FOTO** BMW R 1200 GS, model 2013, a fost lansat în România

Puține lansări moto se pot lăuda că au atras un interes mai mare decât BMW R 1200 GS. La noua ani de la startul producției, acest model pare să fie unul dintre cele mai de succes motociclete din lume, iar cu 170.000 de unități vândute este cu siguranță cea mai de succes motocicletă travel enduro din lume la ora actuală. Ei bine, noul R 1200 GS a fost lansat și în țara noastră. Se prezintă cu noutăți, asta în ciuda faptului că îmbunătățirea unui model deja foarte bun a fost o reală provocare pentru inginerii BMW Motorrad.

Noul motor boxer răcit cu aer/lichid

Ideea principală a fost înlocuirea răcirii pe ulei cu una bazată pe un mix apă/glycol, totul pentru a asigura o mai bună răcire a elementelor la care aerul nu ajunge cu ușurință. BMW se laudă cu ceea ce în Formula 1 se numește „precision cooling”, adică răcirea cu lichid a acelor elemente care sunt expuse în mod particular căldurii excesive. Motorul boxer este conectat la o cutie de viteze cu șase trepte și un ambreiaj umed (noutate față de ambreiajul uscat folosit până acum) cu funcția anti-hopping, aceasta din urmă făcând din procesul retrogradării în trepe unul mai puțin… periculos și mai mult confortabil. Motorul produce 125 de cai putere la 7700 rpm și un cuplu de 125 Nm la 6500 rpm, cifre de performanță superioare celor obținute de precedentul R 1200 GS.

Pilotaj interactiv, cu cinci moduri de rulare

Pentru că BMW R 1200 GS nu este o motocicletă care să aibă limite în ceea ce privește suprafața de rulare, bavarezii au pus la dispoziție sub formă de opțional un sistem computerizat care adaptează motocicleta condițiilor de drum. Astfel, există modurile:

  • Rain – este funcția ce trebuie folosită în condiții de suprafață udă sau în orice altă sigurație în care există probleme legate de aderența. Principala acțiune este asigurarea unui răspuns „domol” în momentul în care pilotul acționează comenzile motocicletei. Suspensiile se reglează automat pe modul soft pentru a oferi maximum de siguranță în momentul accelerării.
  • Road – toate sistemele motocicletei sunt reglate pentru a oferi un răspuns optim la acționarea comenzilor în condiții de drum uscat. Distribuirea puterii în roată este una imediată, însă liniară
  • Dynamic – transformă R 1200 GS într-o motocicletă cu caracteristici sportive. Este modul în care se oferă cel mai rapid răspuns la acționarea comenzilor. Practic, în acest mod, motocicleta oferă pilotului toate resursele de putere pe care le are. ASC-ul permite mici derapaje controlate.
  • Enduro – este recomandat pentru pilotajul în condiții în care asfaltul lipsește. Acest mod reglează corespunzător, ba chiar limitează, răspunsul din partea sistemului ABS. Sistemul ASC permite un derapaj mai mare pe roata spate, necesar în regimul de pilotaj off-road.
  • Enduro Pro – gândit pentru a fi folosit atunci când motocicleta este echipată cu gume speciale pentru off-road, acest mod oferă răspunsuri imediate la comenzi, dezactivează funcția ABS pe roata spate, iar ASC-ul permite o plajă mai mare de derapaje până să intervină. Cu alte cuvinte, modul Enduro Pro este varianta sportivă a R 1200 GS în condiții de pilotaj off-road.

Prima motocicletă din lume cu sistem de iluminare full LED

Fiecare posesor de motocicletă este conștient de faptul că unul dintre cele mai importante aspecte din viața de șofer pe două roți este cel legat de vizibilitate. În aceste condiții, BMW a dezvoltat pentru noul R 1200 GS un sistem de iluminare full LED cu lumini de zi integrate, disponibil ca opțional la achiziționare. În ceea ce privește sistemul standard, acesta este unul bazat pe becuri cu halogen. Noutatea vine de la faptul că blocul este mult mai mic în dimensiuni decât cel de la modelul precedent, însă cu o mai mare putere de acoperire.

Sistem de frânare Brembo și ABS standard

Nu mai este o noutate faptul că BMW oferă sistemul ABS în echiparea standard a tututor motocicletelor pe care le vinde. În cazul noului R 1200 GS, sistemul de frânare este unul îmbunătățit. Pe față este dotat cu frâne Brembo pe două discuri cu etriere cu 4 pistoane, iar pe spate un singur disc cu un etrier cu 2 pistoane.

CARACTERISTICI TEHNICE BMW R 1200 GS, MODEL 2013

  • Motor: boxer cu doi cilindri în patru timpi, 1170 cmc
  • Putere: 125 CP la 7700 rpm și un cuplu maxim de 125 Nm la 6500 rpm
  • Viteză maximă: >200 km/h
  • Consum: 4,1 l/100km (viteză constantă de 90 km/h) și 5,5 l/100km (viteză constantă de 120 km/h)
  • Transmisie: cutie de viteze cu șase trepte, transmisie cu arbore cardanic și ambreiaj în baie de ulei cu funcție anti-hopping
  • Masă proprie, gata de drum: 238 kg
  • Masă totală permisă: 450 kg
  • Lungime: 2,2 metri
  • Lățime: 0,95 metri
  • Înălțime: 1,41 metri
  • Capacitate rezervor combustibil: 20 litri

Preț variantă de bază: 13.900 euro, TVA inclus

Preț variantă full option: 17.500 euro, TVA inclus

Publicat: 24 03. 2013, 19:01
Actualizat: 24 03. 2013, 19:03