Ungurii au văzut cum arată noua Dacia Hipster și au dat verdictul despre lupta cu mașinile chinezești

Foto: media.dacia.com
Vezi galeria foto - 16 poze

Dacia Spring a fost îmbunătățită, iar producătorul a prezentat și noul concept car electric, Hipster, care ar putea concura cu modelele chinezești.

Maghiarii susțin că Dacia Hipster, un vehicul urban ultracompact, dar revoluționar și ieftin, ar putea fi răspunsul Europei la valul de micromobilitate din China.

Cu Spring și Hipster, Dacia pătrunde pe piața mașinilor electrice, iar ungurii au dat verdictul despre lupta cu mașinile chinezești

Producătorii de la Dacia au lucrat la cea mai populară mașină electrică a firmei, Spring. Ca răspuns la concurența din ce în ce mai acerbă de pe piața mașinilor electrice mici, compania a adus modelului motoare noi, o platformă mai rigidă și sisteme de bord mai moderne, dar a și păstrat cel mai mare atu: prețul scăzut.

Modelul Spring actualizat este disponibil cu motoare de 52 și 75 kW (70 și 100 CP), o îmbunătățire uriașă față de variantele anterioare de 45–65 CP. Versiunea mai puternică accelerează de la 80 la 120 km/h în doar 6,9 secunde, iar noua suspensie și bara stabilizatoare sporesc stabilitatea la volan la toate versiunile.

Și bateria LFP de 24,3 kWh a fost îmbunătățită. Încărcarea rapidă în curent continuu este de 40 kW în loc de 30, permițând o încărcare de 20-80% în mai puțin de o jumătate de oră în condiții ideale. Încărcarea în curent alternativ de 7 kW rămâne standard.

Interiorul dispune de afișaje digitale moderne și conectivitate inteligentă. Versiunea Extreme are de un afișaj central de 10,1 inci, Apple CarPlay wireless și Android Auto. Mașina oferă și funcționalitate V2L, astfel încât puteți chiar să operați dispozitive electrice de pe aceasta.

Modelul pornește de la 16.900 de euro și rămâne cel mai ieftin model electric cu patru locuri de pe piața europeană, scrie haszon.hu.

Viteza maximă este de aproximativ 90 km/h

La salonul de la Paris, Dacia a dezvăluit noul Spring, dar a prezentat și noul său concept car electric, Dacia Hipster, un vehicul urban ultracompact, puritan, dar revoluționar, ieftin, care ar putea fi răspunsul Europei la valul de micromobilitate din China, cum ar fi BYD Seagull, Wuling Mini EV și Citroen Ami.

Mica mașină, lungă de doar 3 metri și cântărind mai puțin de 800 de kilograme, urmează filosofia „mai puțin înseamnă mai mult”. Potrivit Dacia, Hipster nu este o mașină de lux futuristă, ci un erou cotidian al transportului urban: cu scaune din pânză, geamuri manuale și un deschizător de uși acționat prin centură, dar cu o propulsie electrică modernă.

Viteza sa maximă este de aproximativ 90 km/h, iar autonomia este de 150 de kilometri, ceea ce, conform statisticilor, este mai mult decât suficient pentru naveta zilnică a unui locuitor mediu al orașului european.

Unul dintre cele mai mari atracții ale modelului Hipster este prețul. Dacia are în plan un preț de pornire sub 15.000 de euro. Astfel, modelul poate concura cu mașinile chinezești BYD Seagull, Wuling Mini EV și Citroen Ami, dar cu standarde de siguranță și calitate mai stricte.

Sandero este cea mai populară mașină nouă de pasageri din Europa în primele 6 luni din an

Dacia și Stellantis fac lobby comun pe lângă Uniunea Europeană pentru a introduce o nouă categorie de micromașini, inspirată de modelul japonez Kei Cars, care ar scuti autoturismele de oraș de reglementările costisitoare privind siguranța și emisiile impuse modelelor mai mari, reducând prețurile.

Dacă UE dă undă verde, Hipster ar putea fi produs în serie în Europa – și ar putea redefini ce înseamnă o mașină electrică urbană accesibilă.

Dacia Sandero s-a dovedit a fi cea mai populară mașină nouă de pasageri din Europa în prima jumătate a anului 2025, fiind vândute 128.842 de unități.

Deși acest rezultat reprezintă o scădere de 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, a fost suficient pentru a plasa Sandero în fruntea listei. În Ungaria, modelul este disponibil cu un motor de 65 de cai putere și un preț de aproximativ 6 milioane de forinți (circa 15.300 de euro), ceea ce îl face o alegere atractivă pentru mulți cumpărători.

Renault Clio s-a clasat pe locul al doilea, cu 122.489 de unități vândute, o creștere de 7% față de anul trecut. Versiunea de bază pentru uz intern a lui Clio are 90 de cai putere și un preț de pornire de 7,2 milioane de forinți (18.400 de euro).

Publicat: 08 10. 2025, 22:08