Capul lui Jules Bianchi a fost supus la forțe de 92 G în accidentul de la Suzuka. Echipa Marussia, acuzată că i-a transmis pilotului să nu încetinească, deși erau afișate steaguri galbene

La mai bine de o săptămână de la momentul Grand Prix-ului de Formula 1 de la Suzuka, acolo unde pilotul Jules Bianchi a suferit un accident îngrozitor, speculațiile media sunt întărite cu informații șocante. Așa cum sunt cele care indică forțele uriașe care au acționat asupra francezului de 25 de ani în momentul în care monopostul său s-a ciocnit de un tractor care îndepărta mașina lui Adrian Sutil.

Revista germană „Auto Motor und Sport” a publicat azi informația că impactul lui Bianchi a generat forțe de 92 G asupra capului său sau, altfel spus, de 92 de ori mai mult decât greutatea sa. Cum Bianchi cântărește 69 de kilograme, putem spune că asupra căștii lui Bianchi a apăsat o greutate de circa 6,34 tone. Conform sursei citate, cifra este scoasă din raportul secret pe care FIA (Federația Internațională de Automobilism) l-a făcut în urma accidentului de la Suzuka. 

Informațiile au fost obținute, spune „Auto Motor und Sport”, din senzorii care măsoară forțele G, senzori care sunt amplasați începând cu acest sezon în dopurile de urechi pe care piloții le poartă în timpul cursei.

Pentru comparație, aflați că recordurile în materie de forțe G sunt înregistrate, de cele mai multe ori, în timpul frânărilor bruște. Cu doar o etapă înainte de cursa de la Suzuka, la Singapore, Daniel Ricciardo, pilot Red Bull Racing, a reușit să atingă în virajul 7 forțe de 4,98 G pe frânare. Desenul circuitului permite monoposturilor de Formula 1 să dezvolte viteze maxime de circa 300 de kilometri pe oră între virajele 6 și 7, frânarea din acest ultim viraj fiind până la circa 100-110 km/h. Potrivit unor cifre date publicității de Brembo, producător de echipamente de frânare, monopostul de F1 dezvoltă pe frânare forțe mai mari decât o rachetă spațială sau decât un Bugatti Veyron, una dintre cele mai rapide mașini de stradă din lume.

Fost pilot de Formula 1, australianul Mark Webber a explicat ce simte un pilot în momentul în care conduce la limită un monopost. „Forțele G din momentul frânării sunt foarte, foarte mari, însă dispar repede. Când experimentezi așa ceva e dificil să respiri, câteodată îmi țineam respirația pe frânările bruște. Forțele G care apar în viraje acționează altfel asupra corpului. Ai impresia că ești strivit, coastele, șoldul și gâtul îți sunt presate de marginea scaunului„, spune Webber. Prezentatorul BBC Jake Humphrey a experimentat senzațiile tari într-o mașină de Formula 1 adaptată pentru a oferi 2 locuri. „Ai impresia că forțele G îți vor smulge capul de pe umeri, casca se mișcă pe cap„, spune acesta. 

Marussia, acuzată că l-a forțat pe Bianchi să meargă tare! 

Team-ul pentru care a concurat Jules Bianchi a răspuns astăzi unei serii de speculații apărute în ultima perioadă, speculații cu privire la un posibil comportament nepotrivit pe care cei care erau în contact radio cu pilotul l-ar fi avut în momentele în care pe circuit erau afișate duble steaguri galbene, cele care obligă piloții să reducă viteza și să nu depășească. Ba mai mult, cei de la Marussia i-ar fi comandat pilotului francez să mărească viteza pentru a-l ține pe Marcus Ericsson în spatele său. În fața acestor acuzații, Marussia s-a apărat și a dat publicității un comunicat de presă în care și-a precizat punctul de vedere.

Zvonurile sunt complet false, suntem șocați și mâniați de aceste insinuări.  Într-un moment în care starea pilotului este critică, iar echipa a menționat clar că prioritatea o reprezintă respectul pentru Jules și familia lui, ne doare să fim nevoiți să răspundem unor zvonuri supărătoare și neadevărate. Totuși, date fiind acuzațiile complet false, trebuie să facem următoarele precizări:

  • Jules a încetinit la apariția dublelor steaguri galbene, lucru care poate fi demonstrat de datele de telemetrie, date pe care echipa le-a pus la dispoziția FIA. 
  • O copie audio a întregii comunicări radio dintre Jules și echipă, dar și o variantă transcrisă a acesteia, au fost puse la dispoziția FIA. Este foarte clar din comunicare că nu a existat niciun moment în care echipa l-a forțat pe Jules să meargă mai tare”
Publicat: 15 10. 2014, 17:31
Actualizat: 15 10. 2014, 18:17