, spune Adi de la biroul său din Bucureștii Noi.

În total, are peste 50 de prezențe la etapele din Campionatul Național de Raliuri Dunlop, iar în 2016 și 2018 a reușit să cucerească titlul de campion național la Clasa 5, în timp ce în 2017 a devenit vicecampion la aceeași clasă. Mai are în palmares alte trei titluri de vicecampion la Clasa Două Roți Motrice, în 2016, 2017 și 2018.

În timpul săptămânii la birou, în weekend dedicat motorsportului

Cum arată programul lui Adi? E simplu. Totul gravitează în jurul familiei, a locului său de muncă și a motorsportului. Atunci când nu e la birou sau pe traseul de concurs din postura de participant, ajunge tot la curse, asta pentru că soția și cele două fete îi împărtășesc pasiunea. „Facem ce facem și ajungem pe la o etapă dintr-un alt campionat dacă eu nu am cursă în perioada aia”, explică acesta.

Dacă ar fi să aleagă din nou, atât pilotul Adi Teslovan, cât și omul Adi Teslovan ar merge pe același drum. „Una fără alta nu ar fi fost la fel. Îmi oferă un echilibru din toate punctele de vedere. Sunt un norocos, atât acasă, cât și la birou”, este entuziasmat Adi Teslovan. Acum, se pregătește pentru o nouă întâlnire la birou, dar deja numără zilele până când va fi iar în cursă. Campionatul Național de Raliuri va debuta în perioada 2-4 mai cu Raliul Argeșului. Cadoul perfect pentru el, care va sărbători 43 de ani chiar în acea perioadă.

Publicat: 28 02. 2019, 10:47
Actualizat: 28 02. 2019, 10:52