SERIA 5, **GENERAȚIA 6

BMW a realizat zilele trecute premiera mondială a noului model
din Seria 5 Sedan. Disponibil la noi din primăvara anului viitor,
noul model continuă o tradiție de reper în segmentul sport sedan
premium.

În cea mai recentă parte a seriei de filme „Die Hard”, personajul
lui Bruce Willis intră în posesia unui BMW seria 5 din 2006. De ce
BMW? Producătorii au făcut un sondaj care a arătat că oamenii își
doresc mai multe BMW-uri în filme, deoarece alternativele Audi și
Mercedes erau deja prea obișnuite! De ce Seria 5? Regizorul Len
Wiseman a considerat „Seria 3 prea comună, Seria 7 prea
pretențioasă, iar toate celelalte ori prea feminine, ori menite a
compensa o criză de vârstă medie… Adică exact tot ceea ce
personajul McClane nu reprezintă!” Descrierea e excelentă pentru
Seria 5, una din cele mai apreciate mașini de-a lungul anilor,
indiferent de restilizare. Iar 5-ul se află la a șasea apariție,
din care cel puțin trei radicale. După peste 5,5 milioane de
exemplare vândute în 37 de ani de producție, nu e exagerat să spui
că BMW Seria 5 cam dă tonul în categoria sport sedan premium.

În general, noile generații de Seria 5 au adus măriri ale
ampatamentului, iar acum BMW se laudă cu cel mai lung ampatament
din segment. Design-ul începe cu o grilă dublă, înclinată ușor
înainte, capotă lungă, netedă și sculptată pentru a inspira mai
multă forță, acoperișul este arcuit în stilul unui coupé, iar
spatele e „musculos”. Caroseria e mult mai rigidă, cu 55% față de
generația anterioară, dar optimizează și masa automobilului. Vor fi
disponibile trei versiuni de motor cu șase cilindri și una cu opt
cilindri, toate pe benzină, precum și două variante diesel cu șase
cilindri și un turbo diesel cu patru cilindri. Modelul 530d, cu 184
CP va fi punctul de reper în acest segment, cu un consum mediu de
doar 5 litri la 100 de km. Vârful de gamă este 550i cu 407
CP!
Toate modelele vor fi disponibile opțional cu noua transmisie
automată cu opt trepte! La capitolul fițe sunt o sumedenie de
sisteme inovatoare de asistare a șoferului, ca avertizarea la
schimbarea benzii sau la părăsirea sensului, limitarea vitezei sau
asistarea la parcare.

Singurul impediment major – pentru cei mai mulți – este prețul:
actuala Serie 5 începe de la 37.000 de euro și se apropie de
100.000 pentru modelul de top M5. Cu siguranță însă, adăugând și
caracteristica de ideală pentru fițe, nu va trece mult până noua
gamă BMW va popula și străzile de la noi.

C3 Picasso joacă în
„Ho-ho-ho”

Prima comedie românescă despre Crăciun, filmul „Ho-ho-ho”, are în
distribuție și modelul Citroën C3 Picasso. Producția Media Pro
Pictures este regizată de celebrul spaniol Jesus del Cerro, iar în
rolurile principale sunt distribuiți Ștefan Bănică jr, Pavel
Bartoș, Alina Chivulescu, Valentin Teodosiu, Bogdan Iancu și Raisa
Mihai. În film, în numeroasele încercări de a scăpa de o bandă de
hoți, personajele principale se folosesc, cu succes, și de un
Citroën C3 Picasso, expus în mall-ul unde au avut loc
filmările.

Cinci stele pentru noul
Astra

Noul model Opel Astra a primit cinci stele din partea Euro NCAP,
maximum acordat în prezent de organizația care testează siguranța
automobilelor. Tetierele active Astra au primit cel mai mare scor
acordat vreodată. De asemenea, noul Chevrolet Spark, model ce va fi
lansat la noi în primăvara anului 2010, a fost cotat la patru
stele, primind 69 din 100 de puncte, la doar un punct de cotația de
cinci stele.

Leon face legea în WTCC
Seat a câștigat pentru a doua oară consecutiv titlurile la
constructori și piloți în Campionatul Mondial de Turisme (WTCC)
2009. SEAT și Gabriele Tar­quini sunt noii campioni, Yvan Müller
terminând pe doi, iar Tom Coronel a câștigat la independenți. Seat
s-a impus astfel cu două modele diferite, Leon TDI și Leon WTCC. În
ultima cursă, piloții Seat și-au asigurat victoria la general, deși
au terminat calificările la spital după un accident care a
deteriorat serios și mașinile.

Publicat: 26 11. 2009, 23:22
Actualizat: 27 11. 2009, 10:33