SPECIAL | Fotoreportaj de la EICMA 2014, salonul în care au fost prezentate cele mai noi motociclete. De la premiera mondială BMW S1000 XR la „avionul” Kawasaki H2

EICMA înseamnă Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori. În România este cunoscut drept „Salonul Moto de la Milano” sau cea mai vizitată expoziție de motociclete din Europa, locul unde producătorii aleg să își lanseze an de an modelele importante pe care le vor scoate la vânzare pentru sezonul următor. ProSport a vizitat ediția 2014 a EICMA, salon aflat la cea de 100-a aniversare, iar drumul până la Milano a meritat. Am ajuns la câteva zile după ce starurile din MotoGP făcuseră vizitele necesare asocierii imaginii loc cu noile modele Yamaha sau Honda, însă am putut participa la o concentrație de entuziasm din partea sutelor de mii de vizitatori, toți veniți pentru a vedea cele mai noi motociclete, cele mai proaspete tehnologii aplicate în domeniu și, evident, pentru a observa și testa aparițiile în materie de echipamente de protecție.

Stand-ul BMW a fost primul contact al ProSport cu EICMA. Dincolo de desfășurarea impresionantă de forțe pentru a ridica o adevărată construcție care să pună în valoare exemplarere producătorului bavarez, stand-ul ne-a făcut cunoștință cu modelele noi, unele afișate în premieră mondială la EICMA 2014. Am văzut S1000XR, motocicletă care dincolo de asemănarea cu modelul Ducati Multistrada (lucru sesizat și scos în evidență de majoritatea vizitatorilor care au urcat în șaua modelului) aduce o nouă variantă în ceea ce presupune segmentul sport-touring cu aplecare spre soft adventure.


Aspect nou pentru BMW F800 R și „șocul” Kawasaki H2

Tot în premieră mondială ne-a fost arătat și noul BMW F800 R (sau motocicleta artistului în stunt Chris Pfeiffer) care acum are 90 de cai putere, primele două trepte din cutia de viteză mai scurte, iar șaua este coborâtă. În ceea ce privește aspectul, acest model pare să fi renunțat la look-ul spartan și a preluat ceva din „estetica” japonezilor. O privire în amănunt asupra modelelor afișate de BMW a fost imposibilă din cauza numărului extrem de mare de persoane care au făcut o adevărată „coadă” pentru a se urca pe motociclete. Sigur, treaba noastră nu a fost facilitată nici de „coada” pe care oamenii au făcut-o pentru șansa de a fotografia (sau a se fotografia alături de) modelele angajate pentru a scoate în evidență motocicletele. Iar după cum se poate observa și în aceste fotografii, la BMW nu s-a uitat nimeni la bani atunci când a venit vorba despre alegerea fetelor care să promoveze noile motociclete.

Modelele BMW folosite în competițiile de motociclism viteză au fost și ele expuse la EICMA 2014, însă le-am neglijat întenționat ca o formă de protest față de atitudinea șefilor producătorului german față de o posibilă implicare la nivel de uzină în MotoGP. Când se vor hotărî să se implice promitem să acoperim pe larg fiecare centimetru din modelele pe care le vor pregăti pentru asta.


Probabil unele dintre cele mai extraterestre apariții de la EICMA 2014 au fost modelele Kawasaki – H2 și frățiorul special construit pentru circuit, H2R. Adică 210 cai putere sau 300 de cai putere. Două motociclete pur și simplu din altă lume în ceea ce privește aspectul, o combinație de F16 (avionul) cu Predator (chestia rea cu care se bătea Arnold) și Alien (când ieșea prin burta tipului care mânca spagetti). Aici nu mai este vorba despre gusturi, probabil că nu există om pasionat de fenomen care să nu își dorească să dețină un H2 sau un H2R.

La EICMA 2014 am văzut și noul model al uneia dintre cele mai populare motociclete de pe străzile României – Yamaha R1. Dincolo de zeci de „bla-bla-uri” incluse în pliantele promoționale, noul M1 a fost lansat de Jorge Lorenzo și de Valentino Rossi, iar ăsta a fost un motiv suficient de puternic pentru ca noi să ne apropiem de el. Ei bine, avem de-a face cu ceea ce producătorul japonez a numit a fi „motocicleta cea mai aproape de ceea ce înseamnă MotoGP”, un model care pentru 2015 a primit un boost de cai și a ajuns până la 200 cp la o greutate de 200 de kilograme. Un cal putere per kilogram de mașinărie!

Am văzut și prototipul Ducati Desmosedici pilotat în MotoGP de Andrea Dovizioso, totul în drum spre locul în care erau expuse Panigale 1299, Monster 1200 și Multistrada 1200. 

Publicat: 15 11. 2014, 15:28
Actualizat: 15 11. 2014, 17:01