GM va colabora cu Honda pentru dezvoltarea generației viitoare de tehnologii pe bază de celule de carbură

General Motors (NYSE: GM) și Honda (NYSE: HMC) au anunțat la mijlocul acesti săptămâni încheierea unui contract cadru pe termen lung, definitiv, de colaborare pentru dezvoltarea generației viitoare de sisteme de celule de carburant și de tehnologii de stocare a hidrogenului, în intervalul de timp până în anul 2020. Se preconizează că succesul colaborării va fi asigurat prin împărtășirea cunoștințelor, a economiilor de scară și adoptarea unor strategii comune de aprovizionare.

GM și Honda intenționează să colaboreze cu toate părțile implicate pentru a dezvolta în continuare infrastructura de alimentare, care este de o importanță majoră pentru viabilitatea pe termen lung și acceptarea autovehiculelor cu celule de carburant de către clienți.

GM și Honda sunt lideri recunoscuți în domeniul propulsiei cu celule cu carburant. Conform Clean Energy Patent Growth Index, GM și Honda dețin locul 1, respectiv locul 2 în ceea ce privește numărul total al brevetelor referitoare la celulele de carburant înregistrate în perioada 2002 – 2012, de peste 1.200 pentru ambele companii.

„Vrem să reducem dependența de petrol!”

„Colaborarea are la bază punctele forte ale Honda și GM, în calitate de lideri în domeniul tehnologiei celulelor de hidrogen”, a declarat Dan Akerson, președinte și director general al GM. „Suntem convinși că această colaborare este cel mai bun mod de a dezvolta această tehnologie importantă, cu potențial de a contribui la reducerea dependenței de petrol și de a asigura o mobilitate durabilă.”

Takanobu Ito, președinte și director general al companiei Honda Motor Co. Ltd., a declarat: „Față de celelalte tehnologii cu emisii zero de CO2, autovehiculele electrice cu celule de carburant au avantajul decisiv al autonomiei de funcționare și al intervalului de realimentare, la fel de bune ca în cazul autovehiculelor pe benzină convenționale. Honda și GM sunt nerăbdătoare să accelereze penetrarea pe piață a acestei tehnologii ecologice și extrem de importante pentru mobilitate, iar eu de-abia aștept începerea acestei colaborări, pentru a fuziona tehnologiile noastre lidere în domeniul celulelor de carburant și a crea un sistem avansat, care va fi în același timp mai performant și mai accesibil.”

Project Driveway, programul GM lansat în 2007, a atins aproape 3 milioane de mile parcurse în lumea reală, cu ajutorul unei flote de 119 autovehicule cu propulsie pe bază de hidrogen, mai mult decât a realizat orice alt producător auto.

Honda a început programul de leasing pentru modelul Honda FCX în 2002 și a asigurat 85 de autovehicule pentru SUA și Japonia, inclusiv succesorul acestuia, modelul FCX Clarity, care a fost desemnat „Autovehiculul ecologic al anului 2009″. Honda a livrat aceste autovehicule unor clienți din SUA și a colectat date valoroase referitoare la utilizarea autovehiculelor electrice cu celule cu carburant.

După cum s-a anunțat deja, Honda intenționează să lanseze succesorul modelului FCX Clarity în Japonia și în SUA în 2015, iar apoi în Europa. GM își va anunța ulterior planurile referitoare la producția de celule de carburant.

Tehnologia celulelor de carburant asigură răspunsuri pentru multe dintre provocările asociate automobilelor în momentul de față: dependența de petrol, emisiile, eficiența, autonomia de funcționare și intervalele de realimentare. Autovehiculele cu celule de carburant pot funcționa pe bază de hidrogen regenerabil, obținut din surse cum ar fi energia vântului sau biomasa. Singurele emisii ale autovehiculelor cu celule de carburant sunt vaporii de apă. 

În plus, autovehiculele cu celule de carburant pot avea o autonomie de funcționare de până la 400 de mile, pot fi realimentate în doar trei minute, iar tehnologia de propulsie poate fi utilizată pentru autovehicule de dimensiuni mici, medii și mari.

Publicat: 04 07. 2013, 13:59
Actualizat: 04 07. 2013, 14:23