DACIA, schimbare revoluționară. Anunțul noului CEO şi ce se va întâmpla cu prețurile maşinilor
DACIA, cel mai mare producător de automobile din România, este gata pentru o schimbare revoluționară, care ar putea fi implementată complet până în 2035.
Anunțul a fost făcut de Katrin Adt (53 de ani), fiica unui diplomat german care se poate mândri cu faptul că e noul CEO al grupului DACIA.
DACIA ar putea vinde exclusiv mașini electrice începând cu anul 2035. Noul CEO, Katrin Adt, a oferit declarații îndrăznețe
DACIA este unul dintre producătorii de automobile din Europa care au avut parte de mare succes în ultimii ani, iar asta s-a datorat faptului că șefii companiei au anticipat bine direcția în care va merge piața.
Pe de-o parte, cel mai mare producător auto din România are în portofoliu Dacia Spring, una dintre cele mai accesibile electrice nu doar din Europa, ci din întreaga piață internațională. Pe de altă parte, Dacia reușit să facă din Duster și Bigster unele dintre cele mai vândute modele de pe „Bătrânul continent”, după ce raportul calitate-preț a ajuns de asemenea de invidiat, mult peste ce oferă brandurile consacrate din Germania, Franța sau Italia.
Iar liderii Dacia, sub atenta coordonare a noului CEO, Katrin Adt, vor să o țină pe aceeași linie pozitivă și sunt gata de o adevărată revoluție.
În cadrul primei interacțiuni pe care a avut-o cu presa din România, Katrin Adt, care este fiica unui diplomat german și are o carieră de aproape 30 de ani în industria auto, cu grupul Mercedes-Benz în CV, printre altele, a transmis că DACIA ar putea ajunge să vândă doar autoturisme electrice începând cu anul 2035.
Anuțul lui Katrin Adt nu a fost unul tranșant și s-a lăsat de înțeles că direcția companiei va fi aleasă și în funcție de ce vor decide liderii Uniunii Europene.
„Sunt directorul mărcii Dacia de mai puțin de o lună, deci cred că încă mai am nevoie de timp pentru a înțelege brandul și a defini, împreună cu echipa mea, strategia. Dar e deja limpede că misiunea mea este aceea de a duce Dacia către un viitor în care succesul său să fie la fel de mare ca în trecutul apropiat. Și asta într-o perioadă în care regulile (n.n. – cele din piața auto) se schimbă, pe piață apar noi competitori iar reglementările se modifică. Dacia se confruntă cu realitățile unei piețe în schimbare profundă. Dacă industria auto trebuie să ajungă la emisii zero în 2035, asta este valabil și pentru Dacia”, și-a început discrusul Katrin Adt, citată de Economica.
A rostit cuvântul cel mare: electrificare
Pe piața auto, emisii zero înseamnă mașini 100% electrice, iar în continuarea discursului, noul CEO al Dacia nu s-a ferit să pună punctul pe „i”.
„Se așteaptă de la mine și de la echipa mea să adaptez Dacia la noul mediu din industria auto. Și acest mediu este legat strâns de electrificare. Avem deja reglementări în Europa care ne impun schimbări până în 2035, când va trebui să oprim producția de mașini cu motoare cu ardere internă (ICE). Și, desigur, responsabilitatea mea este aceea de a conduce Dacia către acest nou mediu. Nu trebuie să uităm că rădăcinile mărcii Dacia sunt legate de mobilitatea accesibilă și asta trebuie să păstrăm odată cu electrificarea. Trebuie să menținem accesibilitatea mărcii precum și cel mai bun raport valoare – preț din industrie pentru clienții noștri. Asta înseamnă modul inteligent de electrificare a Dacia”, a completat Katrin ADt.
Așadar, în viitorul nu foarte îndepărtat, modelele Duster sau Bigster ar putea să îi calce pe urme lui Spring, care este în continuare singurul exemplar 100% electric vândut de Dacia. Producătorul auto român mai are în portofoliu și Dacia Jogger, care este full hybrid, însă nu full electric.