TEST DRIVE | Hulkenberg a avut dreptate! Trageți pe dreapta, noul Megane RS a ieșit la drum. Românii sunt ținuți în stand-by pentru moment

Lansat la Salonul Auto de la Frankfurt, în aceeași zi cu Duster II, noul Renault Megane RS a ajuns în Spania pentru un test drive în jurul orașului Jerez de la Frontera, încheiat cu câteva ture pe celebrul circuit din zonă. Francezii au reușit să scoată pe piață un model cu adevărat impresionant, pe care nu degeaba îl recomanda pilotul de Formula 1, Nico Hülkenberg.

Mașina dispune de 280 CP și poate atinge o viteză maximă de 250 de km/h, dacă ne referim la modelul cu o cutie de viteze automată. Acul de kilometraj se oprește la 255 de km/h în cazul RS-ului manual. Având și două moduri de rulare care te ajută să te visezi în „Marele Circ”, modul Sport și modul Race, putem spune că ar mai fi fost loc de circa 20 de CP. Indiferent de cutia de viteze, noul Megane RS scoate un timp de 5,8 secunde pe suta de kilometri. Aurul la această probă e deținut de Bugatti Chiron, care a avut nevoie de numai 2.2 secunde ca să atingă suta. Nu degeaba e cea mai rapidă mașină din istorie, reușind să ajungă la 400 de km/h în 41.96 de secunde.

„Cei de la Renault au făcut o treabă foarte bună cu noul Megane! Am contribuit și eu cu câteva idei. Este genul de mașină pe care aș cumpăra-o fără să stau pe gânduri”, a spus Nico Hülkenberg, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.


Prezentarea noului Megane RS, la Salonul Auto de la Frankfurt. Foto Renault

Noul Megane scoate un sunet de-a dreptul impunător în momentul în care abuzezi de pedala de accelerație, dar acest lucru nu e datorat în proporție de 100% motorului. Constructorii francezi au recunoscut că sunetul e amplificat de difuzoare și că doar 50% e natural, provenit de pe urma mașinii. Cealaltă jumătate e artificială, și acest lucru e valabil nu doar pe modul Sport sau modul Race, ci și pe Neutru sau Comfort. Reprezentanții Renault ne-au asigurat că suntetul artificial poate fi dezactivat. Totuși, dacă vrei să atragi privirile trecătorilor, francezii îți sar în ajutor. Consumul mașinii nu e deloc înfiorător. Constructorii au specificat că mașina consumă 8,4 – 8,5 litri la suta de kilometri, asta la modelul automat, în oraș. RS-ul manual consumă în oraș puțin peste 9 litri la suta de kilometri. În afara orașului, la drum lung, consumul scade până la 6 – 6,1, la ambele modele. Noul Megane dispune de un rezervor cu o capacitate de 50 de litri.


Totul a început cu o foaie goală. Foto Renault

Dacă prin împrejurimi am avut ocazia să testăm modelul automat, pe circuitul de la Jerez am turat RS-ul manual. Am avut la dispoziție numai trei ture de circuit, astfel că recordul stabilit de Michael Schumacher la Jerez, în 2004, rămâne în picioare. Neamțul a avut nevoie la momentul respectiv de un minut și 14 secunde pentru a realiza o tură completă. „Marele Circ” nu mai traversează orașul Jerez de la Frontera, dar localnicii se mulțumesc cu întrecerile din MotoGP.

Pe locuri, fiți gata, START!


Noul Megane RS pe circuitul de la Jerez. Foto Renault

Românii mai au de așteptat până să pună mâna pe un Megane RS. Desigur, autovehiculul poate fi achiziționat din străinătate, din țări precum Franța, spre exemplu. În jur de 33.000 de euro costă noul Megane în „Hexagon”, dar rămâne de văzut care va fi prețul de pornire pe plaiurile mioritice. Putem specula o anumită sumă, dar reprezentanții Renault au spus că n-ar trebui să mai dureze mult până să aducă RS-ul la București.

CLICK AICI PENTRU GALERIA FOTO COMPLETĂ‚

Publicat: 17 02. 2018, 16:28
Actualizat: 17 02. 2018, 18:04