BMW continuă tradiția! GS**enzație

Cu o experiență de peste 90 de ani în fabricarea motocicletelor,
BMW continuă tradiția cu care și-a răsfățat fanii pasionați de
călătoriile pe două roți
.
E ora 9:30 și mă aflu în fața sediului BMW Group. Cobor în parcarea
subterană și văd cum micuțul G 650 GS mă așteaptă nerăbdător de
aventură. Chiar dacă nu este impresionant prin dimensiuni, statura
sa atent creionată îi oferă o personalitate aparte, un mix de
eleganță și atitudine rebelă. Silueta ascunde monocilindrul de 652
cmc pe care aveam să-l descopăr foarte bine calibrat, cu vibrații
prezente doar cât să-mi aducă aminte că mă aflu pe un
enduro-touring și nu pe un cross sau un enduro veritabil. Mezinul
familiei GS este disponibil cu două motorizări: cea standard, care
oferă 48 de CP la 6.500 de rotații și un cuplu de 60 Nm la 5.000
rotații și una destinată țărilor cu limitare la numărul de CP în
primii ani de permis (34 cp / 25 Kw) la 6.500 rpm și un cuplu de 47
Nm la 4.500 rpm). Din fericire, nu e cazul aici, așa că mă grăbesc
să profit pe cât posibil de toată rezerva de putere disponibilă.
Încalec și plec la drum, luând într-o primă fază aglomerația urbană
în piept, unde GS se prezintă excelent, fiind foarte manevrabil și
bine echilibrat.

4
litri la sută

După scurt timp părăsesc Bucureștiul pentru a mă bucura de tot
confortul pe care îl oferă micuțul GS. Șaua este moale și comodă,
iar poziția de condus foarte bine gândită. Înălțimea mea (1,85 m)
nu este un avantaj acum. La viteze de peste 120 km/h simt cum mă
„flutură” vântul, dar nu mă plâng și sunt departe de a considera
asta un minus în ceea ce înseamnă G 650 GS. Cu rezervorul plin și
cu drumul pe care îl am în față, uit rapid de problemele de acasă
și mă bucur la maximum de fiecare kilometru parcurs. După câteva
tentative eșuate de a găsi treapta a șasea de viteză, recunosc că
îi simt puțin lipsa. Totuși, chiar și cu o cutie în cinci trepte,
BMW‑ul afișează un consum exemplar de numai 4 l la 100 de km. După
circa 200 km, mai găsesc un minus: lipsa unui indicator pentru
nivelul de carburant. Nu îmi pot da seama de ce nemții nu au
instalat unul, căci loc era destul pe display‑ul digital.

Confortabil în
off-road

Pe asfalt, G 650 GS se comportă incredibil – îl manevrez ușor -, de
parcă aș călări o bicicletă. Condus de drum și de soare, observ o
poieniță cu destule denivelări, porțiuni de pământ și noroi. Decid
rapid că e locul perfect pentru a testa calitățile lui G 650 GS în
off-road, acolo unde este de așteptat ca viitorii proprietari să
ajungă destul de des. Părăsesc asfaltul și continui drumul pe iarbă
și pământ, unde lipsa cauciucurilor adecvate îmi limitează uneori
tendințele de atacare a zonelor cu aderență precară, dar cursa
amortizoarelor face din condusul off‑road o experiență destul de
confortabilă.

A doua zi, decid să rămân în aglomerația Bucureștiului pentru a
testa la maximum manevrabilitatea lui G 650 GS. După vreo patru ore
de umblat brambura dintr-un colț în altul al orașului, descopăr că
răcirea uleiului prin cadru tinde să mă jeneze oarecum în zona
genunchiului drept. Cu siguranță nu este un defect capabil să
îngroape toate calitățile oferite de micuțul BMW GS, dar este
destul de inconfortabil dacă ai multe drumuri de făcut într-un oraș
atât de aglomerat.

La sfârșitul zilei, micile defecte sunt uitate, doza de G 650 GS
întipărindu-mi un zâmbet tâmp pe față, cu care am rămas chiar și
după ce am părăsit parcarea și am privit în oglinda retrovizoare
cum mezinul familiei GS rămâne în același loc de unde începusem
distracția cu o zi în urmă.


Propulsie: Monocilindru, 652 cmc, transmisie
manuală cu cinci rapoarte, 48 CP, 60 Nm.
Performanțe: viteză maximă 170 km/h, consum mediu
4 l/100 km.
Preț: 8.045 euro cu TVA.
Pregătește-te să: cheltuiești 1.793 de lei pentru
sistemul ABS pe care nu-l vei regreta. Pentru cricul central, de
altfel o opțiune utilă, scoateți din buzunar 537 de lei. Dacă aveți
planuri de condus în condiții cu temperatură scăzută, optați și
pentru mânerele încălzite pentru încă 873 de lei. Dacă aveți sub
1,75 m, puteți opta, pentru 808 lei, pentru versiunea cu garda la
sol mică.

Articol scris de: Cosmin
Stoian
(cosmin.stoian@prosport.ro)

Publicat: 20 06. 2011, 09:29
Actualizat: 20 06. 2011, 09:31