SUPER FOTO Au condus lumi și… mulți cai putere

Vezi documentare despre ei și ți se face părul măciucă. Au
călcat în picioare oamenii și au comis atrocități de filme horror.
Puterea enormă pe care au avut-o în mână și sprijinul acoliților au
evoluat la genocid, tortură, înfometare și alte fapte abominabile
dictate împotriva națiunilor supuse.

Cei mai duri dictatori au promovat o falsă imagine de bunăstare.
Prin reședințele personale de lux, întâlnirile cosmetizate „la
nivel inalt”, dar și mașinile așa-zise de protocol. Mulți
producători auto au câștigat însă o enormă publicitate din
afacerile cu călăii lumii. ProSport vă prezintă, în cele ce
urmează, cu ce s-au deplasat, la vremea lor, cei mai cunoscuți
dictatori ai omenirii.

Ceaușescu și ai lui,
posesorii neamului…

Oamenii din jurul lui au avut și ei mașini scumpe, dar nu se
puteau compara cu colecția impresionantă a dictatorului român. În
timp ce oamenii așteptau ani pentru o Dacie amărâtă, Nicolae
Ceaușescu se aproviziona cu vârfurile tehnologiei mondiale. În
afară de celebra Dacie 1.100, a primit de la Nixon (primul
președinte SUA care a venit la noi) un Buick Electra ’74. Era dotat
cu piele și aer conditionat!!!! Nici acum, în 2010, pielea nu-i de
colo. Mașina consuma 40 de litri la suta de kilometrii, cât rația
lunară de benzină pentru cetățenii patriei. Mercedes Pullman 600 a
fost cea mai luxoasă mașină a lui Ceaușescu.

Gaddafi,omul
rachetă

Racheta libiană este creată din ordinul lui Gaddafi. Din când în
când, lui Gaddafi i se mai face chef de câte o mașină
revoluționară: ba cea mai frumoasă, ba cea mai rapidă, ba cea mai
sigură… Nu însă toate într-una.

Saddam
Hussein, prieten cu Gaddafi și Ceaușescu

Cel mai excentric dintre dictatori, Saddam Hussein, a avut 60 de
mașini de lux, printre care și Rolls Royce Silver Shadow. Niciuna
dintre ele nu avea mai mult de 2.000 de km la bord și mai toate au
fost distruse în război. Culmea culmilor la Saddam: să fii a treia
țară în clasamentul rezervelor de petrol, dar să mergi pe rezerva
de benzină.

Idi
Amin, dictatorul care a ucis peste 400.000 de
oameni

Idi Amin a condus multe dintre mașinile care au rămas în urma
celor 80.000 de asiatici izgoniți din Uganda. Amin este acuzat de
moartea a peste 400.000 de oameni în al optulea an de mandat. Multe
dintre mașinile confiscate pe nedrept au fost făcute cadou
generalilor slugarnici din armată. Și el, precum Hitler și Lenin, a
fost înnebunit după Mercedes. A avut o coloană de 240-uri. Cele mai
multe și le-a procurat ilegal, prin furt. Pe unele le-a primit și
el cadou: 300 Coupe de la Gaddafi, Cadillac Eldorado decapotabil –
bonus la achiziționarea unui Boeing 707 și a unui Hercules
C-130.

Tripleta
NAZIonalistă

Hitler a fost fanul stelei în trei colțuri. Primul Mercedes și
l-a luat pe datorie, în 1925. După un accident dur din care a ieșit
întreg, a decis să-și mai cumpere încă 9 bucăți…să fie! La
defilările în urale triumfale folosea un Grosser 770 kompressor din
’39. Mai tare decât ZIS-ul lui Stalin: 7,5 litri, 5 trepte și 155
CP sau 230 cu supraalimentare. Grosser-ul lui Hitler a fost
cumpărat la licitație pentru 10.000.000 de euro de către un
miliardar rus. Cu toate că era suporter al Stelei în trei colțuri,
Hitler s-a îndrăgostit de un Auto Union Type C și D – 3 litri, V12
biturbo. Mașina era condusă de către șoferul lui, Hans Stuck.

Mussolini, stăpânul
uzinelor Alfa Romeo.

Apropiat de nădejde al lui Hitler și chiar salvat la nevoie de
către fuhrer, Mussolini era și el susținătorul mărcilor naționale.
A condus tot felul de mașini marca Alfa Romeo. Ducele era cel mai
școlit dintre toți dictatorii în motoare și motorsport. A format o
echipă pentru celebrul raliu Mille Miglia. Vărul său și șoferul
personal au participat la cursă. Mai mult, era „stăpân” la uzinele
Alfa Romeo. Și-a particularizat diverse mașini împreună cu
atelierele Pininfarina.

Generalul Franco al
Spaniei, fan al mașinilor Chrysler.

Și el apropiatul lui Hitler, ca Mussolini, a avut un Chrysler
Imperial Crown preparat de Ghia. Mașina a ajuns la muzeu.

Stalin a dus mai departe tradiția lui Lenin în ceea ce privește
automobilele, dar s-a lipit și de Packard-uri, Lincoln-uri și
Cadillac-uri. Mașina de suflet a fost un Packard V12 din 1937,
primit de la Roosevelt. Doar 25 de exemplare au fost fabricate în
toată existența modelului. Ca să arate că și ei pot, Stalin a dat
ordin să se facă o mașină rusească la fel de tare. Și a apărut
ZIS-110, o furăciune după un Packard Super Eight din ’42. Avea un
motor cât Rusia (6 litri) care scotea 140 de cai și prindea
140km/h.

Lenin a avut 9 Rolls-uri!!! Forțat de clima și resursele
limitate, Lenin a transformat un Silver Ghost în tanc (pentru teren
greu și zăpadă) și i-a modificat sistemul de ardere al motorului
pentru alcool. Pentru că Germania producea Mercedes-uri, bolșevicii
s-au ținut tare de Rolls-urile Țarului. Până în 1919 le-au distrus
pe toate, astfel că au mai comandat 70 din Anglia.

Napoleon, un cal
putere

Un armăsar de înălțime potrivită. Nu vă imaginați un colos care
calcă totul în picioare la galop. Napoleon avea doar 1,68 m și îi
era greu să încalece până și pe un biet ponei. Armăsarii lui
Napoleon erau ușor de stăpânit… „user friendly” cum ar spune Bill
Gates. Pe cal îl chema Ali și pentru că l-a ținut în cârcă pe
Napoleon la bătălia de la Marengo există niște note care spun că,
de fapt, Marengo este numele adevărat al căluțului putere.

Publicat: 23 08. 2010, 09:27
Actualizat: 23 08. 2010, 09:33