10 bombe de buzunar!** Mașinile luxoase puse la pământ de ‘cotețe’ hipermotorizate

Un S Klasse „tăvălit” de Clio între două semafoare, un Șeptar
care gâfâie în spatele unei Fabia și un A8 care „se trage” de la
egal la egal cu o Corsa. Incredibil, dar adevărat! Mașini
ultraluxoase care ating suta de mii de euro puse la pământ de
„cotețe” hipermotorizate.

1. Alfa Romeo
MI.TO

Mașina numărul 1 în topul „Gay Car Of The Year 2009” este cu
siguranță activă. Același motor al grupului FIAT, de 1,4 litri
turbo, scoate 170 de cai. În numai 7,5 secunde atinge 100 km/h și
prinde 220 km/h. Costă 22.000 de euro cu toate taxele.

2. Citroen
DS3

O torpilă de circuit care dă totul pe stradă. 205 CP dintr-un motor
de 1,6 litri turbo. Îi ia numai 6,5 secunde să ajungă la 100 km/h
și face 1 km cu start de pe loc în 26,5 secunde. Toate astea pentru
30.000 de euro (TVA inclus). Stoc foarte limitat! Doar 1.000 de
unități pentru toată Europa.

3. Seat Ibiza
FR

Un motor mic, dar cu sânge de taur spaniol în instalație: 150 de
cai din 1,4 litri (turbo, desigur). Îți trebuie 7,7 secunde ca să
prinzi 100 km/h și curaj să zbârnâi pe viraje cu viteza maximă de
211 km/h. 19.800 de euro (TVA inclus). Versiunea FR cu motor diesel
scoate 143 de cai din doi litri și e un pic mai lentă (0-100 km/h
în 8,2 sec.).

4. Skoda Fabia RS și
VW Polo GTI

Spuneam despre cehoaica din titlu că lasă în urmă un BMW Seria 7.
Fabia RS atinge suta în 7,3 secunde, la fel și un 730 diesel
versiunea lungă. Fabia este însă mai zveltă și se ține tare până la
224 de km/h. Motorul de 1,4 litri este același de pe Polo GTI, de
1.400 cmc. și 180 CP!!! Ca toate fetele din Est, se vinde ieftin,
pe 19.000 de euro cu totul. Un Polo GTI începe și el de la prețuri
oneste, de 17.500 de euro, și face suta mai repede – în 6,9
sec.

5. Opel Corsa
OPC

Opel Performance Center (de unde și acronimul) a scos o Corsa care
mănâncă pământ și-nghite asfalt. Tot un motor de 1,6 litri și 195
de cai turbo. Doar 7,2 secunde face până la sută (cu numai o
secundă mai slab decât o șalupă A8 diesel de trei litri). Viteza
maximă este 225 de km/h. Pleacă de la 21.700 de euro cu taxe.

6. Renault Clio
Sport

Plină pe dedesubt de tehnologie din Formula 1, de la grupul
Williams-Renault. Cifrele confirmă: motor atmosferic de 2.000 cmc,
205 CP și suta-n sub 7 secunde. Thierry Henry se plimbă prin
Barcelona cu una primită pe un contract de imagine semnat la
Arsenal. Noi, ceilalți, trebuie să plătim 19.500 de euro pentru
una.

7. Mini John Cooper
Works

Vine în trei variante ultraracing: trei uși, Clubman și cabrio.
Motorul turbo de 1,6 litri dezvoltă 211 CP. Enorm pentru o mașinuță
de numai 1.200 de kg! Ajunge la sută la fel de repede ca un DS3
Racing și accelerează până la 238 km/h. Toată distracția costă
31.500 de euro.

8. Mitsubishi Colt
Ralliart

Blazonul din WRC și Dakar obligă la cifre turbate până și pentru
micuțul monstru. La o capacitate cilindrică de numai 1.500 cmc,
motorașul turbo are 150 de cai. 210 km/h viteza maximă și 0-100
km/h în 7,4 secunde. Preț acceptabil: de la 17.300 de euro (TVA
inclus).

9. Peugeot 207
RC

O turbină de înaltă presiune propulsează mașina la 100 km/h în 7
secunde și la 220 km/h viteză de top. Motorul de 1,6 litri este
același de pe Mini Cooper S – 175 de cai putere. 20.000 de euro
este prețul unui Peugeot pe care oricine și l-ar lua fără prea
multe discuții.

10. Abarth 695
Tributo Ferrari

Divizia racing Fiat a stat mereu sub semnul scorpionului roșu. O
mașinuță cât portbagajul unei limuzine face suta în 7 secunde și
atinge 225 km/h. Motorul are doar 1,4 litri și, supraalimentat,
produce 180 CP. Numele vine de la singura colaborare Abarth-Ferrari
din istorie (1953 Ferrari 166/250 MM Abarth). A ajuns în România la
jumătatea lunii septembrie la un preț între 40.000 și 45.000 de
euro cu tot cu TVA.


Articol publicat de Alexandru
BANU

Publicat: 10 10. 2010, 21:49
Actualizat: 10 10. 2010, 21:56