Performanță pentru Dacia. Constructorul a vândut mașina cu numărul 3.000.000. În ultimele trei sezoane, fotbalul românesc nu a reușit să mai atragă bani de la Dacia

Dacia continuă să raporteze rezultate excelente în ceea ce privește cifrele de vânzări. Într-un an 2014 în care vânzările constructorului român au un plus de peste 24% în primul semestru, Dacia a anunțat comercializarea automobilului cu numărul 3.000.000 în cei 10 ani în care compania este prezentă pe piețele importante din Europa. Dacia raportează trei milioane de automobile vândute din 2004, adică momentul apariției modelului Logan.

Cifra a fost atinsă marți, 14 octombrie, în cadrul Salonului Auto de la Paris, iar clientul cu numărul 3 milioane este un spaniol. Acesta a intrat în posesia unui Sandero Stepway, iar cheile mașinii i-au fost înmânate de Nicolas Wertans, directorul de vânzări al Grupului Renault la nivel mondial. „Cu 3 milioane de vehicule vândute în mai puțin de 10 ani, Dacia este un caz unic în universul auto mondial„, a spus oficialul Renault cu ocazia evenimentului.

FRF, ultima legătură între Dacia și fotbalul românesc

Dacia a părăsit orice implicare importantă în fotbalul românesc în 2011, atunci când a expirat contractul pe care producătorul de automobile îl avea cu Federația Română de Fotbal. Înțelegerea nu a fost renegociată, astfel că plecarea Dacia a lăsat o gaură de circa 300.000 de euro în bugetul federației. Prin diviziile europene, Dacia a încheiat o înțelegere în 2008 cu Udinese, echipă de primă ligă în Italia, astfel că numele constructorului român a apărut drept sponsor principal pe tricourile de joc. În 2009, Dacia a devenit sponsor principal și la echipa St. Pauli din Germania, suma vehiculată la acel moment în presă fiind de 1 milion de euro pe an. 

Publicat: 16 10. 2014, 17:04
Actualizat: 16 10. 2014, 18:16