Aşa arată Dacia cu 6 roți! De ce a fost creată şi cât a costat

Moise Davidaș, un maistru mecanic în vârstă de 67 de ani, a construit în anul 2010, după ani întregi de muncă, un model de Dacia cu 6 roți, adaptat pentru nevoile oamenilor simpli din România.

Deși ideea i-a venit pentru prima dată încă din anul 1995, lui Davidaș i-a trebuit un deceniu și jumătate pentru a-și duce la capăt proiecte, din varii motive.

Cum arată Dacia cu 6 roți!

Totul a plecat, bineînțeles, de la o Dacie clasică, model 1300, pe care Moise Davidaș a prelucrat-o după bunul plac pentru a o aduce la standardele sale.

Nemulțumit de modul în care mașina se putea adapta cerințelor traiului „la țară”, maistrul mecanic a proiectat un autoturism capabil să se adapteze oricăror condiții. Astfel că Dacia cu șase roți a avut un motor de cinci ori mai mare decât cel obișnuit și putea, fără probleme, să fie folosită la arat, săpat, transport si turism pe orice tip de teren.

Într-un final, ultimul pas al lui Moise Davidaș a fost chiar drumul până la Alba Iulia, acolo unde a înmatriculat mașina și a omologat-o la RAR. În total, costurile s-au ridicat la 3.500 de euro.

Date tehnice ale Daciei cu șase roți, conform Prahova Online

  • „difera acum de orice tip cunoscut de masina; trenul de rulare permite întrebuintarea aceluiasi tip de anvelope (de autoturism „Dacia”) sau senile de cauciuc, în functie de cerinte;
  • din pricina modificarilor, masina are acum cea mai înalta garda la sol, fiind adaptata circulatiei pe orice tip de teren, oricât ar fi acesta de accidentat (nici chiar masinile de teren straine, Land Rover, Nissan etc., nu au o garda atât de înalta) iar conceptia trenului de rulare este 100% originala;
  • reductoarele sunt originale 100%;
  • sasiul este de asemenea original, în proportie de 100%;
  • roata a cincea (de fapt roata a saptea, caci trenul de rulare este prevazut cu patru roti în spate si doua în fata, plus aceasta cremaliera pe mijloc) este tot 100% originala, constituind un al treilea sistem de frânare (sistem de cremaliera), necesar în caz de avarii, la munte, pe teren acoperit cu polei sau zapada;
  • instalatia hidraulica este cea existenta pe piata, speciala pentru utilaje agricole;
  • sistemul hidraulic de rotatie pentru despotmolire (cel de la roata a saptea, cea cu cremaliera) este o noutate absoluta”
Publicat: 03 02. 2024, 20:48