Ce dotări va avea Dacia Sandero!

Dacia Sandero este un automobil foarte bine dotat – cel puțin asta reiese din broșura de prezentare pe care promotor.ro a pus mâna. Din păcate, despre prețuri nu există încă informații concrete.

Cu ocazia lansării pe piață anunțată pentru iunie, Dacia Sandero va fi oferită inițial doar cu două motorizări pe benzină, cunoscutele 1,4 și 1,6 litri, cu doar două supape pe cilindru, cu puteri de 75 CP (55 kW), respectiv 90 CP (64 kW). Se pare că motorizarea diesel, în cele două versiuni de putere, de 70 și 85 CP, va mai întârzia până în toamnă sau chiar până la sfârșitul lui 2008, în timp ce o versiune mai puternică pe benzină este deocamdată o necunoscută.

Chiar dacă motorizările par puține, nivelurile de echipare sunt numeroase, în număr de cinci: Sandero (echiparea de bază), Ambiance, Preference, Laureate și Prestige. Bineînțeles, ultimele două îi vor gratula pe clienți cu finisări de un nivel mai ridicat, în timp ce primele trei sunt destinate strict celor care urmăresc un buget cât mai redus.

În ce privește echiparea de serie, o mare surpriză este prezența ABS-ului încă din echiparea de bază – deși, în cazul acesteia, pentru obținerea unui preț cât mai coborât, ar fi fost de preferat includerea acestui sistem pe lista de opționale. Se pare, însă, că francezii nu doresc să repete experimentul Dacia SuperNova Europa, o mașină catalogată drept… "cheală" din punct de vedere al dotărilor la vremea ei. Chiar dacă prețurile oficiale nu sunt cunoscute încă, versiunea Laureate oferă cel mai echilibrat pachet de dotări standard și este cel mai probabil să devină preferata majorității clienților – deoarece, față de Preference, plusează cu aerul condiționat, geamurile și oglinzile electrice sau computerul de bord.

În ce privește lista de dotări opționale, apare o inadvertență: aerul condiționat este opțional pe Laureate și Prestige, deși în lista dotărilor de serie acesta apare standard la aceste nivele de echipare. Ceea ce ne face să ne întrebăm dacă nu cumva s-au strecurat erori și în lista de echipamente standard. Airbagurile laterale sunt disponibile ca opțiune pe toate nivelurile de echipare, dar numai împreună cu airbagul pentru pasager.

Cei pentru care culoarea mașinii contează mai mult decât orice altceva nu vor fi prea satisfăcuți de gama de culori oferită pentru Sandero, care se bazează pe nuanțe reci, cu preponderență gri și albastru.

Însă cei care apreciază spațiul interior vor fi foarte satisfăcuți de ceea ce oferă Dacia Sandero – măsurătorile interioare oficiale sunt foarte optimiste și depășesc cu mult media clasei mici, apropiindu-se foarte mult de ceea ce oferă mașinile de clasă compactă ca habitabilitate.

Cu cei 4,02 metri lungime, Dacia Sandero se dovedește un automobil foarte bun pentru utlizare mixtă, atât ca mașină de oraș, cât și pentru drumurile interurbane. Surprinde garda la sol generoasă, de 155 mm, ceea ce se anunță de bun augur pentru drumurile pline de gropi.

Mai rămâne doar problema spinoasă a prețurilor. La lansarea de la Geneva 2008 s-a afirmat că prețul pentru cea mai dotată versiune va fi de 9.500 euro – să fie vorba despre Dacia Sandero 1,6 Prestige? Dacia Logan 1,6 16V Prestige are un preț de 9.900 euro, diferența de 400 de euro putând fi justificată de motorul mai modern. Dar există și surse Dacia, neconfirmate oficial, care afirmă că prețurile lui Sandero vor fi cu până la 15% mai mari decât ale lui Logan, în condiții de motorizări și echipări similare. Ceea ce ar putea însemna că 9.500 euro ar fi prețul lui Sandero 1,6 Laureate, iar 1,6 Prestige ar putea ajunge la 10.000 euro.

Oricum ar fi, mai este doar foarte puțin până când prețurile concrete vor fi date publicității. Până atunci, este clar că Dacia Sandero oferă un compromis imbatabil în clasa mică, prin spațiul interior și dotările standard oferite, pentru prețuri sub 10.000 euro. V-ați înscris pe lista de comenzi? Dacă sunteți interesat de Dacia Sandero, faceți-o cât mai repede, pentru că se preconizează o cerere foarte mare în vest.

Publicat: 17 05. 2008, 09:30
Actualizat: 17 05. 2008, 10:01