FOTO Ce aduce nou Dacia!** Sandero și Stepway, disponibile în România de astăzi! Vezi prețurile și premiera adusă de Logan 2

Logan 2 este o mașină nouă, atât în interior, dar mai ales în ceea ce privește designul exterior.
Sandero și Stepway sunt disponibile în România chiar începând de azi.

Lansarea noilor Logan, Sandero și Sandero Stepway marchează o evoluție semnificativă în design-ul modelelor Dacia. Noua identitate stilistică evocă sentimentul general de calitate și de forță. În primul rând în ceea ce privește Logan, acesta nu mai este un automobil pătrățos. Dimpotrivă, designerii l-au transformat spectaculos și l-au făcut mult mai plăcut privirii. Una dintre principalele modificări la nivelul designului noului Logan este reprezentat de grila frontală. Aceasta primește un fundal din plastic în formă de fagure și două baghete cromate orizontale. Grila se asortează excelent în continuare cu blocurile optice. Apoi, Dacia aduce stopuri noi, care renunță la orientarea verticală și se prelungesc pe aripa posterioară. Privite din profil, Logan și Sandero dau o impresie de robustețe, afirmată de flancurile sculptate, de pasajele evazate ale roților și de linia fluidă a părții superioare a caroseriei. Totodată, la Sandero stopurile par a fi mai frumos sculptate în caroserie, iar forma de hatchback le scoate mai bine în evidență.

Interiorul e mult mai prietenos

Privite din interior, Logan și Sandero au aerul unei mașini occidentale. Cele două noi modele inaugurează o nouă planșă de bord, în două nuanțe (în funcție de model și de versiune), funcțională și cu un design modern. Conturul cadranelor este cromat (în funcție nivelul de versiune), iar butoanele de comandă, de ultimă generație, sunt deosebit de funcționale. Conturul aeratoarelor, sigla de pe volan și mânerul schimbătorului de viteze sunt cromate (în funcție de nivelul de echipare). Fațada centrală a planșei de bord beneficiază de un ornament a cărui culoare (în funcție de nivelul de echipare) este în armonie cu cea a mânerelor portierelor și cu ornamentul de pe volan. Nu în ultimul rând, trebuie precizat faptul că o atenție deosebită a fost acordată calității percepute, atât la nivelul materialelor alese, cât și al detaliilor de îmbinare. În ciuda multiplelor îmbunătățiri, butoanele de deschidere a geamurilor rămân pe consola centrală, lângă cele de blocare a deschiderii acestora și de activare a Cruise Control-ului. Și la urma urmei, dacă timp de opt ani Logan s-a vândut excelent în această formă, de ce nu ar merge excelent și de acum înainte.

Premieră: motor turbo pe Logan!

Uimitor pare că noile modele Dacia primesc un motor turbo! Cine ar fi crezut asta cu 7-8 ani în urmă? În premieră, noile modele Logan și Sandero vor fi echipate cu motorul TCe 90, simbol al expertizei grupului Renault în domeniul mecanic. Acest motor de mică cilindree, supraalimentat, îmbină confortul, plăcerea de a conduce, consumul redus (5,3 l /100km) și un nivel scăzut al emisiilor de CO2 (122 g/km), oferind astfel un cost de utilizare avantajos. TCe 90 este un motor turbo pe benzină cu trei cilindri de 898 cm3 (cilindree de 0,9 litri) și lanț de distribuție. Datorită turbo-colectorului cu inerție foarte scăzută asociat cu un sistem de distribuție variabilă la admisie (VVT), motorul furnizează 66 kW (90 CP) la 5.250rot./min. Datorită cuplului de 135Nm disponibil încă de la turații joase (90% disponibil încă de la 1.650 rot/min), acest motor este dinamic, reactiv și suplu în funcționare.

Al doilea motor pe benzină ce va echipa noile modele Dacia este cel de 1.2 16V 75 CP. Acest motor de 1.149cm3 dezvoltă o putere de 55 kW (75 CP). Oferind prestații bune atât în ciclu urban, cât și la drum lung, propulsorul consumă în medie doar 5,9  l/100 km și emite 137g de CO2. Motorul 1.2 16V 75 CP va fi disponibil și într-o versiune GPL pentru modelul Dacia Logan.

Dieselul e și el prezent pe noile Logan și Sandero. Recunoscut pentru performanțele, fiabilitatea și impactul său redus asupra mediului înconjurător, motorul 1.5 dCi este disponibil în versiunea 55 kW (75 CP) și 66 kW (90 CP). Oferind un cuplu în creștere cu 20Nm, adică 200Nm la 1750 rot/min pentru versiunea 75 CP și 220 Nm la 1750 rot/min pentru versiunea 90 CP, motorul 1.5 dCi este energic încă de la turații joase și asigură reprize și accelerații optime. În plus, motorul se dovedește a fi unul dintre cele mai economice din segment: 3,9 l/100 km.

Logan, sub 7.000 de euro în România?

Joi, la lansarea de la Salonul Auto de la Paris, constructorul de la Mioveni a anunțat doar prețurile pentru Sandero și Stepway pentru România și pentru Logan în Franța. Astfel, în țara noastră, Sandero și Stepway sunt disponibile începând de azi, la prețuri începând cu 6.990 de euro (Sandero, cu TVA inclus), respectiv 10.800 de euro (Stepway, cu TVA inclus). Cum în Franța se va vinde începând cu 7.700 de euro, e de așteptat ca, în România, Loganul să coste sub 7.000 de euro! Prețurile oficiale vor fi făcute publice peste câteva săptămâni, iar publicul va avea acces la el către finele anului în curs.
 

Publicat: 01 10. 2012, 08:30
Actualizat: 01 10. 2012, 08:31