Irlandezii au văzut Dacia Hipster şi au făcut un anunț surprinzător: „E pariul Uniunii Europene”

Foto: media.dacia.com
Vezi galeria foto - 6 poze

Irlandezii au aflat totul despre modelul Hipster și vin acum cu un anunț cu totul surprinzător despre ultima versiune de la Dacia.

Conceptul Hipster i-a impresionat pe jurnaliștii din această țară, acesta fiind văzut ca marele pariu” auto al Uniunii Europene.

Irlandezii au analizat Dacia Hipster şi oferă verdictul: „Pariul UE”

Ziariștii irlandezi au studiat în amănunt noul model Hipster și tras o concluzie total surprinzătoare despre ultima versiune de la Dacia. Conceptul Hipster i-a dat pe spate pe aceștia, proaspătul model fiind catalogat ca marele „pariu” pe piața auto de mașini mici din UE, scrie irishtimes.com.

Dacia ar putea fi primul producător auto european care prezintă o propunere pentru noua „inițiativă pentru mașini mici” a Uniuniii Europene. Concepută de UE pentru a-i liniști pe producătorii auto îngrijorați de iminenta limită a mașinilor cu combustie internă din 2035, inițiativa pentru mașini mici nu a fost încă bătută în cuie, dar are potențialul de a deveni un echivalent european al celebrelor reguli japoneze „Kei car”, care promovează mașinile mici, accesibile și extrem de complexe. Conceptul Dacia Hipster seamănă în totalitate cu mașina Euro Kei. Este mică, pătrată, compactă și, în cea mai bună tradiție a mașinilor Kei, absurd” de drăguță.

Hipster-ul, alimentat de baterii pentru o autonomie presupusă de 150 km, are doar 3 metri lungime, dar are loc lejer pentru patru persoane. În acest sens, recunoaște David Durand, designerul șef al Dacia, există o oarecare inspirație din Mini-ul original din 1959.

„Ne-am inspirat de o mașină foarte mică la exterior, dar când stai înăuntru te gândești «de unde a apărut atât spațiul ăsta?». Așa că am preluat asta de la Mini-ul original. Ceea ce nu am preluat de la Mini este poziția de condus. Ne-am dorit o poziție de condus ridicată, astfel încât linia ochilor să fie similară cu cea a altor mașini. Astfel, anticipezi lucrurile și te simți mai în siguranță în trafic, ceea ce este important, deoarece mașina este foarte compactă”, a declarat Durand pentru The Irish Times.

Modelul Hipster pare aproape comic de mic când stai lângă el, cu excepția plafonului, care este la o înălțime relativ normală, Dacia reușind astfel să găsească atât de mult spațiu în interior. Exteriorul este disponibil într-o singură culoare, dar ideea este ca secțiunile de ornamente de la exterior să poată fi disponibile într-o varietate de culori, permițând o oarecare personalizare. Există și câteva detalii de design extrem de ingenioase, cum ar fi faptul că pe luneta sunt stopurile de frână și LED-urile semnalizatoare, iar hayon-ul divizat permite o versatilitate suplimentară la încărcarea mașinii.

Astfel că, Hipster este surprinzător de practic. Cu toate cele patru locuri ocupate, există un mic spațiu de depozitare de 70 de litri în portbagaj, dar dacă se rabatează bancheta din spate, totul ajunge la 500 de litri de spațiu, loc suficient pentru transportul, de exemplu, al unei mașini de spălat.

„Conceptul este că Hipster ar putea servi ca o a doua mașină pentru familii sau poate ca o primă mașină pentru tineri sau chiar pentru persoanele în vârstă care au bugete restricționate”, a spus Katrin Adt, CEO Dacia, pentru sursa citată.

FOTO: Profimedia 5 oct 2025

Poziția CEO Dacia este fermă. Abordarea noastră este să fim cea mai accesibilă mașină pe fiecare segment

Dacia are alte câteva modele noi care vor „poposi” în Irlanda în următoarele luni, cum ar fi versiunile actualizate ale hatchback-urilor Sandero, Sandero Stepway și Jogger cu șapte locuri, toate acestea fiind echipate cu cel mai recent motor hibrid pe benzină de 1,8 litri și 155 CP, precum și cu un nou sistem mild-hybrid cu tracțiune integrală atât pentru Duster, cât și pentru Bigster, care reduce nivelurile de CO2 la doar 115 g/km.

„Nimic nu este bătut în cuie, dar abordarea noastră este să fim cea mai accesibilă mașină pe fiecare segment. Am intrat în segmentul C al pieței cu Bigster pentru că, desigur, este interesant pentru noi, este cel mai mare segment din Europa.

Am venit cu o poziție foarte clară, iar primele rezultate sunt foarte promițătoare pentru Bigster și am anunțat deja că intenționăm să adăugăm mai multe produse în acest segment. Cu toate acestea, cred că cel mai important lucru pentru noi este să ne menținem ADN-ul, iar acesta este întotdeauna să oferim mobilitate accesibilă”, a conchis Adt.

Publicat: 06 11. 2025, 09:22
Actualizat: 06 11. 2025, 09:24