Premieră la Timișoara! Un monopost de Formula E, pilotat de Nick Heifdfeld, a făcut show în zona centrală a orașului

O mașină de Formula E, competiție dedicată monoposturilor electrice, a făcut show total sâmbătă după-amiaza la Timișoara. La volan s-a aflat fostul pilot de Formula 1, germanul Nick Heidfeld, reprofilat în ultimii ani la Mahindra Racing. Unul dintre marile bulevarde din zona centrală a Timișoarei a fost special închis și foarte mulți timișoreni veniți la plimbare au privit drifturile.

A fost pentru prima dată când o astfel de mașină a rulat în țara noastră.  România nu găzduiește curse de Formula E, care în prezent au loc în orașe, nu pe circuite special dedicate. Pentru monoposturile utilizate de Mahindra Racing, o parte dintre componente se fac chiar la Timișoara, la una dintre marile fabrici germane care actviează în oraș. Așa s-a și ajuns la organizare evenimentului „Drive to Win”, în deschiderea anului universitar de la Politehnică.

Iar dacă în monopost, la drive-show a venit Nick Heidfeld, un nume care cunoscătorilor de Formula 1 le este familiar, la „boxe” a răsunat vocea lui Dani Oțil, originar din Reșița, el însuși un împătimit al curselor de viteză cu mașini de raliu.

Premieră la Timișoara! Un monopost de Formula E, pilotat de Nick Heifdfeld, a făcut show în zona centrală a orașului

Prezentatorul a întreținut atmosfera, iar Nick Heidfeld a pozat alături de fani și a oferit autografe.

Pentru drive-show, bulevardul Vasile Pârvan din Timișoara a avut circulația închisă aproape două ore, de la sediul principal al Universității Politehnice și până la Pasajul Michelangelo, adică inclusiv în zona din fața Universității de Vest. Heidfeld a pornit din fața Bibliotecii UPT, cea mai modernă din România. Pilotul a fost fotografiat atât în timpul drifturilor, făcute în trei serii, dar și când se pregătea de curse. De asemenea, germanul a dat numeroase autografe și a făcut numeroase poze.

Născut în 1977, Nick Heidfeld a început să intre în lumea curselor de la 11 ani. A ajuns și în Formula 1, unde a concurat pentru Williams, BMW sau Renault. A fost de mai multe ori pe podium, fără să reușească vreodată să câștige un titlu în vreun grand-prix de Formula 1. La un moment dat, deținea chiar recordul de 13 podiumuri fără un loc întâi. Ulterior, a trecut la FIA World Endurance Championship, și la Formula E. În prezent, pentru britanicii de la Mahindra, care concurează cu o licență indiană, este consilier special, dar și pilot oficial de teste și de rezervă.

 

 

 

Publicat: 24 09. 2022, 22:38