Jorge Lorenzo va renunța la folosirea inovației care ar putea schimba lumea moto: „E greu de folosit din cauza aplecării pilotului în viraj”

Una dintre cele mai interesante inovații pe care le-ar fi putut da MotoGP-ul ultimilor ani a fost testată, de curând, de Jorge Lorenzo, pilotul Movistar Yamaha. În timpul testelor oficiale de iarnă de la Sepang, spaniolul a încercat să folosească o manetă pentru frâna pe roata spate (n.r. – în stânga ghidonului), pe lângă cea convențională pentru frâna față (în dreapta). Astfel, s-ar fi eliminat necesitatea folosirii pedalei pentru a frâna roata spate, așa cum se întâmplă în competițiile de motociclism și așa cum sunt dotate și motocicletele de stradă.

Totuși, se pare că testul nu a fost pe placul pilotului și nici pe placul echipei sale de ingineri de la Yamaha, motiv pentru care proiectul a fost abandonat și nu va mai fi încercat nici în sesiunea de teste oficiale de la Losail, Qatar, din 14-16 martie. Motivul? Explică șeful de echipă al lui Jorge Lorenzo, Wilco Zeelenberg, pentru crash.net: „Am încercat frânarea cu degetul mare anul trecut, iar acum am încercat frânarea cu alt deget (n.r. – frânarea roții spate). Sunt două manete de frână pe partea stângă a ghidonului, cea mare este ambreiajul și cea mică este frâna spate. Problema este dată de faptul că piloții ies de pe motocicletă foarte mult din cauza unghiurilor de aplecare și nu pot apăsa frâna cu mâna. În trecut, atunci când stăteau mai mult pe șa, era în regulă„, a explicat oficialul.


Așa cum se poate observa în imagine, din pricina aplecării pe dreapta, Jorge Lorenzo are dificultăți în a controla partea stângă a ghidonului, acolo unde maneta de frână spate ar fi montată aproape decât cea clasică și mai mare, de ambreiaj. Foto: Yamaha Racing

Zeelenberg a explicat pentru sursa citată că atunci când mâna pilotului este întinsă peste rezervorul de benzină, așa cum se întâmplă în virajele de dreapta, acesta nu poate acționa maneta de frână pentru roata spate. Zeelenberg a completat spunând că e greu de crezut că vor mai exista teste în forma actuală, deși beneficiile rezolvării problemei ar fi unele importante.

 
Publicat: 12 03. 2015, 15:35
Actualizat: 12 03. 2015, 15:36