Noul Hyundai Santa Fe e disponibil în România!** Vezi cât costă

Noul Hyundai Santa Fe este disponibil începând de azi în rețeaua de distribuție Hyundai Auto România. Stocul special de lansare poartă numele „Santa Fe unLimited” și reprezintă o configurație aparte de dotări și tehnologie pentru noul SUV Hyundai. Introducerea modelului pe piața națională marchează debutul Santa Fe în zona balcanică, România fiind prima reprezentanță Hyundai care prezintă modelul către public.

Seria limitată de lansare Santa Fe „unLimited” include dotări de top precum: 7 airbaguri standard (airbag-uri șofer, pasager față, laterale, tip cortină și genunchi șofer), sisteme de siguranță activă și pasivă precum ABS, EBD, TCS, ESP și BAS (Brake Assist System), sistem de management al direcției, asistență la urcarea și coborârea pantelor, posibilitate de blocare diferențial central, Flex Steering (direcție servoasistată electric cu trei moduri de funcționare: normal, confort și sport), faruri Xenon, climatizare automată cu dubla zona de acțiune, Keyless Start System cu buton de pornire/oprire, pilot automat, scaune față încălzite, senzori de parcare, tapițerie din piele, sistem de navigație, bluetooth cu recunoaștere vocală, display camera video spate și multe altele. Prețul aferent noii serii limitate Santa Fe este disponibil strict la cerere, în rețeaua de distribuitori autorizați Hyundai Auto România.

Prezent la Salonul Auto de la București

Complet redesenat atât la exterior, cât și la interior, dotat cu tehnologie inteligentă și propulsat de motoare cu eficiență sporită, noua generație SUV păstreaza numele Santa Fe, în pofida nomenclaturii de gama Hyundai „i” si „ix”. Considerat drept modelul care a proclamat marca Hyundai pe continentul american și prezentând vânzări de peste 2,5 milioane de unități la nivel global, noua generație Santa Fe păstreaza tradiția modelului precedent, devenind vârful de gamă SUV Hyundai în România.

Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto România, a menționat: „Echipa Hyundai Auto România a avut inițiativa de a prezenta noul Santa Fe clienților locali înaintea altor state. Importatorul dezvăluie astfel publicului român seria specială de lansare, reprezentând o avanpremieră a echipărilor de serie aferente noii generații Santa Fe. Modelul este disponibil către vizualizare, testare și achiziție în cadrul rețelei autorizate de distribuție Hyundai Auto România și poate fi admirat totodată cu ocazia Salonului Auto București, desfășurat în perioada 19 – 28 octombrie 2012”.

Motor de 2.2 litri de 197 CP

Cu un avans tehnologic și calitate premium integrată, noul Santa Fe a fost dotat de cu cele mai avansate opțiuni ale segmentului. În acest sens, Hyundai a dezvoltat propriile cutii de viteze dedicate noului său SUV. Cutia de viteze cu transmisie automata include un nou sistem de decuplare pentru momentele la care mașina staționează în trafic sau este scoasă din viteză, asigurând reducerea energiei consumate. Cutiile cu transmisie manuală Hyundai necesită o cantitate redusă de ulei, fapt ce implică mai puțină energie utilizată la punerea în mișcare a mașinii și reducerea fricțiunii în cadrul procesului de transmisie.

Principala motorizare Santa Fe, propulsorul de 2.2 litri diesel generând 197 CP, înregistrează performanța celor mai reduse emisii de noxe din segment – numai 147 g/km CO2. Simultan, unitatea de propulsie 2.0 litri diesel a fost adaptată în avans normelor de poluare Euro 6. Acest motor complet revizuit prezintă tehnologia LP-EGR la nivelul ciclului de combustie, Hyundai inițiind astfel tehnologia de recirculare a emisiilor la presiune joasă. Tehnologia inteligentă transferă gazele purificate prin filtrul de particule înapoi în procesul de combustie, îmbunătățind arderile și micșorând temperatura de combustie – care reduce astfel emisiile de noxe.

Estimările de vânzari Hyundai și obiectivele pentru anul 2013 previzionează o cotă de piața la nivel european în valoare de minim 5% din segmentul SUV.

SPECIFICAȚII TEHNICE PENTRU MODELUL SANTA FE EUROPEAN

Motoare diesel
2,0-litri 150 PS (Euro 6-compliant)
Tip / capacitate R-engine, VGT, patru cilindri, DOHC 16-valve / 1995 cc
Putere / cuplu 150 CP @ 4000 rpm / 383 Nm @ 1800-2500 rpm
Cursa x alezaj (mm) 84 x 90
Rata de compresie 16,5

2,2-litri 197 CP
Tip / capacitate R-engine, VGT, patru cilindri, DOHC 16-valve / 2199 cc
Putere / cuplu 197 CP @ 3800 rpm / 421 Nm @ 1800-2500 rpm
Cursa x alezaj (mm) 85,4 x 96
Rata de compresie 16

Motor benzină

2,4-litri 192 CP
Tip / capacitate Theta II 2.4 GDI, patru cilindri, DOHC 16-valve / 2359 cc
Putere / cuplu 192 CP @ 6300 rpm / 242 Nm @ 4250 rpm
Cursa x alezaj (mm) 88 x 97

Dimensiuni (mm)
Exterior
Lungime totala 4690
Latime totala 1880
Inaltime totala 1680
Ampatament 2700
Ecartament fata 935
Ecartament spate 1055
Coeficient aerodinamic 0,34 Cd

Interior Fata Spate
Loc pentru cap 1006 992
Loc pentru picioare 1048 – 1120 1000

Volume (litri)
Portbagaj 534 Primul si al doilea rand de scaune nerabatate
1.680 Capacitate maxima (banchete rabatate)

Publicat: 18 10. 2012, 19:01
Actualizat: 18 10. 2012, 19:05