Test drive Peugeot 5008 – Un SUV spațios cu interior futurist – GALERIE FOTO

Francezii oferă un SUV de dimensiuni mari, bine dotat, cu aspect modern, interior futurist și unul dintre cel mai interesante motoare de pe piață. Pachetul tehnologic este la zi, iar micile atenții precum jaluzelele textile sau măsuțele rabatabile nu fac decât să sporească farmecul lui Peugeot 5008.

Farurile Full LED au un design foarte interesant, același lucru putând fi spus și despre stopurile cu un fundal fumuriu. Lumina semnalizatoarelor curge de-a lungul farurilor și oferă un efect vizual modern.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

4,7 metri lungime și 3 rânduri de scaune

Deși are 4,7 metri lungime și poate găzdui până la 7 pasageri pe trei rânduri de scaune, 5008 are o siluetă robustă, iar jantele de 19 inchi și grila masivă presărată cu inserții cromate, precum și cele două evacuări plate de mari dimensiuni îi accentuează și latura sportivă. Spațiul nu va fi niciodată o problemă în marele SUV francez. Portbagajul are 780 de litri, iar această capacitate poate atinge aproape 2.000 de litri prin rabatarea scaunelor din spate. Consumul mixt înregistrat a fost de aproximativ 6,5 litri, iar rezervorul are o capacitate de 56 de litri, deci autonomia aproximativă ar fi undeva la 800 de kilometri.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

Există multe opțiuni în privița motorizărilor, însă propulsorul diesel Blue HDI de 2 litri care produce 180 de cai-putere este foarte reușit. Puternic și destul de economic în același timp, te face să simți mereu că există o rezervă de putere când vei apăsa accelerația. Cei 400 Nm garantează plecări vijelioase de pe loc, dar își fac simțită prezența și în cazul depășirilor. Modelul de test era cuplat la o cutie automată cu 6 trepte, disponibilă și cu padele pe volan. Motorul se înțelege bine cu transmisia, iar schimbările de trepte sunt foarte line. Design-ul manetei schimbătorului poate părea ciudat la prima vedere, însă este foarte practic și se potrivește de minune cu interiorul lui 5008.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

Butonul Sport trezește latura dinamică

Totodată, Peugeot a dotat 5008 cu un mod dinamic de condus, care poate fi activat prin apăsarea butonului Sport aflat pe consolă. Acest buton schimbă complet motorul și odată apăsat vei vrea să rămână așa. Sunetul devine mai puternic și păstrunzător, schimbările de trepte se fac la turații mai ridicate, suspensia se întărește. Dintr-o dată, Peugeot 5008 nu mai mare un SUV de 4,7 metri cu 3 rânduri de scaune. Singurul inconvenient este plasarea butonului relativ aproape de frâna de mână tip buton. Chiar dacă apăsarea acestui buton nu dăunează în niciun fel, nici nu-ți activează modul Sport.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

Echipat cu propulsorul Blue HDI de 2 litri, Peugeot 5008 accelerează de la 0-100 km/oră în 9,1 secunde, viteza maximă fiind de 208 km/oră.

Aluminiu și alcantara

La interior se regăsește eleganța tipică francezilor. Inserții de aluminiu, ecrane, tapițerie alcantara, linii simple dar cu aspect futurist. Peugeot 5008 se apropie probabil de modul în care vor arăta toate interioarele în câțiva ani. Volanul foarte mic, cu capetele teșite, necesită obișnuință, însă are un scop: face parte din sistemul i-Cockpit, care presupune un display color de 8 inchi la care te uiți peste volan. Grafica este foarte bună, ecranul este lizibil, iar fiecare opțiune selectată presupune schimbări în display. S-a muncit mult la grafică. Dezavantajul acestui volan teșit este că ascunde maneta care controlează pilotul automat. Cu padele, semnalizatoare, controlul ștergătoarelor și pilotul automat, zona din spatele volanului devine destul de aglomerată.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

Planșa de bord este curată, cu inserții și butoane de aluminiu. Francezii continuă să integreze toate funcțiile mașinii în sistemul de infotainment care vine dotat cu un ecran tactil de 8 inchi, însă pentru cele mai folosite funcții au făcut scurtături cromate sub display, iar această soluție, pe lângă faptul că arată foarte modern, este și foarte utilă. Am reușit să controlez tot ce voiam apelând la butonul de scurtătură și folosind ecranul doar pentru setări. Am mai găsit lumini LED în fețele ușilor, precum și în jurul ecranului i-Cockpit, iar acestea au diverse setări și transformă habitaclul pe timp de noapte oferind un iluminat ambiental. Totodată, există opțiuni pentru parfumul care să fie eliberat în interior, iar acoperișul panoramic este absolut imens.

Advanced Grip Control, dar nu și tracțiune integrală

Pasagerii din spate au suficient loc și dispun și de un control al gurilor de aerisire din spate, dar și de măsuțe pliabile foarte practice, precum și de jaluzele textile.

Sistemul infotainment oferă navigație și este compatibil Android Auto, Apple Car Play și Mirror Link, iar conectarea se face suprinzător de ușor. Nu a trebuit decât să deschid conexiunea Bluetooth din telefon și eram imediat conectat. Camera de parcare cu unghi de 180 de grade ajută foarte mult. Pe consolă găsim și roțița care controlează sistemul de tracțiune Advanced Grip Control, cu modurile Normal, Nisip, Zăpadă, Noroi și fără ESP. Peugeot 5008 vine echipat și cu sistem de asistență la coborârea în pantă.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

Printre sistemele de asistență prezente la bord încă din versiunea standard menționăm alerta pentru depășirea benzii cu control al traiectoriei, sistemul de monitorizare al unghiului mort sau sistemul de atentionare pentru oboseala la volan. Pilotul automat este adaptiv, însă merită o poziționare mai bună a manetei.

Interiorul lui 5008 arată foarte bine, sportiv și elegant în același timp, materialele sunt de bune calitate și bine finisate, iar spațiul este imens. Garda la sol este destul de mare încât să poți părăsi asfaltul la nevoie, însă lipsa tracțiunii integrale ar trebuie să te oprească într-un anumit punct.

Publicat: 03 09. 2018, 13:13
Actualizat: 03 09. 2018, 13:19