Mazda anunță noua temă de design: „KODO – sufletul mișcării”

Mazda Motor Corporation a anunțat noua temă de design Mazda –
„KODO – sufletul mișcării” și a prezentat modelul concept, Mazda
SHINARI, expresia pură a acestei noi teme.

Înca de la lansarea primului autoturism, acum 50 de ani, Mazda R360
Coupe, Mazda a cercetat pe parcursul mai multor ani conceptul
„mișcării” oferind clienților modele atrăgătoare și plăcute la
condus. Odată cu anunțarea sloganului Zoom – Zoom, Mazda a
continuat conceptul unei mișcări mai atletice și mai sportive și a
adoptat un design dimanic pentru toate modelele Mazda începând cu
Mazda6, urmat de RX-8 și Mazda2. În ultimii ani acest design bazat
pe mișcare a fost extins pentru a încorpora tematica „mișcarea
inspirată de natură”, întruchipată de modelul concept Mazda Nagare
și de noua Mazda5.

Ca rezultat al acestei inițiative, încă de la lansarea primei
Mazda6 în 2002, design-ul Mazda a fost foarte apreciat și
recunoscut cu 30 de premii internaționale.

Ikuo Maeda, directorul Diviziei de Design Mazda explică noua temă
de design astfel: „Explorând în munca noastră expresia mișcării,
Mazda Design s-a concentrat pe vigoarea, frumusețea și tensiunea
identificate în mișcarea observată la animale. Această mișcare este
atât de plină de vitalitate, încât stârnește emoții celor care o
văd. Am numit-o „KODO – sufletul mișcării” iar scopul nostru este
să exprimăm mișcarea prin vitalitate puternică și viteză ca temă de
design pentru viitoarele modele Mazda”.
Maeda continuă: „cele patru studiouri de design Mazda din Japonia
(Hiroshima și Yokohama) din Europa (Frankfurt, Germania) și din
America de Nord (Irvine, California) colaborează pentru a răspunde
provocării de a realiza o inovație a mișcării în designul de modele
auto și să folosească această expresie în produsele
viitoare”.

Mazda
SHINARI

Mazda SHINARI este un model sport coupe cu 4 uși și 4 locuri și
reprezintă expresia pură a noii teme de design, „KODO – sufletul
mișcării” în forma ei ideală. Mazda SHINARI prezintă câteve noi
elemente de design ce vor fi reproduse pe modele de serie și
reprezintă prima înițiativă Mazda Design de a exprima „KODO –
sufletul mișcării”.

Cuvântul japonez „shinari” descrie apariția puternică dar suplă a
unei forțe de rezistență când obiectele se află în tensiune,
asemeni oțelului sau bambusului atunci când sunt răsucite sau
îndoite. De asemenea, face referire la o persoană sau un animal
care își contractă corpul în pregătirea pentru o mișcare rapidă,
acestea fiind imaginile ce stau la baza numelui conceptului.

Cu aceste imagini ale puterii ce cuprind toate părțile mașinii,
Mazda SHINARI pare pregătită de salt în orice moment. Această formă
încorporează expresia unei coloane vertebrale puternice, a
eliberării bruște de energie latente și a interacțiunii mișcărilor
frumoase și suple. Aripile față distinctive reprezintă evoluția
celor proeminente introduse pe RX-8. Acestea scot în evidență
mișcarea într-un mod sportiv și elegant, dinamică redată de
lateralele SHINARI. Alături de grila frontală tridimensională
design-ul scoate în evidență cu mândrie linia Mazda. O linie
puternică a mișcării începând de la bara frontală și continuând pe
capotă, aripile față, pe faruri și pe bara de protecție față. În
final, o bară din aluminiu ce face legătura între partea frontală
și faruri sporește expresia tridimensională a vitezei.

La interior Mazda Design a creat „spațiul atletic extrem”
concentrat pe legătura între ergonomie și funcțiile mecanice de
bază. Am creat spațiul optim atât pentru șofer pentru a-i permite
să se concentreze pe condus cât și pentru pasageri oferindu-le un
sentiment de spațiu larg. La acest model Mazda oferă noi idei
pentru interfața om – mașină, oferind șoferului posibilitatea de a
alege între trei modele: Business, Plăcere și Sport pentru a se
bucura de stilul de condus în conformitate cu situația dintr-un
anumit moment.

Publicat: 06 09. 2010, 15:03
Actualizat: 06 09. 2010, 15:04