Dani Oțil, antiteza dintre vedeta de televiziune și pilotul de curse. Ce performanță a reușit în weekend

S-a obișnuit deja ca atunci când este pe lista de înscrieri la o cursă, spectatorii să îl privească doar ca pe o vedetă de televiziune care vrea să facă o excentricitate. Sunt mai bine de cinci ani deja, în care omul de televiziune Dani Oțil se transformă, în weekend, în pilotul Dani Oțil. De săptămâna trecută, pilotul a fost, în premieră, campionul Dani Oțil, după victoria repurtată în clasamentul general al primei etape din Campionatul Național de Super Rally, organizată la Mangalia. Iar această poveste nu este despre vedeta de televiziune, ci despre pilotul Dani Oțil.

Ceea ce spectatorii nu știu este faptul că, pentru el, înainte de televiziune, motorsportul a fost în prim plan. Anii copilăriei sale de la Reșița au fost marcați de celebrele curse stradale, etapa tradițională de viteză în coastă sau concursurile de karting. Din primăvară și până în toamnă, week-end-urile petrecute în orașul natal erau sinonime cu închiderea celor două bulevarde pentru competițiile de motorsport.

„Vecinii cu balcon la bulevard erau cei mai privilegiați, aveau lojele lor. Îmi rugam părinții să sune la vecini să le propună să mergem în vizită. Așa, mai cu forța. Bineînțeles, se întâmpla doar atunci când erau curse, pentru că eu voiam să stau în balcon. Priveam ore în șir ceea ce se întâmpla în stradă, până mă luau ai mei acasă. Noi, copiii din Reșița, abia așteptam să îl vedem în acțiune pe Werner Hirschvogel, eroul nostru local. Devenise deja un mit în oraș ca atunci când auzeai un Golf care scoate zgomot, ziceai ca e a lui nea Werner”, povestește Dani Oțil.

Nu pierdea nicio cursă, dar nu visa că la un moment dat va pilota pe același traseu pe care concurau idolii copilăriei sale. „Provin dintr-o familie modestă, normală, nici gând pe atunci că mi-aș putea permite să concureze vreodată. Nu aveam nici relații, așa că nici măcar nu am avut onoarea de a urca într-o mașină de competiție. Ulterior, nu am avut nici buget și nici un mentor să pot face acest pas mai rapid”, își amintește acesta.

Anii au trecut, a urmat facultatea la Timișoara, apoi transferul la București, unde a început o spectaculoasă carieră în televiziune. Îi ieșise din cap motorsportul, dar nu și din suflet, așa cum chiar el dezvăluie. A fost sufiecientă prezența la o cursă de moto pentru a se redescoperi. Acum, fiecare final de săptămână înseamnă o cursă pentru el, la propriu.

De la fotograf, la competitor

„Am mers să fac poze fiindcă mă invitaseră niște prieteni, dar luni, a doua  zi după cursă, deja îmi căutam motocicletă. Acum, nu există weekend în care să nu fiu concurent la o cursă, fie că e pe două, trei, patru sau șase roți. Nu mi-aș închipui viața mea fără motorsport. E terapie pură și mă ajută perfect să îmi pot încărca bateriile pentru următoarea săptămână de la job, să mă întorc cu forțe proaspete”, explică Dani modul în care combină munca de televiziune cu cea de pilot.

La aproape două decenii după ce urmărea din balconul vecinile cursele de pe străzile din Reșița, Dani a urcat pentru prima dată într-o mașină de competiție. Nu a durat mult nici până la debutul său în campionatele organizate sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. Știe și de ce a durat atât.

„Nu am avut un mentor, pe cineva care să mă îndrume, l-am cunoscut mai târziu pe Adrian Grigore, cel care m-a și introdus în această lume minunată”, povestește acesta.

Mai întâi a fost copilot la o etapă din Transilvania Rally, pentru ca ulterior să își facă debutul în Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop. A început cu un Logan, a avut o experiență cu Honda Civic, și-a achiziționat un Renault Clio, pentru ca acum să piloteze un monstru bipost cunoscut drept Radical SR4. Au trecut cinci ani, dar atunci când îl văd pentru prima oară din postura de pilot, oamenii încă îl confundă cu omul de televiziune Dani Oțil.

Victorie în Super Rally

Din momentul în care și-a achiziționat Radicalul SR4, Dani a devenit unul dintre cei mai rapizi piloți din Campionatul Național de Viteză în Coastă. La începutul acestui sezon, la Râșnov, a fost pe 8 la general, iar în week-end-ul trecut, la Mangalia, în etapa inaugurală a sezonului de Super Rally, Dani a obținut, în premieră, locul 1 la general. Titi Aur și Costel Cășuneanu l-au urmat pe podium. A fost momentul în care vedeta de televiziune Dani Oțil s-a transformat, pentru public, în pilotul Dani Oțil.

A fost chiar amuzant, luni, când m-am întors la emisiune, cu trofeul și l-am prezentat. Obișnuit deja ca eu să aduc câte o cupiță de la vreo competiție, Răzvan era foarte plictisit fiindcă, pentru el, era a 102-a cupă pe care o prezint, iar pentru mine era prima. Sunt bucuros că am reușit să obțin acest rezultat mare, dar nu înseamnă totul. Eu concurez pentru acel sentiment greu de descris în cuvinte pe care îl ai atunci când ești la bordul unei mașini de competiție”, mai spune Dani, care acum se pregătește pentru etapa de viteză în Coastă de la Cheile Grădiștei.

În timp ce e privit doar ca un tip popular care se distrează în weekend, Dani continuă să lupte pentru ceea ce și-a propus acum cinci ani. Să fie mai rapid cu fiecare cursă în parte.

Publicat: 14 05. 2019, 16:28
Actualizat: 14 05. 2019, 16:29