Mazda6 facelift a fost lansată oficial în Europa

Încă de la lansarea versiunii curente, Mazda6 s-a bucurat de un
real succes, până la sfârșitul anului 2009 fiind vândute 281.000 de
unități la nivel global, dintre care 138.000 în Europa. În doar doi
ani de la lansare, Mazda6 a câștigat 32 de premii printre care și
13 trofee „Mașina anului”. Mazda6 facelift, lansată zilele acestea
în Europa, dezvoltă punctele forte ale predecesorului său, cu
accent pe sportivitate și plăcerea de a conduce, eficiența
consumului de combustibil și rafinamentul interiorului, crescând
totodată și performanțele de siguranță și mediu. Modelul este deja
disponibil în România și vine însoțit și de o ofertă de finanțare
valabilă până la 30 iunie, ce include o dobândă de doar 6,9% și un
comision de management de 1%, în condițiile unui avans minim de 30%
și o perioadă de creditare de până la 5 ani.

La exterior, Mazda6 facelift integrează noua grilă frontală a gamei
iar farurile și lămpile au fost redesenate, pentru a accentua
sportivitatea și identitatea premium. Aspectul atletic este
completat de liniile fluide atent demarcate care traversează noua
grilă, aripile și capota. În plus, au fost introduse jante noi de
17 și 18 inch mai ușoare cu un kilogram față de versiunea
anterioară și cu aspect tridimensional. Gama de culori include zece
nuanțe, dintre care două noi la nivelul întregii linii Mazda –
Clear Water Blue Metallic și Midnight Bronze Mica și cu alte două
speciale pentru acest model – Graphite Mica și Black Mica.

La interior, accentul este pus pe rafinament și confort. Calitatea
este subliniată de noile materiale de bord și de noi modele de
tapițerie. Comenzile sistemului de climatizare și de sunet precum
și mânerele portierelor au fost încadrate de inele cromate iar o
nouă nuanță de negru este folosită la finisaje. În plus, pentru o
funcționalitate și o manevrabilitate crescută poziția comenzilor pe
volan a fost revizuită, fiecare comandă având o singură funcție.
Zgomotele resimțite în habitaclu au fost totodată reduse grație
noii suspensii ce oferă stabilitate și manevrabilitate
crescută.

Pentru Mazda6 facelift vor fi disponibile 6 motorizări. Noul
propulsor de 2,0l DISI* pe benzină generează 155 CP și un cuplu de
195 Nm, este mai economic și mai curat producând cu 4,2% mai puține
emisii decât motorul de 2,0l pe care îl înlocuiește. Transmisia
automată în 5 trepte a fost adaptată pentru noul motor pe benzină,
facilitând o combinație optimă a consumului și emisiile scăzute.
Versiunile îmbunătățite ale motoarelor de 1,8l și 2,5l completează
linia pe benzină, în timp ce motorizarea MZR-CD 2,2l, turbo diesel
este disponibilă în 3 trepte de putere – de la 129 CP la 180 CP.
Pentru variantele cu cele mai mari trepte de putere, turbina a fost
micșorată generând astfel mai multă putere la turații mai
mici.

Toate motorizările respectă normele Euro 5. Un rol important în
reducerea noxelor pentru motoarele pe benzină îl are catalizatorul
unic Mazda care înglobează sistemul single-nanotechnology, ce
reduce cu până la 72% cantitatea necesară de metal prețios. Astfel
se limitează costurile de producție și consumul de resurse
naturale. În ceea ce privește motoarele diesel reducerea emisiilor
este asigurată de filtrul de particule care integrează un material
ceramic cu o rezistență termică ridicată, acesta reducând
semnificativ timpul de regenerare.

Pentru a spori stabilitatea și confortul, Mazda6 facelift prezintă
un șasiu îmbunătățit și noi elemente de siguranță. Dotările
standard de siguranță pasivă includ șase airbag-uri, tetiere active
și pedalier deformabil, iar cele active cuprind sistemul ABS,
distribuția electronică a forței de frânare (EBD), sistemele DSC și
TCS (controlul dinamic al stabilității respectiv sistemul de
control al tracțiunii), ESS (sistem ce aprinde luminile de avarie
la frânări bruște), și RVM (pentru monitorizarea părții din spatele
autovehiculului). În premieră a fost introdusă funcția de asistență
la urcare (HLA) ce va ușura plecarea din rampă. În momentul în care
autovehiculul se află în rampă sistemul calculează gradul de
înclinare prevenind prin frânare automată deplasarea în spate.

DISI* = injecție directă cu aprindere prin scânteie


Publicat: 12 05. 2010, 14:02
Actualizat: 12 05. 2010, 14:03