FOTO | Renault revine cu echipă de uzină în Formula 1. Monopostul RS16 a fost prezentat la Paris împreună cu cei doi piloți: Magnussen și Palmer

  • Renault revine în Formula 1 cu statut de echipă de uzină în lupta pentru a redeveni echipa care a dominat Marele Circ în 2005 și 2006, atunci când a câștigat titlul mondial la piloți și la constructori
  • ProSport a participat la lansarea oficială a echipei Renault Sport Formula 1 în cadrul galei de la Paris, acolo unde au fost prezentați și cei doi piloți: Kevin Magnussen și Jolyon Palmer

Perioada lungă de pauză pe care cei de la Renault au luat-o în Formula 1, una în care prezența a însemnat doar furnizarea de motoare pentru echipe de client, a luat final. În cadru unei prezentări care a avut loc la Paris, constructorul francez a arătat lumii monopostul și cei doi piloți cu care se va prezenta în acest sezon de F1 sub titulatura Renault Sport Formula 1 Team. Este, astfel, revenirea oficială a francezilor din postura de echipă de uzină în Marele Circ, revenire posibilă după ce șefii Renault au cumpărat poziția echipei Lotus. La Technocentre, sediul unde sunt dezvoltate noile tehnologii Renault, interesul din partea media a fost un bun indicator asupra a ceea ce înseamnă revenirea. Câteva sute de reprezentanți ai presei de pe toate continentele au notat, pe lângă anunțul revenirii în forță în F1, și intențiile mărturisite de CEO-ul companiei, Carlos Ghosn, cu privire la strategia grupului în ceea ce privește motorsportul.


Prezentat în cadrul ceremoniei de la Paris într-un livery negru-galben, monopostul Renault R.S. 16 va arăta așa doar în testele de la Barcelona. Cel mai probabil, mașina va avea o altă temă de culori la startul sezonului 2016. Foto: ProSport

Motivul pentru care am decis să revenit ca o echipă completă, de uzină, este legat în primul rând de strategia noastră de vânzări și marketing cu privire la creșterea și la dezvoltarea companiei, a brandului. Nu voi intra în detalii financiare, însă trebuie să recunoaștem că în următorii șase ani creșterea companiei se va face în țări precum China, India, în Brazilia atunci când piața își va reveni la normal, în Rusia, în sud-estul Asiei, în Orientul Mijlociu sau Africa. În toate acete piețe Formula 1 este unul dintre cele mai populare sporturi, unul dintre cele mai urmărite evenimente sportive„, a spus Carlos Ghosn, explicând fără perdea principalul motiv pentru care Renault a ținut să revină. În ceea ce privește latura strict sportivă, așteptările șefului companiei sunt potrivite statusului echipei. „Știm că va fi dificil, concurăm împotriva unor echipe de top și ne vor trebui doi sau trei ani pentru a putea obține podiumuri”, a spus Ghosn. Vorbind despre o victorie în Formula 1, Ghosn a spus că „probabil că nu se va întâmpla în 2016, ar fi un miracol, însă mă bazez pe echipa care va îmbunătăți mașina, motorul și tehnologiile astfel încât să avem un monopost competitiv cât mai repede posibil„.

Kevin Magnussen și Jolyon Palmer sunt piloții oficiali. Maldonado, sărit din schemă în ultimul moment

Numele celor doi piloți care vor avea volanul monopostului RS16 a fost cunoscut abia cu puține zile înaintea prezentării de la Paris. Dacă Palmer venea drept moștenirea fostului Lotus, acolo unde a fost pilot de rezervă în sezonul trecut, locul lui Pastor Maldonado a fost luat de danezul Kevin Magnussen din pricina unor probleme de ordin financiar. Mai exact, venezueleanul Maldonado nu a putut aduce banii sponsorului PDVSA, compania petrolieră de stat din țara sa natală. Cel care a avut sezonul trecut volanul Lotus era angajat prin contract să aducă echipei circa 35 de milioane de euro pentru a-și păstra poziția și, chiar dacă francezii de la Renault au ținut în permanență legătura cu PDVSA, sud-americanii nu au putut să își îndeplinească obligațiile, iar Maldonado a fost înlocuit. Magnussen vine la Renault cu o experiență de două sezoane în Formula 1, acolo unde a debutat în 2014 la McLaren Mercedes. După un prim sezon în care a strâns 55 de puncte și un podium, danezul a fost al treilea pilot după sosirea lui Fernando Alonso.


Esteban Ochon, Jolyon Palmer, Charlos Ghosn și Kevin Magnussen (de la stânga la dreapta), poză de grupă alături de monopostul care certifică revenirea Renault în Formula 1 din postura de echipă de uzină. Foto: Luc Perenom / Renault

La fel ca în cazul lui Magnussen, al doilea pilot Renault Sport Formula 1 Team este recomandat de tradiția din familie, dar și de rezultatele obținute în afara Formulei 1. Jolyon Palmer este fiul unui fost pilot F1, Jonathan Palmer, campion în GP 2 în 2014 și pilot de teste sezonul trecut, atunci când la Lotus erau titulari de volan Romain Grosjean și Pastor Maldonado. În acest sezon, pilot de rezervă este Esteban Ocon, un francez în vârstă de 19 ani.

INTERVIU | Joylon Palmer: „Nu știm la ce nivel suntem, însă abia aștept să pilotez acest monopost”

La finalul evenimentului de prezentare, ProSport a putut dialoga pentru câteva minute cu britanicul Jolyon Palmer. În vârstă de 26 de ani, britanicul va avea pentru prima dată în carieră posibilitatea de a pilota un monopost de Formula 1 din postura de pilot principal, lucru care îl entuziasmează. Totuși, potrivit propriilor spuse, există marea necunoscută dată de faptul că nu există date de performanță pentru mașină până în acest moment, cu puțin timp înainte de testele de la Barcelona.

Jolyon, cum trăiești clipa? Câștigător de GP2, pilot de rezervă la Lotus și acum pilot titular la Renault, la o echipă cu sprijin de uzină.
Sunt entuziasmat, e o zi specială pentru mine și pentru echipă. Abia aștept să începem, să vedem la ce nivel sunt mașinile, apoi să mergem la Melbourne pentru prima cursă.

Chiar dacă nu se cunoaște nivelul mașinii, există un obiectiv intern pe care v-ați propus să îl atingeți în acest sezon?
Top 5, top 10, top 15, nu am nici cea mai mică idee momentan ce putem obține în sezonul acesta. Mercedes va fi și acum echipa de bătut, eu așa cred, mai ales pentru că au dominat sezonul trecut, iar regulile nu s-au schimbat foarte mult. Au cel mai bun motor, au o mașină foarte bună, deci da, ei vor fi.În acest moment ne e frică de toată lumea. De fapt, să o spun altfel, toată lumea ne îngrijorează. Nu avem idee cine vor fi rivalii noștri pentru că nu știm unde suntem. Vom vedea asta în momentul în care vom pune mașina pe circuit. 

Care este cursa pe care o aștepți în mod special? Poate un circuit favorit?
Abia aștept cursa de la Melbourne, e evident, e prima cursă în care voi pilota. Vor fi multe piste pe care voi merge în permieră, desigur, multe piste pe care abia aștept să le descopăr de la volanul acestui monopost. Eu sunt într-o poziție privilegiată, am susținerea echipei de uzină din prima, dar asta mă motivează pentru că și presiunea de a veni cu rezultate este mai mare.

Există de ceva vreme tot felul de discuții în contradictoriu cu privire la starea în care se află Formula 1. Discuții despre motoare, despre pneuri. E un mediu potrivit în care să îți faci debutul?
Da! (râde!) Este perfect pentru mine. Serios, chiar dacă sunt foarte mulți oameni care au de comentat cu privire la motoarele folosite, la pneuri, eu abia aștept să începem competiția. 

Publicat: 04 02. 2016, 14:06
Actualizat: 05 02. 2016, 15:52