Trei victorii consecutive, toate cu plecare din pole. Marquez câștigă și în Argentina și egalează un record MotoGP din 1971

  • Marc Marquez domină autoritar MotoGP-ul, are 75 de puncte după primele trei etape, și profită din plin de superioritatea evidentă a motocicletelor produse de HRC
  • Jorge Lorenzo a condus o bună bucată a cursei din Argentina, însă alegerea gumei față l-a făcut să piardă, pe final, două poziții

Debut extraordinar de cursă la revenirea MotoGP-ului în Argentina. Primele două tururi de circuit au adus un spectacol cum rar s-a mai întâlnit în această competiție în ultimii ani. Marquez a plecat bine, dar a fost depășit de Lorenzo în primul viraj, Lorenzo a picat apoi pe 4, dar a revenit în frunte, Dovizioso a fost pe doi, însă a picat pe șase după un tur, iar Rossi a fost lider, al doilea, al șaselea și al treilea, totul în interval de două tururi. Lucrurile s-au mai liniștit abia cu 22 de tururi înainte de final, când Lorenzo părea să fi scăpat de pluton. Totuși, superioritatea evidentă a motocicletelor Honda i-a permis lui Marquez să revină și să strângă lupta cu Lorenzo, iar cu 19 tururi înainte de finis campionul mondial avea un handicap de jumătate de secundă în spatele pilotului Yamaha. În tot acest timp, Rossi pica pe 7 după o greșeală uriașă provocată de Stefan Bradl și se bătea pentru revenirea în lupta pentru un loc pe podium.

Gumele medii pe față l-au trădat pe Lorenzo în final

Grafica televiziunii care a asigurat transmisia a sugerat, cu 16 tururi înainte de final, un posibil răspuns cu privire la deznodământul cursei, într-un moment în care Lorenzo conducea la limită în fața lui Marquez. Astfel, a fost arătată diferența dintre gumele cu care erau încălțate cele două prototipuri, ambele cu hard pe spate, însă cea a lui Marquez cu hard și pe față, față de opțiunea medium a lui Lorenzo. Poate că așa se putea explica și pasivitatea lui Marquez, cel care a ezitat o perioadă să îl atace pe Lorenzo, preferând parcă să aștepte uzarea pneului față al rivalului său de la Yamaha. Cu 10 tururi înainte de final lupta se contura, la vârf pe două planuri. Pentru primul loc se băteau Lorenzo și Marquez, în timp ce Rossi încerca să îl ajungă pe Dani Pedrosa pentru ultimul loc al podiumului.

Superioritatea motocicletelor Honda l-a învins pe Lorenzo

Momentul anticipat de toată lumea s-a consumat cu 9 tururi înainte de final, atunci când Marquez a trecut de Lorenzo, în urma unei perioade mai bune de frânare. De acolo a părut un marș triumfal al campionului mondial, cel care s-a distanțat imediat la vârf. O nouă dovadă că, dincolo de talentul lui Marquez, Honda a dezvoltat o motocicletă mult superioară celei puse la dispoziție de rivala Yamaha. Acest lucru a fost ilustrat și de ritmul extraordinar în care Dani Pedrosa recupera distanța față de Lorenzo, cam jumătate de secundă pe tur cu 6 tururi înainte de final. Și această depășire s-a produs, cu nici două tururi înainte de final. Weekendul argentinian se termină cu a treia victorie în trei etape pentru Marc Marquez, toate cu plecări din pole position, ceea ce reprezintă egalarea recordului stabilit de Giacomo Agostini în anul 1971. Valentino Rossi a avut o cursă liniștită spre final și a terminat pe patru, însă rămân întrebări legate de ce s-ar fi întâmplat dacă „Il Dottore” nu făcea două greșeli mari în debutul cursei.

 

Publicat: 27 04. 2014, 21:42
Actualizat: 27 04. 2014, 21:43