CHINTA ROYALĂ‚!** 5 campioni mondiali se vor afla la startul noului sezon de F1

Cinci campioni mondiali și zece câștigători de cursă se vor afla
la startul primului Mare Premiu de Formula 1 din 2011, în
Australia. Vettel, Hamilton și Alonso, respectiv Red Bull, McLaren
și Ferrari sunt principalii favoriți la titlul mondial într-un
sezon care se anunță interesant chiar înainte să înceapă.

E suficient să enumerăm ce s-a întâmplat înaintea noului sezon ca
să avem motive să ne așteptăm la un an spectaculos în Formula 1.
Accidentarea valorosului și popularului Kubica, care nu poate lua
startul. Acuzele de șpagă de zeci de milioane de dolari în
tranzacțiile cu drepturile comerciale ale sportului. Bătaia a două
echipe pe același nume, Lotus. Anularea primei curse din Bahrain
din cauza luptelor de stradă de acolo. Schimbările semnificative de
regulament. Aceasta este avancronica pentru cursa din Australia de
duminică, unde însă totul se va reduce la 24 de monoposturi pe
grila de start.



Duelul tinerilor, Vettel – Hamilton

În fruntea lor, deocamdată doar ca bănuială până la desfășurarea
calificărilor, tot Sebastian Vettel. Campionul mondial en-titre, ba
și cel mai tânăr din istoria sportului, rămâne favorit, deși va
avea în oglinda retrovizoare patru campioni mondiali mai dornici ca
oricând de revanșă. Doi dintre ei, Alonso și Schumacher, sunt
multipli campioni. Un altul, Hamilton, e suficient de tânăr și
ambițios și el ca una dintre întrebările momentului să fie „Care
dintre Vettel și Schumacher va câștiga primul cel de-al doilea
titlu mondial?”. Marele atu al lui Vettel este că îl are alături pe
campionul mondial al designului de monoposturi. Adrian Newey a
construit mașini nu doar câștigătoare, ci care au dominat la vremea
respectivă, fie că vorbim de Williams, McLaren sau Red Bull. Anul
trecut, cu RB6 i-a adus în pragul disperării pe rivali, iar RB7 se
anunță o versiune revăzută și adăugită.

Pneurile Pirelli, semn de întrebare

Greu de anticipat cu precizie care monopost va răspunde cel mai
bine noutăților din 2011. Pneurile Pirelli, care înlocuiesc
Bridgestone, au fost printre principalele preocupări. Dar nu e de
neglijat nici interzicerea difuzoarelor duble și a celebrului
F-duct, inovații care au contat enorm în ultimele sezoane. Sau
reintroducerea KERS, sistemul care folosește la accelerație energia
generată de frânare, adăugând putere unui monopost. Și, în special
pentru depășiri, noile eleroane spate mobile.

Regulament complicat

Acestea au stârnit probabil cea mai mare controversă în special
pentru fani. Introduse pentru a înlesni depășirile, eleroanele
mobile pot fi folosite doar în anumite condiții, în spații special
desemnate de 600 de metri pe circuit și când distanța față de
monopostul din față e mai mică de o secundă – un regulament
complicat, care cel puțin deocamdată e greu de înțeles de
spectatorii care vor depășiri, dar nu jocuri pe calculator.
În testele din presezon s-au remarcat, pe lângă favoriții
permanenți din ultimii ani ca Red Bull, Ferrari și McLaren,
aparenta renaștere a Renault, dar și probabila stagnare a Mercedes.
Renault a scos timpi buni mai ales cu polonezul Kubica înaintea
accidentului acestuia, dar și cu Heidfeld, prezentând un sistem de
eșapament inovator. Și care astfel va fi probabil copiat. Mercedes
nu pare nici acum adaptată total pe Schumacher, chiar dacă în
spatele acestuia e nu mai puțin celebrul Ross Brawn. Dacă mai
tânărul Rosberg va fi din nou în fața lui Schumi, în garajul
Mercedes nu va fi liniște.


Mă simt ca acasă la Mercedes după un an împreună,
iar asta ne-a folosit foarte mult în pregătirea
sezonului

Michael Schumacher, Mercedes

Începem dintr-o poziție mai bună decât sezonul trecut, să vedem
dacă este de ajuns. Știu cât de greu e să câștigi un titlu mondial,
iar eu sunt în cel mai bun loc ca să încerc
asta

Fernando Alonso, Ferrari

Red Bull nu e producător de mașini, ci de băuturi! Este o companie
de băuturi împotriva istoriei Ferrari și McLaren. Noi vrem să
ajungem ca Ferrari

Lewis Hamilton, McLaren

Fiabilitatea e cheia succesului. Degeaba ai un monopost care e mai
rapid cu o secundă, dacă nu termină cursa. Mă bucur că am un titlu
mondial, dar nu îmi va folosi în noul sezon, începem de la
zero

Sebastian Vettel, Red Bull


O vacanță prelungită
Sezonul 2011 al Formulei 1 trebuia să înceapă pe 13 martie, la
Bahrain. Protestele violente antiguvernamentale de la Manama
(localitate aflată la 20 de kilometrii de circuitul Sakhir, unde
urma să aibă loc cursa) soldate cu peste cinci morți și 300 de
răniți au schimbat însă planurile în „Marele Circ”. Punând pe
primul loc siguranța echipelor, organizatorii competiției au decis
anularea cursei, decizie susținută și de bossul Formulei 1, Bernie
Ecclestone.

Publicat: 25 03. 2011, 08:37
Actualizat: 25 03. 2011, 08:38