Test drive Renault Kadjar 130 dCI – Designul elegant ascunde caracterul utilitar – GALERIE FOTO


Exteriorul suplu are accente moderne, în timp ce la interior domină latura practică. Există dotări care să-i satisfacă pe cei mai pretențioși, precum tapițeria din piele, farurile LED Pure Vision și diverse sisteme de asistență, însă Renault Kadjar se remarcă la prima vedere datorită spațiului interior, gărzii la sol înalte (există și variantă 4×4) și portbagajul spațios. Totodată, atârnă greu în balanță și prețul de bază destul de mic pentru un SUV de asemenea dimensiuni.

Semnatura luminoasă în forma literei C se regăsește și la Kadjar, alături de luminile LED Pure Vision. Aspectul este robust, cu linii fluide, dar protecțiile de plastic pentru aripi și praguri subliniază latura practică.

Gardă la sol de 20 cm și tracțiune integrală contra cost

La 4,44 metri lungime, 1,83 metri lățime (fără oglinzile laterale) și 1,6 metri înălțime, oferă un portbagaj de 527 de litri (aproape 1500 de litri cu bancheta rabatată). Garda la sol este de 20 cm, Kadjar fiind oferit cu tracțiune față, tracțiune față cu Extended Grip sau tracțiune integrală.

Foto: Dragoș Savu / Mediafax Foto

Cinci persoane pot călători confortabil în Kadjar, având suficient spați pentru bagaje. Scaunele față sunt mari și confortabile. Varianta testată era dotată cu tapițerie de piele neagră (opțională), care oferea un plus de eleganță SUV-ului. Cu toate acestea, scaunele nu erau ventilate, dotare pe care o consider esențială când vine vorba de tapițeria de piele. Acoperișul panoramic cu o supărafață de 1,4 metri pătrație este imens – o altă dotare prin care Kadjar se remarcă, chiar dacă interiorul pare oarecum spartan.

Interiorul ascunde multe

Spun „pare”, pentru că interiorul lui Kadjar necesită puțină explorare. Planșa de bord este destul de simplă, cu puține butoane. Doar asistentul de menținere a benzii, asistentul de parcare și potențiometrul de volum, alături de ecranul sistemului de infotainment. Mai jos sistemul de climatizare. Ergonomia este bună, însă ecranul tactil era mai lizibil dacă era poziționat mai sus. Sistemul de infotainment are o grafică simplă și oferă navigație, informațiile computerului de bord, permite conectarea telefonului mobil prin Bluetooth și are funcții multimedia. Ușor de operat, nu necesită acomodare. Totodată, în partea de jos a planșei de bord, găsim 2 mufe USB și o priză de 12 V.

Foto: Dragoș Savu / Mediafax Foto

Spațiile de depozitare sunt multe și mari, însă cotiera îl ascunde pe cel mai mare. Poate găzdui o sticlă de un litru și alte lucruri pe lângă ea, având și avantajul că este ușor accesibil.

Lista de opționale destul de lungă

Tapițeria de piele, acoperișul panoramic, sistemul de infotainment cu ecran tactil, sistemul de sonorizare Bose și cockpit-ul digital sunt doar câteva dintre dotările care schimbă îți percepția privind interiorul la prima vedere mai auster. Scaunele sunt încălzite, însă butoanele nu sunt la vedere, fiind localizate pe soclul cotierei, orientate spre parbriz.

Vizibilitate bună în față, dar și în spate datorită camerei pentru marche arriere. Senzorii de parcare și sistemul Easy Park Assist ajută șoferul să intre în spațiile de parcare mai înguste.

La capitolul siguranță, lista sistemelor de asistență este consistentă: recunoaștere automată a semnelor de circulație cu alertă de depășire a vitezei, pilot automat (nu este adaptiv), asistent de fază lungă, proiectoare cu funcție cornering, Frânare activă de urgență, detector de unghi mort și avertizare pentru părăsirea benzii de circulație.

Foto: Dragoș Savu / Mediafax Foto

Această combinație de factori: dimensiuni mari, garda la sol înaltă, sistemul 4×2 cu Extended grip, tapițeria de piele și interiorul la prima vedere mai spartan până la descoperirea tututor funcțiilor, precum și pachetul consistent de asistență, mi-a dat o senzație foarte plăcută. Un rol important în senzația oferită de Renault Kadjar l-a avut și propulsorul diesel de 130 de cai-putere.

Dieselul de 130 CP este zgomotos, dar plăcut de condus

Motorul 130 dci oferă un cuplu de 320 Nm, iar cuplat la transmisia EDC cu șase trepte este foarte vioi și plăcut de condus. Se simte surprinzător de puternic datorită cuplului mare. Per total, o alăturare reușită. Am simțit lipsa unui mod Autohold pentru transmia automată, în traficul urban sigur s-ar dovedi util. Zgomotul produs de motor este destul de pronunțat, mai ales la turații ridicate, însă nu este neplăcut. Suspensia este orientată către un parcurs confortabil, ceea ce se și dorește de la un SUV de dimensiuni medii. Direcția putea fi un pic mai tare, însă pentru un parcurs confortabil prin oraș este potrivită.

Foto: Dragoș Savu / Mediafax Foto

Sistemul Extended Grip are rolul de a îmbunătăți tracțiunea în modul 4×2, având variantele Road, Loose Ground sau Expert. Chiar și pentru un șofer care se deplasează cu preponderență în oraș, poate fi o opțiune utilă de adăugat tracțiunii față. Kadjar este disponibil și cu tracțiune integrală nepermanentă. Cuplul se poate duce către roțile din față, maxim 50% către spate sau 50%-50% față spate.

Publicat: 17 09. 2018, 15:57
Actualizat: 17 09. 2018, 16:02