Test drive Citroen C4 Cactus 1.2 PURETECH. O notă de prospețime în segmentul hatchback – GALERIE FOTO

Citroen C4 Cactus a primit recent un facelift, iar cele mai vizibile schimbări s-au făcut la nivel estetic. S-a renunțat la Airbumps și la barele transversale de pe acoperiș, iar noile schimbări sunt de bun augur. C4 Cactus arată acum mai modern, iar stilul său are mari șanse să fie pe placul mai multor șoferi.

Airbumps trec mai jos pe uși

Cactus făcuse o veritabilă semnătură de stil cu inserțiile Airbumps de pe uși, acestea fiind criticate de unii și apreciate de cei care se temeau de zgârieturile din parcare. Ei bine, francezii au renunțat parțial la ele, micșorânu-le și mutându-le mai jos. Ca și notă generală, noul C4 Cactus are o arhitectură bazată pe modelul PF1 al Grupului PSA, cu un ampatament de 2.60 m, tipic pentru hatchback-urile compacte. Un alt element distinctiv este grila preluată de la fratele său Aircross.

Foto: Marian Ilie/Mediafax Foto

La interior francezii au prelungit senzația de „altfel” și la interior. Aici, calitatea materialelor este bună, atât pe bord cât și pe interiorul portierelor. Am identificat patru tipuri de plastice, însă la nivel vizual, totul este simplificat cu o tentă modernă. Poate doar lipsa turometrului să fie o problemă pentru unii, în rest francezii au vrut să păstreze la îndemâna șoferului și a pasagerilor doar elementele utile. Grija la detalii se observă totuși prin modul în care au ales să arate mânerele ușilor, acestea fiind reprezentate sub forma unor curele.

Interior cu multe spații de depozitare

Airbag-ul frontal pentru pasagerul din dreapta a fost mutat din bord în plafon, iar spațiul generat de acest artificiu a fost folosit pentru un compartiment de depozitare. Nu o să vezi linii complicate pe bordul noului C4 Cactus, totul este simplu și la obiect, gândit practic dar și plăcut vizual. Mașina are suficiente spații de depozitare. Pe consola centrală se află loc pentru două pahare și un loc unde să-ți pui telefonul în timp ce se află la încărcat, iar buzunarele ușilor pot găzdui nu doar sticle de jumătate de litru, ci și obiecte mai voluminoase. Sub ecranul principal se află un port USB și o priză de 12V. Există, de asemenea, o cutie torpedou mare în partea de sus a tabloului de bord.

Foto: Marian Ilie/Mediafax Foto

Butoanele fizice au dispărut 

În locul ceasurilor analogice francezii au pus un ecran pe care sunt proiectate viteza, nivelul de combustibil, setarile de cruise control și martorii luminoși. Cei mai puțin pretențioși se vor obișnui repede cu lipsa turometrului, deoarece într-un din colțuri computerul de bord le va arăta când este momentul să schimbe viteza. Pe volan există câteva butoane, însă și numărul acestora a fost redus la minimum. Sistemul de intotaintment poate fi accesat printr-un ecran tactil de 7 inchi, iar acesta este principala legătură cu majoritatea funcțiilor mașinii.

Butoane fizice există doar pentru potențiomentul sistemului audio, blocarea ușilor și alte două funcții ale sistemului de climatizare, însă restul pot fi controlate doar prin intermediul ecranului tactil. Îți ia ceva timp să te obișnuiești cu el, însă atingerile sunt foarte responsive. Printre sistemele prezente pe mașină se mai află Hill Assist, Grip Control, Mirror Screen cu Android Auto și Apple CarPlay, și Connect Nav.

Foto: Marian Ilie/Mediafax Foto

Scaunele sunt acoperite cu material texitil plăcut la atingere, bine profilate și oferă susținere laterală. Pe bancheta din spate spațiul este suficient pentru doi sau chiar trei pasageri, în funcție de dimensiunile acestora. Spațiul pentru cap și picioare este bun pentru persoane de peste 1.80 metri. 

Vizibilitatea în față este acceptabilă, însă dacă ai scaunul glisat la maximum în spate, de exemplu, vei sta aproape paralel cu stâlpul central. În ciuda ferestrelor destul de mici din spate, vizibilitatea este adecvată. Modelele din echiparea superioară au în dotare o cameră de mers înapoi și senzori de parcare în spate și pot fi adăugați și senzori de parcare frontali.

Consum bun pentru motorul 1.2 PURETECH

Motorul pe benzină 1.2 PURETECH (110 CP), conectat la transmisia manuală cu 5 trepte, s-a dovedit extrem de vioi și nu are probleme în a-ți livra destule resurse atât timp cât nu abuzezi de el și nu pretinzi sportivitate de la o mașină care nu pentru asta a fost concepută. Singurul dezavantaj pe care îl văd este transmisia manuală, care deși are o timonerie decentă, nu oferă decât cinci trepte de viteză, etajate cam lung. Consumul mixt înregistrat a fost de 6.2 litri la 100 de km.

Foto: Marian Ilie/Mediafax Foto

Sigurele lucuri pe care le-aș reproșa modelului Citroen C4 Cactus: direcția ușor imprecisă în viraje și ruliul pronunțat, însă având în vedere că această mașină este construită pentru confort, fără nicio pretenție de sportivitate, aceste detalii pot fi trecute cu vederea.

Prețul unui C4 Cactus în versiunea testată este de 19,556 euro (include TVA). În această sumă clienții primesc plafon panoramic și opțiuni precum Pack Drive Assist (Active Safety Brake cu alertă la depășire involuntară a benzii de rulare + Recunoaștre indicatoare de viteză), jante aliaj de 17 inchi și senzori de detectare a unghiului mort. 

Publicat: 24 08. 2018, 12:26
Actualizat: 24 08. 2018, 12:31