Prima „dublă” pentru modelul Citroen DS3 WRC

La un an dupa ce au obtinut prima victorie din WRC in
Portugalia, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au reusit sa repete
performanta in acelasi raliu. Echipajul Citroën Total a ajuns
primul la Algarve dupa o cursa perfecta. Modelul DS3 WRC a obtinut
aici prima dubla din cariera, Sébastien Loeb si Daniel Elena
terminand pe pozitia a doua si egalandu-l astfel pe Mikko Hirvonen
in clasamentul general al pilotilor.

Raliul Portugaliei este una dintre cele mai populare etape din
calendarul Campionatului Mondial de Raliuri, acest lucru
confirmandu-se si in 2011. Startul si prima proba au fost
programate la Lisabona, unde au participat peste 40.000 de
spectatori. Pilotii Citroën au participat la sesiuni de autografe,
iar la parada pilotilor au defilat in doua modele DS decapotabile.
Inca de la start, lupta pentru victorie s-a dat intre cinci
echipaje in fata a zeci de mii de spectatori. Petter Solberg,
Sébastien Loeb, Sébastien Ogier si Jari-Matti Latvala si-au
impartiti victoriile pe probe, iar Mikko Hirvonen, care a fost
primul la start, a reusit si el sa tina pasul cu acest grup. Pana
la finalul zilei, doar Solberg, care a facut pana, a pierdut
contactul cu acest pluton.

Cea mai lunga zi din Raliul Portugaliei a fost plina de pericole.
Echipajele Citroën Total au reusit sa depaseasca toate probleme si
au luat un avans decisiv pentru castigarea celei de-a treia etape a
sezonului. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat ziua pe
prima pozitie, cu un avans de 37,6 secunde fata de Sébastien Loeb
si Daniel Elena.

Echipajele Citroën Total au luat startul in ultima zi a raliului cu
un avans de peste patru minute in fata rivalilor si nu au avut
nicio problema pana la final. La prima trecere pe speciala Santana
de Serra, Ogier si Loeb si-au reverificat dictarea tinand cont ca
pe aceasta proba se dadea lupta pentru punctele din Power Stage,
iar apoi nu au mai fortat deloc incercand sa ajunga cu masinile
intregi in parcul de service. In afara faptului ca era necesar sa
ajunga cu ambele masini la sosire, Loeb si Ogier si-au propus sa
adune cat mai multe puncte si in ultima proba. In final, Sébastien
Loeb a luat cele 3 puncte din Power Stage, fiind urmat de
Jari-Matti Latvala si Sébastien Ogier.

Echipa Citroën Total a sarbatorit victoria lui Ogier si succesul
lui Loeb din Power Stage pe Estadio Algarve. „A fost un weekend
perfect. Am controlat situatia inca din prima zi si am fortat doar
in momentele in care a fost nevoie. Este un rezultat bun pentru
toata echipa. Am terminat pe primele doua locuri si am luat puncte
in Power Stage. Dupa sase luni fara victorie am devenit putin
iritat. Sper ca acesta este inceputul unui sir mai lung. Punctele
adunate in Portugalia ne readuc in lupta pentru titlu dupa
dezamagirea din Raliul Mexicului. As vrea sa multumesc intregii
echipe pentru munca depusa si sunt la fel de fericit pentru echipa
cum sunt si pentru mine”, a spus Sébastien Ogier.

Sébastien Loeb a terminat pe locul secund si a adunat, in total, 21
de puncte gratie bonusului de 3 puncte din ultima proba speciala.
In urma acestui rezultat, Loeb l-a egalat pe Mikko Hirvonen in
fruntea clasamentului general al pilotilor. „Sperantele noastre de
a obtine victoria au disparut ieri in praful lasat de masina lui
Mikko. Acolo am pierdut peste 30 de secunde. Locul doi era maximum
posibil in aceste conditii. Stiam ca nu va fi usor sa obtin cele
trei puncte bonus in Power Stage, dar am reusit. Este un rezultat
pozitiv pentru intreaga echipa, iar punctele adunate aici sunt
extrem de pretioase in lupta pentru cele doua titluri pentru ca
acest campionat va fi unul foarte strans”, a spus Loeb.

Frédéric Banzet, directorul general Citroën, a fost alaturi de
echipa la acest raliu si nu a putut sa nu-si manifeste satisfactia
la final: „Imi aduc aminte de un tanar pilot care s-a bucurat enorm
cand a castigat aici prima etapa de WRC. Anul acesta, Sébastien
Ogier a confirmat ca a meritat sa avem incredere in el cu o noua
victorie. Sébastien Loeb, care a avut ghinion aici, a contribuit
din plin la prima dubla pentru modelul Citroën DS3 WRC. Felicitari
intregii echipe pentur acest rezultat, unul foarte important pentru
toti partenerii Automobiles Citroën. Sper ca aceasta dubla este
doar prima dintr-o serie mai lunga!”
Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si modelul DS3 WRC este
Raliul Iordaniei, programat in perioada 14 – 16 aprilie 2011.

Rezultate Raliul Portugaliei (etapa a 3-a din
13)*

1 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC 4h 10m 53.4s
2 S. Loeb / D. Elena Citroën – DS3 WRC +31.8s
3 J. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +3m 22.1s
4 M. Hirvonen / J. Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC +6m 16.3s
5 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +7m 48.5s
6 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +10m 17.4s
7 K. Räikkonen / K. Lindström – Citroën DS3 WRC +10m 54.1s
8 F. Villagra / J. Perez Companc – Ford Fiesta RS WRC +11m
38.8s
9 H. Solberg / I. Minor – Ford Fiesta RS WRC +14m 16.4s
10 D. Kuipers / F. Miclotte – Ford Fiesta RS WRC +17m 54.6s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Portugaliei (etapa a 3-a din
13)*
1. Mikko Hirvonen 58 p, 2. Sebastien Loeb 58 p, 3. Jari-Matti
Latvala 48 p, 4. Sebastien Ogier 41 p, 5. Petter Solberg 31 p, 6.
Mads Ostberg 28 p, 7. Matthew Wilson 12 p, 8. Henning Solberg 10 p,
9. Kimi Raikkonen 10 p, 10. PG Andersson 6 p, 11. Nasser Al-Attyah
6 p, 12. Frederico Villagra 5 p, 13. Martin Prokop 4 p, 14. Juho
Hannien 2 p, 15. K. Al Qassimi 1 p.
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Portugaliei (etapa a
3-a din 13)*
1. Ford Abu Dhabi 100 p, 2. Citroen Total World Rally Team 90 p, 3.
M-Sport Stobart Ford 40 p, 4. Petter Solberg WRT 22 p, 5. Ice 1
Racing 16 p, 6. Munchi’s Ford WRT 12 p, 7. Team Abu Dhabi 6 p, 8.
Monster WRT 6 p, 9. FERM Power Tools 6 p.

*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.

Publicat: 28 03. 2011, 14:10
Actualizat: 28 03. 2011, 14:11